Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-14, 11:24
  #289
Avstängd
xenix1s avatar
Vi hoppas ska du veta!
Citera
2015-10-14, 21:09
  #290
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Hej allihopa! Inte varit så aktiv som jag velat, men är i stort sett 100% återställd. Tar jag gifterna på torsdag så mår jag helt acceptabelt på söndag. Lite dåligt med matlust men tror det sitter i lite psykiskt, mår dåligt av tanken på cellgifter bara.
Nu vill jag att ni håller tummar och tår att cellgifterna biter, om 2 veckor blir de ny röntgen för att se om tumörerna svarar på det. Lite tidigt att göra utredning på sådan kort tid tycker jag, men dom vet väl bäst. Har ingen erfarenhet hur snabbt cellgifter visar någon effekt direkt!

Ha det fint
Jag skall hålla allt jag kan hålla för dig. Fast jag ej vet vem du är.
Vet dock hur mycket stöd du tänkas behöva.
Börjar hålla tummarna nu.
Gabrielle.
Citera
2015-10-15, 01:24
  #291
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Håller mina tummar och skickar positiv energi.

Jag ser det som ett gott tecken att du ändå mår så pass bra. Magen kan du fixa med lite Omeprazol och Gaviscon under en tid. Kärlek till dig!
Citera
2015-10-15, 01:38
  #292
Medlem
Passepartouts avatar
Alla goda tankar till dig och ett stort fång ljuvligt doftande rosor.
Citera
2015-10-16, 23:58
  #293
Medlem
Man får verkligen ingen lugn och ro i våran familj, fick nyligen samtal från min syster att min pappa hade ramlat ihop hemma, betett sig lite skumt innan och varit ganska förvirrad. Nu ligger han på sjukhuset och läkarna ska luska ut vad som hänt, misstänker stroke.
Ska på hjärnröntgen snart, ingen bra start på helgen blev det.
Citera
2015-10-18, 01:40
  #294
Medlem
konsumentkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Man får verkligen ingen lugn och ro i våran familj, fick nyligen samtal från min syster att min pappa hade ramlat ihop hemma, betett sig lite skumt innan och varit ganska förvirrad. Nu ligger han på sjukhuset och läkarna ska luska ut vad som hänt, misstänker stroke.
Ska på hjärnröntgen snart, ingen bra start på helgen blev det.

Beklagar verkligen! Önskar både dig och din far ett tillfrisknande. Kram!
Citera
2015-10-18, 22:32
  #295
Medlem
Tråkigt med din pappa :-(. Hoppas han återhämtar sej helt.
Om du pratar med din distriktssköterska/VC kan du säkert få näringstillskott utskrivet på livsmedelsrekvisition. Det är flaskor med 2 dl dricka i och en hel massa nyttigheter. Jag fick det utskrivet efter en större canceroperation av tjocktarmen. Matlusten var kass då.
Citera
2015-10-19, 02:35
  #296
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Hej allihopa! Inte varit så aktiv som jag velat, men är i stort sett 100% återställd. Tar jag gifterna på torsdag så mår jag helt acceptabelt på söndag. Lite dåligt med matlust men tror det sitter i lite psykiskt, mår dåligt av tanken på cellgifter bara.
Nu vill jag att ni håller tummar och tår att cellgifterna biter, om 2 veckor blir de ny röntgen för att se om tumörerna svarar på det. Lite tidigt att göra utredning på sådan kort tid tycker jag, men dom vet väl bäst. Har ingen erfarenhet hur snabbt cellgifter visar någon effekt direkt!

Ha det fint
Håller tummarna för dig. Det ska nog gå vägen, ska du se...
Citera
2015-10-19, 02:40
  #297
Medlem
CAKARIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Håller mina tummar och skickar positiv energi.

Jag ser det som ett gott tecken att du ändå mår så pass bra. Magen kan du fixa med lite Omeprazol och Gaviscon under en tid. Kärlek till dig!

Hur har det gått för dig?
Citera
2015-10-19, 08:32
  #298
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Hur har det gått för dig?

Du kan läsa i min tråd som finns i min signatur, så vi inte tar fokus från Robert.
Citera
2015-10-31, 16:46
  #299
Medlem
Hade en förkylning på G som inte kan bestämma sig om den vill bryta ut eller inte. Så blev inga cellgifter denna vecka, frågade min sköterska flera gånger om ifall det faktiskt var okej att hoppa över en behandling, skulle inte vara någon fara alls.
Hade tydligen riktigt bra blodprover, förstod inte riktigt om dom varit dåliga förut men lät bli att diskutera djupare i det, tar det som ett bra tecken.
Försöker hålla mig positiv och hoppas att jag blir fri denna skiten någon vacker dag, förhoppningsvis så kommer den dagen! Hoppas jag får svar snart att jag får börja på svetskurserna igen, dom skulle ta in mer folk i december.
Citera
2015-11-12, 10:11
  #300
Medlem
Sista kuren innan man blir ledig en vecka. Tog vikt idag som vanligt innan behandling och hade tappat ytterligare 3 kilo. Nuvarande vikt är på 57, förra veckan var 60 och veckan innan dess var 63, dock var detta under en vilovecka.
Tycker jag äter som jag ska om inte bättre än förut. Visst har man sämre matlust nån dag efter cellgifterna så visst kan det bero på det. Ska prova lite näringsdrycker nu efter behandling och börja tvinga i mig lite mer mat så kanske vikter håller sig.
Spelar det någon större roll om man väger sig innan frukost? Tycker inte att frukost ska lägga på mig 3kg men bara en fundering
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback