Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-27, 14:48
  #1
Medlem
Hej!

köpte idag en macbook air 13" från mitten av 2012. har några frågor jag skulle vilja ha svar på

1. ska jag uppdatera till nya programvaran? har lion nu

2. finns det något skrivprogram eller man måste köpa pages för 189kr?

mvh Robin
Citera
2015-01-27, 14:57
  #2
Medlem
1. Du går till Äpplet > App Store, skaffar Apple-ID om du inte redan har det, och laddar kostnadsfritt ned senaste Mac OS X, som heter Yosemite. Ett installationsprogram lägger sig i programmappen och du installerar från det.
2. Du kan till exempel använda Open Office eller Libre Office. Man klarar sig långt med den inbyggda Textredigeraren också.
3. Du skaffar en extern hårddisk och gör backup via Time Machine i fortsättningen. Gör gärna en innan du uppdaterar, om du nu redan har sparat en massa filer du vill behålla på datorn.
Lycka till!
Citera
2015-01-27, 15:50
  #3
Medlem
McDonalds-WIFIs avatar
Har en macbook pro 13" från early 2011 och kör med senaste iOS. Rekommenderas starkt! Använder Microsoft word som skrivprogram och det har jag gjort sedan jag köpte burken. Bra val av dator btw, du kommer älska den!
Citera
2015-01-27, 16:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDonalds-WIFI
Har en macbook pro 13" från early 2011 och kör med senaste iOS. Rekommenderas starkt! Använder Microsoft word som skrivprogram och det har jag gjort sedan jag köpte burken. Bra val av dator btw, du kommer älska den!

Har updaterat nu och det verkar vara riktigt nice

Jag står i valet om jag ska köpa pages eller office
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback