Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-23, 22:08
  #1
Medlem
piirlos avatar
Tjabba, jag använder googe chrome hela tiden och igår fungerade det utmärkt. Idag när jag startade datorn och har surfat runt lite så får jag upp en reklam ruta då och då.

Jag har programmet adblock så all reklam ska vara borta o just därför funderar jag på om det är något slags virus? Om det nu är det, vad är det man ska göra? Tacksam för svar!
Citera
2015-01-23, 22:17
  #2
Medlem
Jag hade helt enkelt laddat ner Malwarebytes Anti-Malware. Du laddar då helt enkelt ner gratis versionen och gör en full undersökning i din dator, hittas ett virus så kommer det att visas, och då kan du ta bort det med hjälp av ett knapptryck, mycket enkelt och smidigt, använder det själv.

Download Länk:

https://www.malwarebytes.org/
Citera
2015-01-23, 22:27
  #3
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piirlo
Tjabba, jag använder googe chrome hela tiden och igår fungerade det utmärkt. Idag när jag startade datorn och har surfat runt lite så får jag upp en reklam ruta då och då.

Jag har programmet adblock så all reklam ska vara borta o just därför funderar jag på om det är något slags virus? Om det nu är det, vad är det man ska göra? Tacksam för svar!


Orsaken är endera ett webläsar tillägg eller adware efter en nedladdning . Skanna med Adwcleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ samt MBAM . Den senare har du redan fått en länk till .
Citera
2015-01-24, 03:45
  #4
Avstängd
AAE32s avatar
Greetings, I will now assist you today. I want you to follow my instructions.

1. Download and Execute MalwareBytes-AntiMalware. Do a threat scan and press the "Quarantine all" button

2. Download and Execute JRT there should popup a CMD window. Press enter to begin the scan.

3. Download and Execute Adwcleaner. Press the scan button and once the scan is finish press the clean button and restart your computer.

4. Post all the logs here once all the scans are finish, its important.

Download Malwarebytes-AntiMalware from Here

Download JRT from Here

Download Adwcleaner from Here

Thank you.
__________________
Senast redigerad av AAE32 2015-01-24 kl. 04:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback