Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-09-24, 18:35
  #109
Medlem
Möjligtvis att det kan bli lite skillnad med träning men generna har nog mycket större betydelse
Citera
2018-09-24, 20:18
  #110
Medlem
johanjosefssons avatar
De flesta tjejer har bara "stor rumpa" som undanflykt för att kunna legitimera sitt godisätande.
Alla vet att tjejer bara går in på gymmet iklädd sina träningskläder, spänner sig, tar en selfie framför maskinen och går sedan hem igen och käkar chips framför netflix.
Citera
2018-09-24, 20:23
  #111
Medlem
Tripportreats avatar
Problemet är att tjejer överlag har uppfattningen att om de så bara ser på de fria vikterna så får de för stora muskler, därför kör de en miljon reps med nästan ingen vikt alls vilket speglar sig i deras resultat. Har försökt förklara för många tjejer hur det funkar men det enda svaret jag får är att de inte vill ha för stora muskler, så jag har gett upp.

//tripportreat
Citera
2018-09-25, 08:59
  #112
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Problemet är att tjejer överlag har uppfattningen att om de så bara ser på de fria vikterna så får de för stora muskler, därför kör de en miljon reps med nästan ingen vikt alls vilket speglar sig i deras resultat. Har försökt förklara för många tjejer hur det funkar men det enda svaret jag får är att de inte vill ha för stora muskler, så jag har gett upp.

//tripportreat

Tror nog att det ligger mycket i det. Det är en vanligt kommentar från tjejer när man föreslår styrketräning för dom som inte gillar konditionsidrott.

Frugan tänker likadant. Jag har försökt visa henne med artiklar och poddar att det inte stämmer men hon är svårövertalad :P. Hon gillar iofs löpning och funktionell styrketräning så det är väl skit samma.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback