Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-28, 13:28
  #1
Medlem
ExXes avatar
Hej.

Har redan sen tidig ålder tampats med övervikt. Antar att allt började med en hyffsat trasslig barndom. Började tröstäta, vilket resulterade i att jag blev knubbig. Och mobbad... Vilket resulterade i mer tröstätande. Sedan löpte det på. Trots stöttning hemmavid och dietister rann det mesta ut i sanden. Flyttade hemifrån vid 16 års ålder och då var det ju ingen som hade koll om man käkade chips och pizza dagligen.

Sedan dess har det varit extremt varierande. Pendlat mellan 130-150kg ända upp tills 22 års ålder. Då gav jag mig fan på det. Började med LCHF, men jag tyckte det var piss. Saknade pasta/potatis/ris. Slutade med att jag levde på kycklingfile och kebabsås 3 gånger dagligen. Men jag var nere och nosade på 110-sträcket. Med en startvikt på 150 pannor. Under tiden som jag gick på LCHF började jag springa. Vilket var nått sjukt jobbigt med tanke på vikten jag drog runt på, vart inte bättre av att jag rökte som en borstbindare.

Sedan började det trassla till sig ordentligt. Hade struliga förhållanden, blev av med jobbet. Jag fick en psykisk diagnos jag tampats med. Eller ja, jag tampas med fortfarande. (Bipolär typ2, i ett låååångt depressivt stadie.)

Men nu börjar jag faktiskt må lite bättre och känner att de tidigare självdestruktiva tankarna är borta. Jag vill faktiskt leva längre, jag är istället livrädd för döden än att längta dit.

Inga konstiga dieter osv har tidigare funkat på mig. Då jag ledsnat.
Vid nyår (ja, det låter klishigt med nyårslöfte) så tänkte jag att nu ska jag göra det här på rätt sätt.

Jag läste så mycket jag bara orkade om att deffa, laddade ner appen myfitnesspal och började räkna kalorier.

Jag vet att det här egentligen ska vara en träningsjournal, men jag har valt att börja med kosten. Jag vill göra det rätt, med tanke på hur stor jag är så är det en bra början att bara käka rätt då jag kan käka ENORMT mycket och gå ner i vikt ändå.

Jag provade börja promenera men det gjorde nått grymt ont i knän och leder. Jag har rätt skor. Så jag gav mig själv en funderare på att jag kanske ska lugna mig med det och ta en sak i taget. Träningen kommer, jag lovar. (hoppas tråden får ligga kvar ändå, för det här sporrar mig enormt.)


Here we go!

Ålder: 24
Längd: 187cm
Startvikt: 131kg - 020115


Vecka 1: 128.5kg - 090115
Låg på ett veckounderskott på 10451kcal under första veckan.

Vecka 2: 126.9kg - 160115
Låg på ett veckounderskott på 10682kcal under andra veckan.

Vecka 3: 125.4kg - 230115
Låg på ett veckounderskott på 10455kcal under tredje veckan
Slutade även röka, eller ja. Jag gav upp tobak, började med e-cigg. Efter 1 paket om dagen i 8år.

Bilder vid dagsformen 280115 (fyfan vilken ångest det var att fota och lägga upp)

Citera
2015-01-28, 13:38
  #2
Medlem
Nalixs avatar
Tycker det är otroligt modigt av dig att dela detta med oss.

Jag tycker även du gör rätt i som räknar kalorier, det är oftast det som fungerar bäst om man fortfarande vill kunna äta det man känner för. Fundera på att minska ner på socker och skräpmat med tiden om möjligt.

Jag hejar på dig.
Citera
2015-01-28, 13:40
  #3
Medlem
Dr.Booms avatar
Lycka till och kör hårt! Jag kommer ha koll på denna tråd, så känn pressen

Jag har förövrigt också varit ganska stor men nu 4 år senare är jag vältränad, så ge inte upp!!
Citera
2015-01-28, 13:51
  #4
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Redan resultat ju. Grymt.
Citera
2015-01-28, 14:03
  #5
Medlem
ExXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalix
Tycker det är otroligt modigt av dig att dela detta med oss.

Jag tycker även du gör rätt i som räknar kalorier, det är oftast det som fungerar bäst om man fortfarande vill kunna äta det man känner för. Fundera på att minska ner på socker och skräpmat med tiden om möjligt.

Jag hejar på dig.

Socker och skräpmat existerar inte. Det sockret jag får i mig är de som finns i pasta osv. Kanske en frukt. Men jag har aldrig riktigt gillat det "söta" så på den punkten är de lugnt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Lycka till och kör hårt! Jag kommer ha koll på denna tråd, så känn pressen

Jag har förövrigt också varit ganska stor men nu 4 år senare är jag vältränad, så ge inte upp!!

Varje grej jag provat har jag mått skit över redan första dagen, det här älskar jag mer och mer för varje dag. Jag känner mig mätt, äter gott men rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
Redan resultat ju. Grymt.

Tack! Nu ska bara livsstilsändringen hålla i. Jag vet i mitt hjärta att de här är rätt väg. Men stöttning av okända och att faktiskt tvinga visa sina resultat tror jag kan hjälpa mig enormt!
Citera
2015-01-28, 14:40
  #6
Medlem
Hodurs avatar
Välkommen!

Lycka till. Som du märker är det kalori räkning som gäller.
Citera
2015-01-28, 19:39
  #7
Medlem
ExXes avatar
Mätte lite ifall vågen skulle svika en dag. Ska försöka göra det ett par gånger i månaden för att se.

Vader: 45.5cm
Mitt över låret: 69cm
Under magen: 112.5cm
Över naveln: 125cm
Bröst: 115cm
Överarm: 40.5cm
Underarm 32cm

Hoppas jag minskar lika mycket i mått som i vikt
Citera
2015-01-30, 10:18
  #8
Medlem
ExXes avatar
Fredag och invägning idag


Vecka 4:
123.0kg - 300115
Låg på ett veckounderskott på 11722kcal under fjärde veckan.
Åt nog lite mindre denna vecka, men borde bara resulterat i 1.7kg nedgång. Men måste rört på mig mer då jag inte loggar det. Vilket resulterade i 2.4kg totalt denna vecka.

Det rullar på!
Citera
2015-02-17, 21:07
  #9
Medlem
Blev det inte mer? :/
Citera
2015-02-24, 15:04
  #10
Medlem
ExXes avatar
Jodå. Jag har glömt av att uppdatera, har varit på semester en vecka nu också. Tänkte ta en uppdatering när jag kommer hem. Men är under 120-sträcket nu iallafall!
Citera
2015-02-27, 15:33
  #11
Medlem
ExXes avatar
Vägde in på 118.5kg imorses. Det rör sig nedåt i helt rätt takt!
Citera
2015-03-04, 12:08
  #12
Medlem
ExXes avatar
Det tickar fortfarande nedåt.
Jag hittade 2 bilder från tidigare, då jag var som störst vilket var rätt skönt att se vilken nedgång det varit från "början"

2st bilder från 2011:

http://i.imgur.com/LM1UaMn.jpg

http://i.imgur.com/lzZQdcM.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback