Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-22, 15:25
  #121
Medlem
Jag trodde de från Somalia var livsfarliga från vad jag hört här. Jag brukade bo utomlands. Nu har jag varit här länge och de är ju inte farliga alls. Säkert 10 000 från Somalia har sett mig på gatan och de har inte gjort mig något alls. Om det finns problem med dem såsom att vissa ser kvinnor på fel sätt så beror det ju på deras mer konservativa kultur och man får lära upp dem. Om det finns problem att de jobbar för lite så får man utbilda dem och så.

Jag har iaf träfat några från Somalia och de är precis som svenskar. Jag brukade tro de var livsfarliga utifrån vad jag läst här men nu har jag åkt till Sverige och träffat dem och jag ser inga problem med dem. Det är möjligt att de som grupp är för konservativa och jobbar för lite men det kan enkelt lösas.
Citera
2015-06-22, 16:16
  #122
Avstängd
Om varenda somalier i Sverige skulle åka tillbaka till Somalia skulle jag öppna champagne flaskan och fira.

Jag fattar inte varför vi tog emot detta skitfolk från första början.
__________________
Senast redigerad av Godhate 2015-06-22 kl. 16:21.
Citera
2015-11-30, 17:41
  #123
Medlem
Hur många har åkt hem ?
Det går åt fel håll i Malmö det blir bara fler och fler
Citera
2016-10-24, 15:04
  #124
Medlem
vigillarfittas avatar
Norge drar in PUT för 1600 somalier :
https://www.nrk.no/norge/somaliere-k...tus-1.13191328
http://www.friatider.se/norge-drar-in-put-for-somalier

Somalia anses säkert.

Något för Sverige att ta efter?
Citera
2016-10-24, 15:07
  #125
Medlem
Vi tar fortfarande in fler än som flyttar hem?

Varför kommer de hit nu? De ska inte få medborgarskap här. De integreras ej och Somalia är OK nu.

ÅK HEM OCH BYGG UPP ERT LAND!
Citera
2016-10-24, 15:38
  #126
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Norge drar in PUT för 1600 somalier :
https://www.nrk.no/norge/somaliere-k...tus-1.13191328
http://www.friatider.se/norge-drar-in-put-for-somalier

Somalia anses säkert.

Något för Sverige att ta efter?
Vilket är lite lustigt ur svenskt synsätt då PUT = permanent uppehållstillstånd. I Sverige dras PUT in endast för mycket grova brott och ibland inte ens då.
Citera
2016-10-24, 15:40
  #127
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Finns det bara 1600 somalier i Norge alltså? Edit; uppenbarligen inte, men naturligtvis borde även de som kommit före 2012 skickas hem.
__________________
Senast redigerad av Norrlands.guld 2016-10-24 kl. 15:47.
Citera
2016-10-24, 16:26
  #128
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Kan Norge, kan givetvis vi också. Gäller bara ha den politiska viljan.
Citera
2016-10-24, 18:40
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Kan Norge, kan givetvis vi också. Gäller bara ha den politiska viljan.
Absolut! Kanske vi ska starta ett upprop och dra igång demonstrationer för att även vi ska få skicka iväg somalierna? Ut på gatorna i långa led med slagord som "Kan Norge så kan vi -hem med somalierna!"
Citera
2016-10-24, 22:46
  #130
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidenbrock
Absolut! Kanske vi ska starta ett upprop och dra igång demonstrationer för att även vi ska få skicka iväg somalierna? Ut på gatorna i långa led med slagord som "Kan Norge så kan vi -hem med somalierna!"

Ingen dålig idé. Förutom att svenskar i gemen aldrig vågar sig ut på gatan förutom om man kan plocka pluspoäng rent medialt.
Citera
2016-10-24, 22:53
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Ingen dålig idé. Förutom att svenskar i gemen aldrig vågar sig ut på gatan förutom om man kan plocka pluspoäng rent medialt.

"Somalia har rätt till sin kompetens"

" stop the Brain drain from somalia"
Citera
2016-10-24, 22:56
  #132
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
"Somalia har rätt till sin kompetens"

" stop the Brain drain from somalia"

Det blir bara: Vi behöver dem för välfärden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback