Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-07, 11:40
  #121
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tycker ordet "behovsanpassade signalement" var så bra så det var nästan lite synd att det var en klanfight.
Jag har aldrig hört det begreppet innan rumpgas skrev det här i tråden, även om jag läst tidningen på det sättet men utan att de har något namn.

Hoppas hunden mår bra.
Citera
2015-04-07, 11:45
  #122
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Hade visst gemensamma vänner med alla tre. En erkänner att han slagits.

Kan du fiska fram Fup:en...?
Citera
2015-07-03, 18:07
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, detta reportage tog nästan priset. Absolut ingen som ställde frågan om varför romerna är där. Alla former av misstankar om att de gör någonting som helst småskumt avfärdades som rena fantasierna. Som du säger, det är kontraproduktivt.

Jag vet att romer som är i Sverige och bor i bilar och husvagnar "försörjer" sig på skumt sätt:
- Tiggeri
- Småstölder
- Snatteri
- Kopparstölder
- Häleri
- Säkert en del langning och kanske narkotikabrott

Detta är enkel vetenskap, och helt bortom allt tvivel.

Det är nog extremt sällan som de utför något som skulle kunna klassas som ett hederligt arbete.
Dessutom skräpar de ner där de bor, och lägren borde egentligen klassas som olagliga eftersom man inte får campa så länge på en och samma plats.
Du får ju gärna basera påståenden som dessa på något eller länka till en källa.

För övrigt har jag svårt att tänka mig att romerna säljer narkotika, då man i såna fall skulle kunna få en del problem med diverse gäng. Åtminstone i storstäderna.
Citera
2015-09-02, 05:36
  #124
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Ha ha fira påsk vad fan tror dom att det är i en rättegång. Snart skall dom väll ha semester åckså betald av svenska skattebetalare. Skulle en svensk inte inställa sig och utebli från en rättegång så blir han bötfälld och till sist intagen med handräckning. Rättegångar kostar ju pengar så då kan dom ju inte stå där och vänta på några zigenare till ingen nytta.

Vem vet, kanske får man snart en månads solsemester från fängelset också

Hur går det i målet förresten? Blev de dömda?
Citera
2015-09-02, 08:42
  #125
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Du får ju gärna basera påståenden som dessa på något eller länka till en källa.

För övrigt har jag svårt att tänka mig att romerna säljer narkotika, då man i såna fall skulle kunna få en del problem med diverse gäng. Åtminstone i storstäderna.
I Lissabon drog det runt grupper av zigenare som konstant tjatade om att sälja hasch och kokain sist jag var där, så visst fan kan zigenare även sälja droger.
Citera
2015-10-09, 06:19
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Du får ju gärna basera påståenden som dessa på något eller länka till en källa.

För övrigt har jag svårt att tänka mig att romerna säljer narkotika, då man i såna fall skulle kunna få en del problem med diverse gäng. Åtminstone i storstäderna.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6244140
Citera
2016-11-26, 14:36
  #127
Medlem
Zigenarhelvetets avatar
Kriminella, ordningsstörande zigenska/rumänska element tyranniserade Perstorp - med till följd att det till slut kokade över lite hos ett par överförfriskade, "busiga" svenska ungdomar

Frias från hatbrott:
http://www.expressen.se/kvallsposten...vande-tiggare/
Citat:
Förutom stenkastningen och misshandeln fälls en av männen också för övergrepp i rättssak efter att ha hotat ett vittne till tystnad. En av de tre männen frias från misstankarna om misshandel.
I domen väger tingsrätten in det faktum att männen redan suttit häktade i två månader och att de lever ordnade liv. Två av männen döms till villkorlig dom och den tredje till skyddstillsyn.
Citat:
Tre män i tjugoårsåldern som åtalats misstänkta för att ha utsatt sju romer för grov misshandel och stenkastning på en parkering i Perstorp i början av förra året frias från hatbrottsmisstanken på grund av brist på bevis.
http://www.ystadsallehanda.se/tt-inr...fran-hatbrott/

För övrigt lite förvånande att inte fler i Sverige "överreagerar" mot all den förbannade skit som zigenartiggarna, de romska kriminella oroshärdarna, de romska åldringsbrottslingarna (i stort sett bara zigenare som begår brott mot svenska gamlingar) och all annan djävulskap zigenare regelbundet ställer till med i Sverige.




Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Hur går det i målet förresten? Blev de dömda?
__________________
Senast redigerad av Zigenarhelvetet 2016-11-26 kl. 14:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback