Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-29, 11:04
  #1
Medlem
Hej! Bestämde mig för att börja använda flashback igen om hade glömt lösenordet till (detta) kontot. Försökte byta lösenord men fick inget mail. Antog att kontot var inaktiverat eller liknande då jag inte använt det på svinlänge och försökte registrera ett nytt konto, till en ny epost på en annan mailserver. Där fick jag inte ens en aktiveringslänk.

Lyckligtvis så hittade jag ett jättegammal mail som innehöll mitt senaste lösenordsbyte, vilket gör att jag kan logga in nu, men jag kan fortfarande inte byta lösenord. Har flashback problem med mailservarna? Samtliga försök att få mail gjordes igår natt och nu på morgonen.

Mvh Jag.
Citera
2015-01-29, 13:15
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Det är lyft med teknikerna.

Dock har jag ingen uppdatering om när det kan tänkas vara löst, men något vajsing verkar det som du säger vara.
Citera
2015-01-29, 13:43
  #3
Medlem
Ambienbears avatar
Jag postar åt min granne, rhymenoceros, som inte kan återställa sitt konto

rhymenoceros skriver:

Jag ändrade emailadressen som var associerad med mitt Flashbackkonto igår. Men efter jag gjorde det så står det bara "OBS! Din e-postadress är inte bekräftad. Ditt konto går inte att använda som vanligt innan adressen är bekräftad. Var god besök din inkorg." vart jag än går in - jag kan inte PM:a eller posta någonstans.

Jag kan dock använda IRC, och igår fick jag hjälp av wh0re, en mod som vidarebefodrade mina uppgifter till admins, men ingenting har hänt sedan dess.

Jag har på en av mina Gmail-konton själva (original)-mailet jag fick när jag reggade användaren "rhymenoceros". Så jag har som sagt tillgång till originalmailen jag använde när jag reggade mig, samt alla andra epostadresser jag har använt genom åren.

Kan någon som har möjlighet att lösa problem som dessa antingen kunna ta kontakt med mig på IRC (är inloggad där som rhymenoceros) eller via PM genom Ambienbear. Jag ska få låna Amienbears konto tills dess att det löser sig för mitt konto och har ingenting att göra idag fören vid kvällen. Så hjälp uppskattas något enormt.

Allt gott,
rhymenoceros, via Amienbear
Citera
2015-01-29, 13:59
  #4
Medlem
Ambienbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bj0k
Hej! Bestämde mig för att börja använda flashback igen om hade glömt lösenordet till (detta) kontot. Försökte byta lösenord men fick inget mail. Antog att kontot var inaktiverat eller liknande då jag inte använt det på svinlänge och försökte registrera ett nytt konto, till en ny epost på en annan mailserver. Där fick jag inte ens en aktiveringslänk.

Lyckligtvis så hittade jag ett jättegammal mail som innehöll mitt senaste lösenordsbyte, vilket gör att jag kan logga in nu, men jag kan fortfarande inte byta lösenord. Har flashback problem med mailservarna? Samtliga försök att få mail gjordes igår natt och nu på morgonen.

Mvh Jag.

Jag (rhymenoceros som lånar Ambienbears konto) fick inget mail efter att jag bytte epostadress för mitt konto. Jag får inga mail alls om hur jag bekräftar det nya lösenordet. Men nu är mitt konto spärrat från allt utom IRC.
Citera
2015-01-29, 14:04
  #5
Moderator
najass avatar
Trådar sammanfogade

/mod
Citera
2015-01-29, 14:08
  #6
Medlem
Ambienbears avatar
Kommer vi få höra veskap om när det här är fixat då, eller vad kommer hända? Jag kommer i alla fall följa tråden och hoppas på att löser sig fort.

/rhymenoceros
Citera
2015-01-29, 15:03
  #7
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambienbear
Kommer vi få höra veskap om när det här är fixat då, eller vad kommer hända? Jag kommer i alla fall följa tråden och hoppas på att löser sig fort.

/rhymenoceros

Ja, det kommer att meddelas här.
Citera
2015-01-29, 20:04
  #8
Tekniker
grottfisks avatar
Bör fungera igen nu.
Citera
2015-01-29, 21:33
  #9
Medlem
Ambienbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottfisk
Bör fungera igen nu.

Ja, tack så mycket! Bra jobbat!
Citera
2015-01-29, 22:03
  #10
Medlem
Det verkar generella mailproblem, mina prenumerationer är försenade också.
Citera
2015-01-29, 22:12
  #11
Medlem
tempeZZts avatar
Fick nyss bekräftelsemail på ändrad mailadress (ändrade igår), alltså två timmar efter det att grottfisk sa att det skulle fungera igen.

Man får nog räkna med och acceptera en viss eftersläpning.
Citera
2015-01-30, 09:21
  #12
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fick nyss bekräftelsemail på ändrad mailadress (ändrade igår), alltså två timmar efter det att grottfisk sa att det skulle fungera igen.

Man får nog räkna med och acceptera en viss eftersläpning.
Det ligger nog rätt många tusen mail på kö, så det tar med stor säkerhet några timmar att komma ikapp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback