Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-02, 23:25
  #529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Kan mycket väl vara nexium, rätt vanligt läkemedel som används åt det du beskriver.

Bjöd inte dina kompisar med dig? Även om du inte orkar vara med hela kvällen eller fylleköra så kan det vara kul att umgås ett tag. Kan dock vara skönt att bara ta det lugnt och slappna av.
Nä det är sällan man blir medbjuden nu för tiden, men jag har kvar två riktiga vänner kvar som man iallafall pratar med dagligen, och ibland har någon middag med nån helg så jag ska inte klaga

Detta måste vara min sämsta måndag någonsin, tycker bilen drar något förjävligt till höger men tänker inte så mycket på det, runt lunch kommer en kompis och säger att jag har så gott som inge luft kvar i däcket, visade sig att det satt en spik i däckhelvetet. Pumpade däcket till max och bad till gud att det höll trycket på hemvägen och det gjorde det, bara och hissa upp bilen och byta däck när man kom hem.
Kommer in och intar soffläge för att se lite serier, då visa de sig att tvn som är ett halvår gammalt gett upp livsknistan. Det är bara att bege sig till närmaste Siba imorgon vilket är 10 mil bort, känns lagomt frestande efter man redan avverkat 15 mil. Men tv klarar jag mig inte utan så får bita ihop
Nu ska ja ta en välförtjänt sömn!
Citera
2016-05-09, 10:05
  #530
Medlem
Inte hänt mycket, fått tid för röntgen den 13e så den ska bli skönt att få gjord.
Annars har jag bara njutit av värmen och sommaren
Ingen svetskurs idag då jag märkte att vänster framhjul hade glapp på flera mm, ska snart iväg och låna en polares garage så man får kika efter lite mer ifall det är hjullager eller något annat som sagt upp sig.
Fast spenderar hellre en dag i garaget än varma svetslokaler känner jag!
Citera
2016-05-09, 21:28
  #531
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Inte hänt mycket, fått tid för röntgen den 13e så den ska bli skönt att få gjord.
Annars har jag bara njutit av värmen och sommaren
Ingen svetskurs idag då jag märkte att vänster framhjul hade glapp på flera mm, ska snart iväg och låna en polares garage så man får kika efter lite mer ifall det är hjullager eller något annat som sagt upp sig.
Fast spenderar hellre en dag i garaget än varma svetslokaler känner jag!

Först däcket och nu glappande framhjul, det går bra nu....
Hoppas du hittade felet.

Måste du åka långt för röntgenundersökningen?
Är värmen jobbigare nu än innan du blev sjuk?

Ja, det är skönt att ha vänner som har bra garage.
Citera
2016-05-10, 10:28
  #532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Först däcket och nu glappande framhjul, det går bra nu....
Hoppas du hittade felet.

Måste du åka långt för röntgenundersökningen?
Är värmen jobbigare nu än innan du blev sjuk?

Ja, det är skönt att ha vänner som har bra garage.
Ja ibland har man riktigt med otur. Visade sig dock bara vara en kulled som var dålig så den ska bytas snart. Imorgon besiktigas sommarbilen så då ska vinterbilen säljas så man får lite pengar och kosta på sommarbilen!
Märker inte av värmen något märkbart, är bättre än när ja vägde 25kg mer, gick i bara shorts hela dagen igår och fiskade. Njöt rejält av värmen då, får hoppas vi får en varm sommar i år
Citera
2016-05-13, 12:51
  #533
Medlem
Idag gjorde man sista dagen för denna terminen på kursen, börjar sommarjobbet på måndag! Fin timlön dock lite långa arbetspass, 07:00-18:00! Lite orolig hur det ska gå med tanke på magen osv, men har bara några km från hemmet och känner alla som jobbar där och dom vet även vad jag gått igenom. Kommer nog även känna mig lite mer motiverad att vara närvarande när man vet att man får pengar.
Sen blir man nog så upptagen så timmarna lär gå snabbt, på kursen satt man oftast i kafferummet och väntade på att timmarna skulle gå då man var klar med allt i stort sett.
Citera
2016-05-14, 11:31
  #534
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Idag gjorde man sista dagen för denna terminen på kursen, börjar sommarjobbet på måndag! Fin timlön dock lite långa arbetspass, 07:00-18:00! Lite orolig hur det ska gå med tanke på magen osv, men har bara några km från hemmet och känner alla som jobbar där och dom vet även vad jag gått igenom. Kommer nog även känna mig lite mer motiverad att vara närvarande när man vet att man får pengar.
Sen blir man nog så upptagen så timmarna lär gå snabbt, på kursen satt man oftast i kafferummet och väntade på att timmarna skulle gå då man var klar med allt i stort sett.

Kul! Kör hårt, kommer säkert att gå finemang. Trevlig sommar på dig
Citera
2016-05-14, 22:59
  #535
Medlem
Hoppas det går bra med jobbet! Ska du inte unna dig lite ledigt i sommar? Ha de så bra du kan! Tänker på dig!
Citera
2016-05-15, 14:50
  #536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Hoppas det går bra med jobbet! Ska du inte unna dig lite ledigt i sommar? Ha de så bra du kan! Tänker på dig!
Jodå, jag och flickvännen tänkte vi skulle bege oss till västkusten i sommar och hyra ett litet hus i några dagar
Citera
2016-05-15, 17:50
  #537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Jodå, jag och flickvännen tänkte vi skulle bege oss till västkusten i sommar och hyra ett litet hus i några dagar

Låter härligt. Du måste meddela oss om rtg 13 / 5. Håller alla tummar för att det är bra.
Citera
2016-05-15, 18:19
  #538
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Jodå, jag och flickvännen tänkte vi skulle bege oss till västkusten i sommar och hyra ett litet hus i några dagar

Skönt att ni får möjlighet att komma bort ett tag. Stället du ska jobba på nu, har du varit där förut?

Har liksom regnidagigen och säkert väldigt många andra ett hopp om att det blev för dig bra bilder i fredags även om det var fredag den 13:e.
Citera
2016-05-16, 12:49
  #539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Skönt att ni får möjlighet att komma bort ett tag. Stället du ska jobba på nu, har du varit där förut?

Har liksom regnidagigen och säkert väldigt många andra ett hopp om att det blev för dig bra bilder i fredags även om det var fredag den 13:e.
Ja det ska bli skönt att få komma bort några dagar, kul att fiska i havet också!
Nej det är första gången jag varit där, men känner dom som jobbar där, en av dom gick jag högstadiet-gymnasium med också
Tänkte inte ens på att det var fredag den 13e när jag gjorde röntgen förens jag såg det i tråden, hehe! Tur jag inte är vidskeplig av mig
Citera
2016-05-18, 17:12
  #540
Medlem
Dagarna går fort på jobbet även om man kör tills kl 6, mycket trevligare här än på kursen så tror inte jag kommer att börja där igen, har redan fått dom licenserna jag behöver så att bara gå där för att fördriva tiden känner jag inte sådant stort sug för. Ska även passa på att jobba lördag så man tjäna ihop lite extra pengar, flickvännen jobbar ändå så har inget bättre för mig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback