Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-28, 22:01
  #1
Medlem
Kooblais avatar
Hej! Hoppas någon snäll och kunnig själ kan hjälpa mig.

Min C: är SSD och har 95gb som max. Har knappt installerat ngt på den, men för någon dag sedan såg jag att den hade mindre än 10gb kvar! Kollade igenom alla mappar och raderade/flyttade filer jag kunde om de översteg 200mb. Tjänade 1-2 gig på detta...

Och nu 2-3 dagar senare har det gått 3gb till utan att jag gjort ngt, så nu ligger den på drygt 8gb ledigt..

Vad är problemet? Tacksam för hjälp!
Citera
2015-01-28, 22:05
  #2
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Hej! Hoppas någon snäll och kunnig själ kan hjälpa mig.

Min C: är SSD och har 95gb som max. Har knappt installerat ngt på den, men för någon dag sedan såg jag att den hade mindre än 10gb kvar! Kollade igenom alla mappar och raderade/flyttade filer jag kunde om de översteg 200mb. Tjänade 1-2 gig på detta...

Och nu 2-3 dagar senare har det gått 3gb till utan att jag gjort ngt, så nu ligger den på drygt 8gb ledigt..

Vad är problemet? Tacksam för hjälp!

Stäng av systemåterställning.
Citera
2015-01-28, 23:11
  #3
Medlem
mSrks avatar
Ladda ner gratisversionen av TreeSize så ger det programmet dig en tydlig överblick kring vad för grejer som tar upp plats på vald hårddisk.
Citera
2015-01-28, 23:50
  #4
Medlem
Polyklorfenols avatar
Hiberfil.sys är problemet för små diskar. Den är lika stor som ditt minne. Stäng av viloläge i kommandoprompten med powercfg-kommandot. Googla på Hiberfil.sys och powercfg så hittar du säkert instruktioner.

Edit : Ta även bort säkerhetskopiering.
Citera
2015-01-29, 08:35
  #5
Medlem
Man kan bestämma hur stort utrymme systemåterställningsfilerna får ta, min var inställd på 50% av C, minskade till 10% och tjänade 50GB direkt.
Citera
2015-01-30, 21:07
  #6
Medlem
Kooblais avatar
Tack alla för svar!

Bara att stänga av systemåterställning gav nästan 30gb, så tack!
Citera
2015-01-30, 21:25
  #7
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Tack alla för svar!

Bara att stänga av systemåterställning gav nästan 30gb, så tack!


Oavsett om du har W7 eller 8 så om du har lite installerat så bör du ha c:a 80Gb ledigt på datorn så nu har du 50Gb till du kan frigöra efter dessa 30 .

När du stänger av systemåterställning så raderas alla återställnings punkter så nu är du utan den möjligheten . Använder man Ccleaner så kan man radera dessa punkter på ett enkelt vis efter behov .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback