Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-23, 23:06
  #1
Medlem
kNarkluders avatar
Hallå!
Hoppas jag har lagt tråden i rätt kategori.

Har en Macbook Air inköpt 2014, och har vänner över och vi tänkte spela lite coop-spel med varandra, då jag har en riktig stationär dator jag använder till spel.

Vi tänkte köra spel som Left4dead osv, men eftersom hårddisken på Macbooken är så liten, och vi inte har ekonomin just nu att köpa extern hårddisk till Macbooken så tänkte vi om det går att starta spelen från min stationära.

Ska förtydliga.

Man kan ju dela filer osv via nätverket, borde man inte i teorin kunna logga in på Steam från Macbooken, från stationära där spelet är installerat och spela på så sätt. Funkar detta, och isåfall hur gör jag?

Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera
2015-01-23, 23:29
  #2
Medlem
Kethrs avatar
Ja det går, nej det är absolut inte optimalt.. http://www.teamviewer.com/sv/


Finns säkert ett annat vettigt sätt att lösa saken på..
Citera
2015-01-24, 13:16
  #3
Medlem
Om det enbart är hd-utrymmet som är för litet så kan du alltid dela ut en katalog på din stationära dator, montera denna på din macbook air och sedan välja att installera spelet i den katalogen.

Teoretiskt kommer det funka som om du installerar spelet på en extern hdd men nätverket är juh bra mycket slöare än usb/firewire/thunderbolt så hur de kommer fungera i praktiken är mer osäkert men väl värt att prova
Citera
2015-01-27, 13:40
  #4
Medlem
kNarkluders avatar
Update; Fanns tydligen något "familysharing" eller dylikt på stram. Dom kunde tex dela med sig av MW2 till nätverket, så kunde jag starta det och köra det utan problem från min dator via steam.

Man kunde inte köra multiplayerspel som kostade samtidigt, men kunde annars köra alla hans spel om det enbart var jag. Och när jag köpte spelen så kunde jag fortfarande köra ifrån hans familysharing.

Fantastiskt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback