Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-25, 18:30
  #1
Medlem
Ett nytt survival spel liknande The Forrest, fast utan infödingarna då. Har släppts som Alpha (tror jag det är).

Kostar 14,99 euro på Steam, så funderar på om man kanske ska skaffa det.

http://store.steampowered.com/app/313120/


Man krashlandar, kan ta sig till olika små öar och kan göra verktyg osv, och ska helt enkelt överleva. De ska sätta in multiplayer, quests osv om jag fatta det rätt.


Så någon som hunnit testa det?
Citera
2015-01-25, 18:34
  #2
Avstängd
clappens avatar
Det ska vara riktigt riktigt djävla kasst, såg Lirik spela det i 45min och han kommer nog aldrig mer testa det. Känns som om att alla skapar såna här skitspel i Unity enbart för att t sätta dom på early access för 15euro och tjäna lite kosing.. Buggarna skiter dom i och kommer troligtvis aldrig fixas för dom har ju tjänat sina pengar redan
Citera
2015-01-26, 10:34
  #3
Medlem
scarlots avatar
Vafan är grejen med lego-survival egentligen? Och dessutom att tjäna pengar på en jävla alpha? En grej om ett spel tar sig till beta-stadie (som är gratis) och man betalar för att köpa en licens om man gillar spelet och vill spela det efter release...
Citera
2015-01-26, 12:01
  #4
Medlem
Verkar lite intressant, men jag pallar inte att dyka och leta efter grejer med hajar omkring. Får panik direkt av att fly från hajar i spel av nån anledning. Skippade allt dykande i Black Flag.

Introsekvensen var rätt häftig dock, lite som i filmen Castaway.
Citera
2015-01-27, 09:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlvarAllvar
Verkar lite intressant, men jag pallar inte att dyka och leta efter grejer med hajar omkring. Får panik direkt av att fly från hajar i spel av nån anledning. Skippade allt dykande i Black Flag.

Introsekvensen var rätt häftig dock, lite som i filmen Castaway.

Går att hitta bollen ifrån Castaway tydligen

Mjo, är rätt läskigt att göra saker i vattnet. Finns ju så man kan dyka och leta i grottor och sånt om jag fatta det rätt. Jag lyckades dö för jag fastnade i ett skeppsvrak , kunde simma in men inte ut.
Citera
2015-01-27, 11:30
  #6
Medlem
Hur tungdrivet är detta spel? Moderkortet på datorn har gått, så jag sitter med en äldre dator tillfälligt, Amd x2 6000+, 2gb, gts250. Ens nån ide att testa? Gillar hela iden med spelet väldigt mycket, älskade att läsa robinson crusoe när jag var liten exempelvis, och detta lär ju bli så nära man kan komma det.
Citera
2015-01-27, 13:22
  #7
Medlem
Det sög något otroligt mycket. Jag ångrar köpet. Det var otroligt tråkigt och det finns knappt något att göra. Visst det är än i Alpha, men det var till och med ännu sämre än the forest var när det precis kom ut.
Citera
2015-01-27, 18:57
  #8
Medlem
pepsi haxs avatar
Skulle kunna vara något, bara dom kommer lite längre på spelet.
Såg precis denna trailer på steam, såg rätt häftigt ut men det är säkert inte lika häftigt i spelet mid div buggar m.m

Men jag ska följa och se hur det går.
Citera
2015-01-28, 12:18
  #9
Medlem
Första update till spelet har kommit, massa bug fixes och lagt till båt motor, valar och Divers Slate (va det nu än är på svenska)

http://steamcommunity.com/games/3131...23269177223795
Citera
2015-01-29, 18:00
  #10
Avstängd
therefores avatar
Riktigt bra spel och imponerande att det bara är två killar som sitter och knåpar och ändå arbetar så snabbt med att uppdatera spelet, fixa buggar och lägga in nya saker konstant.

Lätt värt 140 kronor och spelet kommer till slut att ha co-op möjligheter.

Gillar man spel som får skinkorna ömma av all buttclenching är detta garanterat ett spel för dig.
Gillar du filmen Cast Away eller alltid fantiserat om att hamna i en Robinson Crusoe situation så har du kommit rätt.
Citera
2015-01-30, 17:50
  #11
Moderator
^Eazs avatar
Tycker det ser helt ok ut, men jag gillar verkligen inte idén att man pröjsar för något som är Pre-Alpha så blir att avvakta tills en senare version kommer.

Missförstå mig rätt, har inget emot att beta-testa saker OM det är gratis under den perioden för att ge feedback till utvecklarna. Det har jag gjort många gånger och sen även köpt spelet om det är det spel vars färdiga produkt är något jag tror mig kommer uppskatta.

Men, när steam message ser ut så här: "Hotfix 1 for version 0.01 (0.01.H1) is now live. " så är det inget jag betalar för. Version 0.01.H1.. Det är fan knappt Pre-Alpha...
Citera
2015-01-31, 10:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tycker det ser helt ok ut, men jag gillar verkligen inte idén att man pröjsar för något som är Pre-Alpha så blir att avvakta tills en senare version kommer.

Missförstå mig rätt, har inget emot att beta-testa saker OM det är gratis under den perioden för att ge feedback till utvecklarna. Det har jag gjort många gånger och sen även köpt spelet om det är det spel vars färdiga produkt är något jag tror mig kommer uppskatta.

Men, när steam message ser ut så här: "Hotfix 1 for version 0.01 (0.01.H1) is now live. " så är det inget jag betalar för. Version 0.01.H1.. Det är fan knappt Pre-Alpha...

Point taken

Förövrigt är spelet riktigt bra ändå för att vara version 0.01.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback