Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-24, 13:46
  #1
Medlem
Hej!

Har ett Terratec Cinergy Hybrid T USB "Tv-kort"
http://terratec.net/details.php?artn...M#.VMOSAS7Lq00
Har inte använt det på några år, men nu tänkte jag rippat lite gamla vhs-band, men såklart fungerar ingenting med pissiga Windows 8.1. Drivrutiner finns till Windows 8, men fungerar således inte med 8.1.
Installationen går igenom utan problem, men enheten hittas inte, underligt nog fungerar dock ljudet till dongeln, men det finns ingen videosignal.

Finns det någon alternativ lösning på detta eller är det omöjligt att använda den på Windows 8.1 såvida Terratec inte kommer med nya drivrutiner tids nog?
Citera
2015-01-24, 14:51
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter märkligt att det fungerar under Windows 8 och inte under 8.1 då det är endast ett tillägg/uppdatering och inget rent operativsystem.

Men försök att läsa in drivrutinen under kompatibilitetsläge.
Citera
2015-01-24, 18:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter märkligt att det fungerar under Windows 8 och inte under 8.1 då det är endast ett tillägg/uppdatering och inget rent operativsystem.

Men försök att läsa in drivrutinen under kompatibilitetsläge.


Ja jag tycker det är väldigt underligt också.
Har testat detta, installationen förlöper som vanligt men när allt är färdigt och jag tittar i enhetshanteraren så finns där en felmarkering och klickar man så står det att drivrutinen för enheten saknas.
Har även testat kompabilitetsläge för Win 7 och XP men med samma resultat.
Citera
2015-01-24, 18:43
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Laddar hem detta program som är gratis -> http://www.iobit.com/driver-booster.php

Installerar det och bocka av i slutet att du endast vill ha Driver Booster. Kör en scan så kanske den fånga upp någon drivrutin.
Citera
2015-01-26, 14:48
  #5
Medlem
Jag gav upp och satte mig vid min gamla dator med gamla trotjänaren Win XP, det var ett operativsystem av rang det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback