Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-31, 00:25
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Hej, känns bar att läsa att du snart är inne på din sista cellgiftsbehandling. Dropp skrev du, hur går det till -får du åka till sjukhuset och droppet tar ett eller flera dygn att få i kroppen?

Vad brukar du jobba med när inte cancern ställer till det för dig?

Får en s.k homepump som jag kan ha runt midjan som jag har i 46 timmar, riktigt smidigt och få biverkningar med denna metoden
Jobbar inom industri med tigsvetsning och montering samt lite CNC/cadcam, fast nu måste jag förnya min svetslicens för att kunna börja jobba igen så kommer förmodligen hoppa på en svetskurs i höst för fler licenser
Citera
2015-08-01, 13:17
  #170
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Får en s.k homepump som jag kan ha runt midjan som jag har i 46 timmar, riktigt smidigt och få biverkningar med denna metoden
Jobbar inom industri med tigsvetsning och montering samt lite CNC/cadcam, fast nu måste jag förnya min svetslicens för att kunna börja jobba igen så kommer förmodligen hoppa på en svetskurs i höst för fler licenser

Hej, jaha det är så man kan göra. Det hela låter ju väldigt smidigt.

Man är ju helt fascinerad över hur ni som är svetsaress kan få till det. En annan som bara svetsat lite hobbynivå med pinne och lite mag har ju svurit en massa över att man lyckats få till det exakt så som man inte ville ha det, haha.
Känner du att du har det där lilla extra inbyggt i dig?, att du har en sådan känsla för att det du gör blir bra. Den teoretiska biten är ju bra att följa upp och uppdatera men till syvende och sist så är det ju svetsarens handlag som utgör pricken över i:et.

Brukar du få svetsarbränna i nacken el. kör du med nån form av helmask?
Citera
2015-08-01, 13:53
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Hej, jaha det är så man kan göra. Det hela låter ju väldigt smidigt.

Man är ju helt fascinerad över hur ni som är svetsaress kan få till det. En annan som bara svetsat lite hobbynivå med pinne och lite mag har ju svurit en massa över att man lyckats få till det exakt så som man inte ville ha det, haha.
Känner du att du har det där lilla extra inbyggt i dig?, att du har en sådan känsla för att det du gör blir bra. Den teoretiska biten är ju bra att följa upp och uppdatera men till syvende och sist så är det ju svetsarens handlag som utgör pricken över i:et.

Brukar du få svetsarbränna i nacken el. kör du med nån form av helmask?

Alltid varit intresserad inom industrin så tycker det är rena terapi att sitta framför svetsen Har mestadels bara svetsat tig dom senaste åren, men visst blev man redigt bränd när man skulle köra med pinnen ibland. Aluminium kan vara lite krångligt med tig om man inte är van, fast när man lär sig är det redigt kul!
Tyvärr är det lite krasst med jobb när man endast har licens för tig just nu.
Ska bli skönt att komma tillbaka till arbetslivet, har inte fått svetsat så länge jag haft denna pumpen då den påverkas mycket av värmen, men kan inte riktigt slappna av ännu då jag har röntgen 20 augusti, men det ska förhoppningsvis gå galant
Citera
2015-08-01, 16:03
  #172
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Alltid varit intresserad inom industrin så tycker det är rena terapi att sitta framför svetsen Har mestadels bara svetsat tig dom senaste åren, men visst blev man redigt bränd när man skulle köra med pinnen ibland. Aluminium kan vara lite krångligt med tig om man inte är van, fast när man lär sig är det redigt kul!
Tyvärr är det lite krasst med jobb när man endast har licens för tig just nu.
Ska bli skönt att komma tillbaka till arbetslivet, har inte fått svetsat så länge jag haft denna pumpen då den påverkas mycket av värmen, men kan inte riktigt slappna av ännu då jag har röntgen 20 augusti, men det ska förhoppningsvis gå galant

Ja, det är så mycket värt att ha ett arbete som känns stimulerande. Håller på med något helt annat men det får mig att trivas och mina dagar att gå.

20:e augusti, ja -det är inte långt kvar nu. Såg att almenackan bläddrat över till augusti i dag.
Må detta gå vägen nu.
Citera
2015-08-03, 22:45
  #173
Medlem
sephines avatar
Robertbeck, hade du någon gång under tiden vätska i buken eller lungorna? Om, hur kändes det -märkte du det eller fick du reda på det av läkare utan att du själv märkt av det?
Citera
2015-08-04, 11:17
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Robertbeck, hade du någon gång under tiden vätska i buken eller lungorna? Om, hur kändes det -märkte du det eller fick du reda på det av läkare utan att du själv märkt av det?

Japp det hade jag, när jag fick det i lungorna så var det märkbart svårare att andas, men då hade jag närmare en liter vätska i lungorna under det tillfället. Detta hände undertiden jag var inlagd på sjukhuset, hade även en del vätska i buken som gav mig feber m.m annars märkte man inte av det så värst mycket.
Jag hade upp till 8 dränage i kroppen som tog ut alla vätskor efter operationen.
Fast det är väldigt vanligt med vätska i buk och lungor efter en stor operation
Citera
2015-08-04, 23:05
  #175
Medlem
Tack mod som rensade tråden!
Är inte det minsta intresserad och höra hur jag kommer få återfall och dö för jag inte följer en speciell kost, detta är en tråd som jag bara vill skriva av mig på och dela med mig hur det går med er och få stöd från folk.

Skulle bli glad om ni kan respektera detta, ni som tror på alternativ behandling får gärna göra det, men jag litar på mina läkare
Citera
2015-08-05, 19:53
  #176
Medlem
Inne på min sista cellgiftkur och det känns märkbart mer än dom första gångerna, känner mig rejält trött och matlusten minskar rejält.
Tur att det endast är två dagar och man står helt klart ut med biverkningarna!
Var även hos min onkolog i måndags och hon hade riktigt bra nyheter, frågade rakt ut om det faktiskt såg positivt ut och det gjorde det verkligen, en fråga jag varit rädd att ställa sen dag 1, hon trodde jag skulle leva ett långt och bra liv.
Betydde väldigt mycket att få höra detta då det är något som tyngt ner mig länge
Citera
2015-08-06, 23:55
  #177
Medlem
Åh vad roligt och höra !!!!
Citera
2015-08-07, 12:28
  #178
Medlem
Nu är pumpen ute, äntligen kan man börja fokusera på livet igen och slippa lite sjukhusbesök! Mår faktiskt riktigt bra förutom ordentliga smärtor i bröstet som varken onkologen eller läkaren har någon orsak för, detta kommer varje gång pumpen ska tas ut så måste va någon biverkning av cellgifterna. Som tur är så försvinner smärtorna efter någon dag
När jag är helt återställd och biverkningarna av cellgifterna går ur ska de firas med lite öl och grillat med ett par vänner, de tyckte onkologen att jag var värd
Ha de gött alla, ska hålla er uppdaterade och självklart berätta hur röntgen går!
Citera
2015-08-07, 16:40
  #179
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertbeck
Nu är pumpen ute, äntligen kan man börja fokusera på livet igen och slippa lite sjukhusbesök! Mår faktiskt riktigt bra förutom ordentliga smärtor i bröstet som varken onkologen eller läkaren har någon orsak för, detta kommer varje gång pumpen ska tas ut så måste va någon biverkning av cellgifterna. Som tur är så försvinner smärtorna efter någon dag
När jag är helt återställd och biverkningarna av cellgifterna går ur ska de firas med lite öl och grillat med ett par vänner, de tyckte onkologen att jag var värd
Ha de gött alla, ska hålla er uppdaterade och självklart berätta hur röntgen går!

Kör lite fredagsmys med goda vänner och god mat. Det är nog inte bara onkologen som tycker du är värd detta!

Citera
2015-08-16, 12:50
  #180
Medlem
Börjar närma sig röntgen, visst är man nervös men magkänslan säger att det kommer gå bra, samtidigt som man kan bli sjukt deprimerad en kort stund och tänka att detta kommer gå helt åt skogen.
Är en helt normal känsla att känna berätta onkologen, tyckte jag inte skulle lägga ner så mycket energi på att oroa mig sa hon

Får samtidigt tänka att läkarna aldrig skulle lägga ner sån tid och energi på mig om dom inte trodde det skulle gå bra, eller tänker jag i helt galna vägar?
Sen finns det väl alltid fler vägar att gå om det skulle visa sig komma något nytt, men det tror jag knappast efter alla åtgärder jag fått gå igenom
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback