Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-26, 02:58
  #1
Medlem
bithaxs avatar
http://www.dn.se/sthlm/nya-miljoner-...er-sovplatser/

Citat:
Precis som regeringen vill staden utöka samarbetet med länder som Rumänien och ge bistånd på plats snarare än på hemmaplan.

...

Vill stockholmare att kommunpengar går till bistånd i Rumänien?

– Jag vet att stockholmarna vill att vi ska göra någonting och inte vill att människor ska bo på gatan. Det vill inte vi heller. Därför öppnar vi för nya former av bistånd med hjälp till självhjälp i andra länder.

Min gissning är att dessa pengar kommer att gå rakt ned i fickorna på korrupta vita gubbar i den rumänska stadsapparaten.
Varför är man nu plötsligt så snabb på att betala ut pengar utan att kunna följa upp hur dem används?

Är det inte enklare att sätta romerna i arbete med att skotta trottoarerna, och ge dem en lön?
__________________
Senast redigerad av bithax 2015-01-26 kl. 03:08.
Citera
2015-01-26, 03:13
  #2
Avstängd
skrattaihjalmigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
http://www.dn.se/sthlm/nya-miljoner-...er-sovplatser/



Min gissning är att dessa pengar kommer att gå rakt ned i fickorna på korrupta vita gubbar i den rumänska stadsapparaten.
Varför är man nu plötsligt så snabb på att betala ut pengar utan att kunna följa upp hur dem används?

Är det inte enklare att sätta romerna i arbete med att skotta trottoarerna, och ge dem en lön?

romerna vill inte jobba. de vill ha gratis kroona.
Citera
2015-01-26, 03:19
  #3
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrattaihjalmig
romerna vill inte jobba. de vill ha gratis kroona.

Jag tycker man borde ge dem alternativet, och sedan ingen hjälp till dem som inte vill städa/skotta snö/picka bort is/räfsa löv/sanera klotter

Fan vi betalar ju företag för att göra dessa tjänster när det sitter fullt av arbetsför arbetskraft och sölar bort tiden på gatan. Dem skulle säkert kunna göra detta för under 100kr timmen.
__________________
Senast redigerad av bithax 2015-01-26 kl. 03:21.
Citera
2015-01-26, 04:15
  #4
Medlem
'Hjälpa människor på plats'
Vad är det här för fascistisk SD-politik?!
Romerna bör snarast hjälpas hit så vi kan ta del av deras kunskaper här och dessutom hjälpa dom på riktigt genom att erbjuda svensk standard såsom gratis bostad och socialbidrag.
EU-regler får inte sätta stopp för det här, romerna är oerhört viktiga för Sveriges fortsatta utveckling.
Glöm inte att det dessutom var dom som byggde Sverige!
Citera
2015-01-26, 04:35
  #5
Avstängd
Södermalm gillar INTE olika!


Låter som SD rakt av, när olika hamnar på deras trappa.
Citera
2015-01-26, 05:50
  #6
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag tycker man borde ge dem alternativet, och sedan ingen hjälp till dem som inte vill städa/skotta snö/picka bort is/räfsa löv/sanera klotter

Fan vi betalar ju företag för att göra dessa tjänster när det sitter fullt av arbetsför arbetskraft och sölar bort tiden på gatan. Dem skulle säkert kunna göra detta för under 100kr timmen.

Det hoppas jag verkligen att vi inte gör. Har vi börjat ge dem arbete här i Sverige så skall de ha samma förmåner som andra medborgare. Då sitter vi där med skyldigheten att försörja dem inom socialförsäkringslagen och, presto, det kommer 500 nya som tigger.
Citera
2015-01-26, 05:58
  #7
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
in gissning är att dessa pengar kommer att gå rakt ned i fickorna på korrupta vita gubbar i den rumänska stadsapparaten. Varför är man nu plötsligt så snabb på att betala ut pengar utan att kunna följa upp hur dem används?

Jag har för mig att kommunlagen sätter stopp för sådana tilltag. En kommun får inte bedriva verksamhet utanför sitt eget ansvarsområde/kärnverksamhet och dit lär inte zigenare, i Rumänien, räknas? Hoppas jag.

Någon som vet vilka möjligheter en kommun har att missbruka skattemedel på det här viset?
Citera
2015-01-26, 06:04
  #8
Medlem
Anti-WOGs avatar
Vilken skön känsla att man jobbar svart och slipper slösa skattepengar på sånt här vansinne...
Citera
2015-01-26, 06:28
  #9
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Det hoppas jag verkligen att vi inte gör. Har vi börjat ge dem arbete här i Sverige så skall de ha samma förmåner som andra medborgare. Då sitter vi där med skyldigheten att försörja dem inom socialförsäkringslagen och, presto, det kommer 500 nya som tigger.

Nej, dem jobben skall ju gå till bidragsfinansierade nystartsjobb för skäggbarn, det glömde jag.
Vad kan man då hitta på?

Så vitt jag vet har väll illegala immigranter redan bättre förmåner än medborgare. Gratis sjukvård osv.
Vet inte vad som gäller för EU migranter, men dom har väll samma rättigheter här som du har i tyskland, dvs. full rätt att jobba osv.
__________________
Senast redigerad av bithax 2015-01-26 kl. 06:37.
Citera
2015-01-26, 09:07
  #10
Medlem
Sverige2025s avatar
Stockholm stad är upp i 16 miljoner som lägger på den här gruppen. 16 miljoner som skulle kunna gå till bättre skolor och fler dagisplatser, men slösar bort dalta med kriminella ifrån Rumänien.
Citera
2015-01-27, 12:05
  #11
Medlem
BoBerg31s avatar
Citat från DN:
"En dryg miljon går till två personer som bara ska jobba med fattiga EU-migranter. En miljon går till ideella sektorn för basala behov som mat, dusch och kläder, och Crossroads hjälpverksamhet får fortsatt stöd.

Två miljoner går till en evakueringslokal där personer som avhysts från tältläger får tillbringa fyra till sju nätter i väntan på hjälp från frivilligorganisationer eller en betald bussbiljett hem. Lokalen ska också användas vid extrem kyla."

är detta ett skämt? om man bjussar på en betald bussbiljett hem hamnar man med samma problem som Borås, som gjorde samma sak. D v s tiggarna får en gratis hemresa, och lär återvända många gånger om man bjussar på hemresan.

Stockholms Stad, om ni ger stöd till organisationer i Rumänien, räkna med att inget av stödet kommer att komma fram. Så skippa detta projekt helt enkelt. Som tur är betalar jag inte skatt i Sverige längre, detta projekt och alla dess bitar kommer inte resultera i något annat än att ännu fler zigenare kommer till Sverige. Vänta bara tills TV här i Rumänien gör ett inslag om detta.
Citera
2015-01-27, 13:03
  #12
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Så, den enda lösningen på zigenarproblemet är uppenbarligen att sluta ge tiggarna pengar. Det går inte att lagstifta bort, polisen klarar inte av at mota bort en allt aggressivare hord kriminella och även detta, att försöka muta dem med bidrag, kommer att misslyckas. Den enda lösningen är att sluta ge tiggarna pengar så kommer de att minska i antal av sig själva. Så, den som ger pengar till ziggistiggare vill ha slöddret här och vill bidra till en ökande mängd zigenare som snart kommer att utöka till nya brancher som beskydd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback