Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-29, 11:01
  #1
Medlem
Trillade över denna produkt i helgen och nu i veckan stod det och demoade den i butiken. 2 för 50:- Tycker själv att ett paket (200 gram) räcker till 4 portion. Schysst mättnadskänsla, högt proteinvärde och låg i kolhydraterna. Personligen kör jag på att försöka minimera mitt intag av kolhydrater dock utan att gå till överdrifter - så bönpastan passar perfekt. Vad tycker ni om den? Vinna eller försvinna?

360kcal
Fett 9g
mättat fett 2g
Kolhydrater 18g
sockerarter 8g
Fiber 15g
Protein 44g
Salt 0,016g
Citera
2015-01-29, 11:20
  #2
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppNils
Trillade över denna produkt i helgen och nu i veckan stod det och demoade den i butiken. 2 för 50:- Tycker själv att ett paket (200 gram) räcker till 4 portion. Schysst mättnadskänsla, högt proteinvärde och låg i kolhydraterna. Personligen kör jag på att försöka minimera mitt intag av kolhydrater dock utan att gå till överdrifter - så bönpastan passar perfekt. Vad tycker ni om den? Vinna eller försvinna?

360kcal
Fett 9g
mättat fett 2g
Kolhydrater 18g
sockerarter 8g
Fiber 15g
Protein 44g
Salt 0,016g

Win. Smakar inte pasta dock, men god.
Citera
2015-01-29, 11:43
  #3
Medlem
Untouchables avatar
Spännande! Var hittade du den?
Citera
2015-01-29, 11:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppNils
Trillade över denna produkt i helgen och nu i veckan stod det och demoade den i butiken. 2 för 50:- Tycker själv att ett paket (200 gram) räcker till 4 portion. Schysst mättnadskänsla, högt proteinvärde och låg i kolhydraterna. Personligen kör jag på att försöka minimera mitt intag av kolhydrater dock utan att gå till överdrifter - så bönpastan passar perfekt. Vad tycker ni om den? Vinna eller försvinna?

360kcal
Fett 9g
mättat fett 2g
Kolhydrater 18g
sockerarter 8g
Fiber 15g
Protein 44g
Salt 0,016g
Smaken är helt okey, men näringsinnehållet är helt magiskt! 15g fiber och 44g protein #gains !
Citera
2015-01-29, 12:37
  #5
Medlem
Som pastaälskare trodde jag aldrig att den här bönpastan skulle kunna ersätta mitt pastabegär, men det gör den! Smakmässigt är den förvånansvärt god och konsistensen är väldigt lik pasta.
Innehållsmässigt är den väldigt bra även om jag hade önskat ett lägre koldyratsinnehåll, men 18g är bra.
Proteininnehållet är ren lycka för oss som tränar tungt.
Mätt, ja jag är mätt även efter ett pass på den här pastan.
Jag kommer äta den varje dag!
Citera
2015-01-29, 13:53
  #6
Medlem
krigsoffrets avatar
Wow vilket innehåll!

Vart hittar man denna goding? plus vad ligger ord. pris på?
Citera
2015-01-29, 14:04
  #7
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Vart hittar man denna goding? plus vad ligger ord. pris på?

Jag köpte mitt på Hemköp för ca 35 kr/200 g. Tycker den smakar utmärkt, konsistensen är perfekt. Har man gräddsås till, vilket jag alltid har, så smakar det väldigt bra.

Enda lilla bristen är att den kan bli lite vattnig så jag brukar ta bort lite extra fukt med hushållspapper, annars är den perfekt.
Citera
2015-01-29, 14:23
  #8
Medlem
Dyr pasta tycker jag. Inget anmärkningsvärt innehåll för pengarna.

Dock gillar jag produkten i sig för att den innehåller protein då jag tycker att det behövs mer protein i maten över lag. Om någon väljer denna produkten istället för någon med mer tillsatt socker så blir det win för samhället på sikt tror jag.
Citera
2015-01-29, 14:55
  #9
Medlem
wemas avatar
Produkten lider redan av brist, vilket tyder på att många är nyfikna. Ska prova den direkt då vi får in den i butiken.

Det finns ju gul spagge, och två bandpasta gul/grön. Vilka har ni provat?
Citera
2015-01-29, 15:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Dyr pasta tycker jag. Inget anmärkningsvärt innehåll för pengarna.

Dock gillar jag produkten i sig för att den innehåller protein då jag tycker att det behövs mer protein i maten över lag. Om någon väljer denna produkten istället för någon med mer tillsatt socker så blir det win för samhället på sikt tror jag.

Ja, den är dyr. Speciellt om man jämför med pasta, skiljer typ 120 kr/kg. För någon som mig blir det dock mer hållbart att äta denna dyra produkt än att helt välja bort kolhydratsalternativ som pasta/potatis/ris.

Citat:
Ursprungligen postat av wema
Produkten lider redan av brist, vilket tyder på att många är nyfikna. Ska prova den direkt då vi får in den i butiken.

Det finns ju gul spagge, och två bandpasta gul/grön. Vilka har ni provat?

Jag har testat båda gula. Tycker att de håller bra klass - skönt tugg och bra smak. Det är ju inte pasta, det är det inte. Men helt klart värt substitut om man vill ha samma känsla med lägre kolhydrater
Citera
2015-02-01, 01:20
  #11
Medlem
Nice att folk verkar tycka det är gott. Sett den i butik men tänkt att det är oätligt. Ska definitivt köpa hem nu. Äter aldrig ris/potatis/pasta, så att kunna använda något som iaf påminner om pasta och har dessa näringsvärden vore guld!
Citera
2015-02-03, 21:36
  #12
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Produkten lider redan av brist, vilket tyder på att många är nyfikna. Ska prova den direkt då vi får in den i butiken.

Det finns ju gul spagge, och två bandpasta gul/grön. Vilka har ni provat?

Har testat bägge gula, tycker spaghettin var snäppet bättre och påminner om den tunna pastan med 3 minuters koktid.
Testa en carbonara med den som grund.

Kan rekommendera att man pressar ut vätska när den ligger i durkslaget, är mycket godare "torr" än lite blaskig. Själva pastan är tålig och mosas inte alls.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback