Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-27, 23:57
  #1
Medlem
kinky_Ms avatar
De trådar som fanns om Grim Fandango handlade om det gamla spelet och var mest frågor om uppdrag i spelet. Här diskuterar vi bara om den nya versionen.
GF Remastered finns På Steam men billigare med extrasaker hos GOG.
Storyn är samma men grafiken är förbättrad, Musiken är inspelad med symfoniorkester.
Jag gillar inte alls den nya musiken men allt annat är bra. Bättre styrning med musen och ett aktivitetshjul gör det lättare att få Manny att göra det man vill. Grafikförbättringen är inget jag direkt tänker på men om man jämför bilder bredvid varandra kanske man märker det.
Fortfarande (kanske) det bästa äventyrspelet som gjorts för PC. Det känns inte alls gammalt utan lika bra som när det kom. Borde vara ett givet köp för de som inte har spelat originalet.
Citera
2015-01-28, 19:11
  #2
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Spelade aldrig igenom hela spelet på PC men har köpt det nu på ps4, grymt kul och klurigt!
Citera
2015-01-28, 19:55
  #3
Medlem
Rolzs avatar
Då jag spelade originalet när det begav sig så kändes detta som ett givet köp. Många minnen som kommer tillbaka, nostalgi på hög nivå.
Det kommer även en remake på day of the tentacle!
Citera
2015-01-28, 23:54
  #4
Medlem
Jag fick originalet i julklapp av min farsa och jag gillade det verkligen men min brorsa slarvade bort skiten (och Monkey Island 3) så jag har inte kunnat spela det på väldigt länge, nu har jag har köpt remastered på både Steam och PS4 så nu jävlar har jag kvar det för evigt!
Citera
2015-01-29, 00:56
  #5
Medlem
Ondahamsterns avatar
Då jag kördes det märks jag var liten se var jag lite orolig för att nostalgin skull förförstöra allt med jag känner att jag tycker om spelet påbörjat en helt ny nivå och att min "profetia" från 2010 eller 2011 rörande att äventyrs generen återkomst faktiskt kan komma stt gång i uppfyllelse.
Citera
2015-02-02, 16:05
  #6
Medlem
Svedjebondes avatar
Köpte det på Steam häromdan. Spelade aldrig originalet å har väl inte hunnit så långt men hittills är det underhållande.Själva spelmekaniken och problemlösandet känns lite ålderstiget men det uppvägs av karaktärerna och humorn. Värt pengarna i underhållningsvärde så här långt.
Citera
2015-02-06, 19:36
  #7
Medlem
NapaSmiths avatar
Köpte spelet till PS4, tyvärr stängs spelet av vid ett visst tillfälle. Lagom kul när det inte går att göra så mycket åt.

Citera
2015-02-20, 16:44
  #8
Medlem
daxwaxs avatar
Finns inget spel som har så skön stämning som grim fandango, dags att plöja igenom det igen!
Citera
2015-02-22, 00:07
  #9
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Är det bara jag som tycker Remastered-versionen ser ut som skit? Texturerna är väl okej, men eftersom modellerna inte är uppdaterade så ser det ju ut som anus!

17 år gamla karaktärsmodeller med HD-texturer. Klart som fan det ser skit ut och eftersom den uppdaterade grafiken är den enda säljpunkten för spelet så finns det ingen anledning att köpa Remastered över originalet.
Citera
2015-02-22, 01:13
  #10
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
eftersom den uppdaterade grafiken är den enda säljpunkten för spelet så finns det ingen anledning att köpa Remastered över originalet.
Men var köper du originalet?
Kan bli svårt att hitta. Blir att leta begagnat. Funkar det ens på Windows 8?
Citera
2015-02-22, 01:21
  #11
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Men var köper du originalet?
Ja, det blir nog svårt tyvärr. Det verkar ju inte säljas digitalt så ens bästa hopp där är väl att försöka hitta det begagnat på Blocket eller i nån spelbutik.

Jag antar många isåfall inte kommer ha något annat val än att köpa Remastered-versionen, vilket suger. Jaja, det är väl bättre att spela Remastered än att inte spela Grim Fandango alls.
Citera
2015-02-22, 04:56
  #12
Medlem
Reggaemans avatar
Började spela igår (aldrig spelat spelet förut), tycker det är otroligt segt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback