Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-18, 09:15
  #37
Medlem
Oogway7s avatar
Funkar detta bra?
Citera
2018-03-18, 22:01
  #38
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oogway7
Funkar detta bra?

Nej det fungerar inte alls, du kommer bara få ont i lungorna.
Citera
2018-04-08, 19:28
  #39
Avstängd
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Nej det fungerar inte alls, du kommer bara få ont i lungorna.

Haha sant. Testade i fredags. Fick inte ont i lungorna men kändes lite tungt i diafragman, och fan vilken äcklig smak i munnen jag fick.
Citera
2018-04-09, 06:06
  #40
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Haha sant. Testade i fredags. Fick inte ont i lungorna men kändes lite tungt i diafragman, och fan vilken äcklig smak i munnen jag fick.

Ja riktigt vidrigt
Citera
2018-06-02, 22:19
  #41
Medlem
storpungens avatar
Nä, man blir inte hög på CBD-olja.
Citera
2018-06-28, 10:48
  #42
Medlem
HerrMannlichtManns avatar
haha, vilka fjantar idag på flashback..

klart som fan du blir hög av att konsumera/röka cannabidinol:er

CBD är hela downer/lugnande effekten av weed utan THC/hallucogena effekten
sen så tar du 20 droppar 0.2THC haltig cannabiniol det blir..? en troppe med 4% THC? resten kanske fb klara av att räkna ut själva

(baserat på erfarenhet från igår kväll)
Citera
2018-06-28, 11:08
  #43
Medlem
darkomcfaces avatar
CBD blir du INTE påverkad av överhuvudtaget. Har testat doser upp till 400mg utan nån berusning.

mvh
Citera
2018-06-28, 15:48
  #44
Avstängd
snuttiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMannlichtMann
haha, vilka fjantar idag på flashback..

klart som fan du blir hög av att konsumera/röka cannabidinol:er

CBD är hela downer/lugnande effekten av weed utan THC/hallucogena effekten
sen så tar du 20 droppar 0.2THC haltig cannabiniol det blir..? en troppe med 4% THC? resten kanske fb klara av att räkna ut själva

(baserat på erfarenhet från igår kväll)


Grejen med cbd produkter är att de varierar beroende på följande faktorer.

Tillverkare. (Kvalitet!) Mycket skit.

Receptor känslighet hos personen. Konsumerar personen redan cannabis tex.

Typ av cbd samt blandning (cbda cbg mm).

CBD Slår hårdare om man vape'ar.

Vissa känner lugnet av att "känna lugnet", plocka upp det liksom. Andra behöver släggor av lugn.
Citera
2018-06-29, 00:24
  #45
Medlem
Köpte idag CBD olja på en shop på möllan (malmö) man måste fråga i kassan så fixar dom, både tagit droppar & vapeat hela dagen idag och kan säga att jag känner mig "lugn" av den
Jag är van cb rökare men slutat för ungefär 1 månad tillbaka för vi bara har skit gräs vars jag kommer från
Är på semester
Jag ber er iallafall testa som har möjlighet, affären heter Puffking.
Han säljer en Amerikansk sort & en holländsk
Jag använder det som medecin och jag tycker om det hittills
Återkommer om några veckor om något har hänt (sorry för särskrivning)
Citera
2018-07-04, 13:21
  #46
Medlem
Ska gå till botten.med de här har en stor mängd 15% på väg. Återkommer med resultatet.
Citera
2018-07-04, 18:10
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybris64
Hej guys, undrar om ni vet om det finns andra cannabinoider man blir stenad av. Har CBD olja med denna deskription:

"Vår CBD Olja innehåller över 80 olika Phyto cannabinoider, inklusive CBD, CBC, CBG, CBN och terpener som myrcen, Limonene, Alpha & Beta -pinene, Linalool, B-caryophyllene, Caryophyllene oxid, humulen, nerolidol og Phytol.

50 ml CBD olja
>1000 mg CBD
<0,2% THC"

Har kletat ut det på rullpapper och rökt det, blir stenad varje gång med effekter redan efter typ 15-30 sekunder. Knappast lika stenad som man blir av hög halt thc gräs men blir endå bra stenad, känns som en mild och lugn sativa. Så som jag förstår borde man inte kunna bli stenad med den thc halten så andra cannabinoider?

Krävs bara fyra stora bloss på en cigg med glfem droppar av oljan på för att få bra långvariga resultat.

Snackar 8th skit eller placebo snack iheller. Har andra som testat också och är mycket väl erfaren av the ganja.

Jag har labbtestat väldigt många sorter och standard cannabionder i stort sett allt gräs är:
CBD, CBC, CBG, CBN.
Utöver det så hittar du oftast -A cannabioden också, vilket är syra formen av te.x CBDA, krävs en decarb för att kunna äta det men tvärlungt om du röker/förbränner det i korrekt temp (minimum 240c för te.x THC V)
Vissa exotiska sorter har även innehållit THC V och THC E (yummy...)

Generellt på äkta cbd produkter (du hittar det inte i 99% av fallen, jag bryr mig inte vad du tror att du har i handen...)
Så blir du inte direkt flummig nej...vissa terps kan ha en liknade effekt men generellt så blir du avslappnad... svårt att förklara.
Citera
2020-11-14, 19:11
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Grejen med cbd produkter är att de varierar beroende på följande faktorer.

Tillverkare. (Kvalitet!) Mycket skit.

Receptor känslighet hos personen. Konsumerar personen redan cannabis tex.

Typ av cbd samt blandning (cbda cbg mm).

CBD Slår hårdare om man vape'ar.

Vissa känner lugnet av att "känna lugnet", plocka upp det liksom. Andra behöver släggor av lugn.

Citat:
Ursprungligen postat av reallifecriminal
Köpte idag CBD olja på en shop på möllan (malmö) man måste fråga i kassan så fixar dom, både tagit droppar & vapeat hela dagen idag och kan säga att jag känner mig "lugn" av den
Jag är van cb rökare men slutat för ungefär 1 månad tillbaka för vi bara har skit gräs vars jag kommer från
Är på semester
Jag ber er iallafall testa som har möjlighet, affären heter Puffking.
Han säljer en Amerikansk sort & en holländsk
Jag använder det som medecin och jag tycker om det hittills
Återkommer om några veckor om något har hänt (sorry för särskrivning)

Citat:
Ursprungligen postat av SmokerssDelight
Jag har labbtestat väldigt många sorter och standard cannabionder i stort sett allt gräs är:
CBD, CBC, CBG, CBN.
Utöver det så hittar du oftast -A cannabioden också, vilket är syra formen av te.x CBDA, krävs en decarb för att kunna äta det men tvärlungt om du röker/förbränner det i korrekt temp (minimum 240c för te.x THC V)
Vissa exotiska sorter har även innehållit THC V och THC E (yummy...)

Generellt på äkta cbd produkter (du hittar det inte i 99% av fallen, jag bryr mig inte vad du tror att du har i handen...)
Så blir du inte direkt flummig nej...vissa terps kan ha en liknade effekt men generellt så blir du avslappnad... svårt att förklara.

Jag bor i Skåne och vill testa CBD minst 8%. Vilka leverantörer rekommenderas?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback