Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-25, 16:34
  #1
Medlem
I en kvällstidning för ca 2 veckor sen så
stod det ungefär så här: "4:1:2 är nya 5:2".

Jag hittar ingenting på nätet. Är det nån som
vet vad som skiljer 4:1:2-dieten från
5:2-dieten?
Citera
2015-01-25, 16:39
  #2
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
I en kvällstidning för ca 2 veckor sen så
stod det ungefär så här: "4:1:2 är nya 5:2".

Jag hittar ingenting på nätet. Är det nån som
vet vad som skiljer 4:1:2-dieten från
5:2-dieten?



5:2 betyder ju att du fastar två dagar i veckan för att du ska kunna äta "vanligt" 5 dagar i veckan, eller t.o.m lite åt det onyttigare hållet... Och fortfarande bibehålla din vikt.


4-1-2 är att du är nyttigt eller normalt 4 dagar, du fastar 2 dagar (Enbart några hundra kcal) och släpper loss ordentligt en dag (Äter vad du vill)
Citera
2015-01-25, 16:42
  #3
Medlem
Hm, de har gjort det krångligare med andra ord
Citera
2015-01-25, 16:47
  #4
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Hm, de har gjort det krångligare med andra ord

Haha ja så kan man väll se det! Kort och gott så är båda tekniker eller knep för att uppnå något av följande två saker.

Äta nyttigt eller normalt 4-5 dagar i veckan och fasta två dagar. För att gå ner i vikt.

Äta mindre nyttigt utan bara normalt, med en portion bea & lingon till pannbiffarna varje dag. Då vill man hålla sin vikt. Därav fastan.

Sen är det dessutom en fördel att du jämnar ut blodsockerbalansen i kroppen igenom fastan. Tar inte ens en dag innan du känner dig piggare och mer alert (Förutsatt att du äter dåligt eller oregeulbundet när du inte fastar=
Citera
2015-01-26, 14:29
  #5
Medlem
Poängen med 5:2 var ju att man INTE skulle
behöva äta nyttigare utan få positiva effekter
om man halvfastade 2 dagar per vecka
Citera
2015-01-26, 15:06
  #6
Medlem
StyleWarss avatar
Den bästa metoden måste ju vara "Ät-inte-så-sjukt-jävla-mycket-och-rör-på-dig-mer", men 4:1:2 kanske riktar in sig på just det, med lite quick fix för att kunna sälja kokböcker etc etc?
Citera
2017-09-19, 00:11
  #7
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Poängen med 5:2 var ju att man INTE skulle
behöva äta nyttigare utan få positiva effekter
om man halvfastade 2 dagar per vecka
Precis!
Annars hade den ju varit lika jävla ogenomförbar som alla andra jävla påhitt. 5:2 är den enda jag någonsin hört talas om som jag känner att jag faktiskt har en chans att klara av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback