Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-30, 17:22
  #697
Medlem
Robert, i morgon röntgen, och jag håller alla tummar. Längtar efter att få veta gott svar på det.

Kram! / R
Citera
2016-08-30, 18:26
  #698
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Jodå, jag har läst om flera fall där cannabisoljan har slagit mot cancern över förväntan. Att detta skulle användas även mot reumatiska åkommor är nytt för mig...

trams
Citera
2016-09-03, 01:59
  #699
Medlem
Ligger i sängen och har lite sömnsvårigheter, gjorde som sagt röntgen i onsdags och fick samtal idag att jag skulle vara i Uppsala på måndag för behandling på tisdag. Jätteglad för det beskedet och är sjukt taggad att börja! Nämnde inget hur röntgen såg ut men det kunde inte sett så jätte allvarligt ut med tanke på hur snabbt dom fixa tid för behandling.
Har börjat att träna lite smått så man har så stora möjligheter som möjligt att återhämta sig ifall det blir några komplikationer, sen är det ju alltid skönt att röra på fläsket lite.
Dom sa dock att jag som är van att ta cellgifter kommer tycka detta är som en dans på rosor, så det var väl skönt att höra också.
Hoppas denna behandlingen kommer göra några framsteg, skulle vara skönt med lite positiva nyheter nu så man får tillbaka lite mer livsgnista, känns som bara gått runt och vänta på att dö det senaste halvåret
Citera
2016-09-03, 02:04
  #700
Medlem
Passepartouts avatar
Härligt att höra Robert!

Beundrar din uthållighet och styrka.

Alla goda tankar till dig!


Edit: Den här tråden skulle bli en bestseller om den gavs ut i bokform.
Citera
2016-09-03, 20:38
  #701
Medlem
Åh vilka goda nyheter! Kör på bara! Efter hur lång tid kollar dom om det haft nån effekt?
Citera
2016-09-03, 21:11
  #702
Medlem
Schizofrenens avatar
Kul att höra, fortsätter hålla tummarna för fortsatt goda nyheter. Trevlig helg
Citera
2016-09-03, 22:05
  #703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Ligger i sängen och har lite sömnsvårigheter, gjorde som sagt röntgen i onsdags och fick samtal idag att jag skulle vara i Uppsala på måndag för behandling på tisdag. Jätteglad för det beskedet och är sjukt taggad att börja! Nämnde inget hur röntgen såg ut men det kunde inte sett så jätte allvarligt ut med tanke på hur snabbt dom fixa tid för behandling.
Har börjat att träna lite smått så man har så stora möjligheter som möjligt att återhämta sig ifall det blir några komplikationer, sen är det ju alltid skönt att röra på fläsket lite.
Dom sa dock att jag som är van att ta cellgifter kommer tycka detta är som en dans på rosor, så det var väl skönt att höra också.
Hoppas denna behandlingen kommer göra några framsteg, skulle vara skönt med lite positiva nyheter nu så man får tillbaka lite mer livsgnista, känns som bara gått runt och vänta på att dö det senaste halvåret

Visst är det störigt att världen stannar upp för att det är helg när man går och väntar på något så här viktigt . Håller tummarna att allt går bra på måndag/tisdag.
Citera
2016-09-04, 12:01
  #704
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indignerad
Ska dom skära ut cancern? Jag stöder dig absolut, men du får ge mig hela historien först!

Det står i tråden, men det handlar inte om operation utan detta: http://www.alligatorbioscience.se/la...ne/adc-1013-2/

Vi är många som håller tummarna, både för Robert och att detta utvecklas till en framgångsrik behandlingsmetod för cancer. Lite tur i oturen är det att vi lever nu, för det forskas rätt friskt på olika behandlingsmetoder - bla nano.

http://www.sciencemag.org/news/2016/...ic-cancer-mice
Citera
2016-09-04, 21:48
  #705
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indignerad
Just cancer i levern har goda prognoser. Bara 10 år sen var det ganska mörkt, men nu har vi goda chanser att lyckas i vårt jobb att få patienten på benen!

Men jag ska inte ljuga. Mycket kan gå fel under 10 -15 timmars operation, där man i bland måste byta kirurg om skadorna är omfattande.

Det är inte läkarens fel, utan det kan vara ganska ansträngande. Det var det jag ville säga.

Det feta är oklar syftning men skit samma, du fick svaret att det ej handlar om operation utan immunterapi, så informationen om hur lång tid det tar är tämligen, just nu, irrelevant.
Citera
2016-09-05, 14:35
  #706
Medlem
Då var man här efter en lång bilresa! Fått mitt rum och väntar på att bli officiellt inskriven med ett fint armband.
Ska göra en biopsi imorgon samt lite prover idag, behandlingen drar igång efter biopsin. Kommer ta ca 4 timmar om jag förstod det rätt, första behandlingen stannar jag någon dag längre för att ha extra koll på min, så kommer komma hem på torsdag
Blir totalt två behandlingar nu sen utvärdering på hur det har gått!
Citera
2016-09-05, 19:16
  #707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indignerad
Just cancer i levern har goda prognoser. Bara 10 år sen var det ganska mörkt, men nu har vi goda chanser att lyckas i vårt jobb att få patienten på benen
.

Tja, tycker man att 16% överlevande efter fem år är en "god prognos" så må det vara hänt. Vi får hoppas att TS hör till dessa 16%. Det kan ju också vara så att den behandling som TS ska genomgå på sikt kommer att förändra statistiken och det vore ju bra!
Citera
2016-09-06, 17:38
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Då var man här efter en lång bilresa! Fått mitt rum och väntar på att bli officiellt inskriven med ett fint armband.
Ska göra en biopsi imorgon samt lite prover idag, behandlingen drar igång efter biopsin. Kommer ta ca 4 timmar om jag förstod det rätt, första behandlingen stannar jag någon dag längre för att ha extra koll på min, så kommer komma hem på torsdag
Blir totalt två behandlingar nu sen utvärdering på hur det har gått!

Gick behandlingen bra, känner du dig friskare?
Berätta gärna lite om dagen och behandlingen, administreras det via dropp, eller hur gör de?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback