Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-23, 20:15
  #1
Medlem
Man ser ofta på killar att dom har tränat. Sen om dom är snygga eller inte, det är en annan sak. Jag föredrar killar som har fast rumpa och breda axlar. Muskelkulor är inte snyggt i mitt tycke. Men tjejer däremot. Häcka utanför ett gym eller i tunnelbanan tjejerna har ju sällan snyggare rumpa på gymmet (eller någon annan kroppsdel för den delen) än vad dom har som inte verkar träna. Varför är det så?
Citera
2015-01-23, 20:20
  #2
Medlem
Ass.Parades avatar
Vad menar du egentligen? Att det inte syns att tjejer har tränat men att det syns på killar?

Jag håller inte med, jag tycker man märker ganska omgående om någon tränar regelbundet oavsett kön, sedan finns det väl undantag.
Citera
2015-01-23, 20:59
  #3
Medlem
Jag tycker att det gäller från person till person, könen har inte direkt någon betydelse?
Jag menar, det finns ju många spinkiga killar som tränar o sliter som djur men ändå inte lyckas bygga nån kropp, och likaså tjejer? Samtidigt tjejer som har sjukt hela kroppar och aldrig satt sin fot i ett gym och äter precis vad dom känner för.
Det är väl en genetisk fråga, hur ens kropp ser ut ? Tror inte det har ngt med just könet att göra.. men det är bara min uppfattning
Citera
2015-01-23, 21:14
  #4
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Man kan lätt konstatera att 90% av kvinnorna motionerar och endast en bråkdel tränar faktiskt. Har ni aldrig undrat varför det kryllar av nätta 18-25 åringar med fantastiska rövar och nästan ingen när man tittar över 30-strecket. Det är ett sorgligt kapitel i våran utveckling.
Citera
2015-01-23, 21:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Vad menar du egentligen? Att det inte syns att tjejer har tränat men att det syns på killar?

Jag håller inte med, jag tycker man märker ganska omgående om någon tränar regelbundet oavsett kön, sedan finns det väl undantag.
Tjejer som tränar får inte snygg röv.
Citera
2015-01-23, 21:18
  #6
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor
Tjejer som tränar får inte snygg röv.

Om man utför knäböj, marklyft så tränar det rumpa. Musklerna alltså. Förstår inte vad du menar?
Citera
2015-01-23, 21:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Vad menar du egentligen? Att det inte syns att tjejer har tränat men att det syns på killar?

Jag håller inte med, jag tycker man märker ganska omgående om någon tränar regelbundet oavsett kön, sedan finns det väl undantag.

Jag som icketränande ser inte skillnad på tjejer som tränar eller inte. Varken när det gäller synliga muskler eller fysisk attraktivitet. Alltså spdlar ingen roll om jag syår utanför ett svenskt gym eller svenskt bibliotek.
__________________
Senast redigerad av Artsdoktor 2015-01-23 kl. 21:21.
Citera
2015-01-23, 21:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Om man utför knäböj, marklyft så tränar det rumpa. Musklerna alltså. Förstår inte vad du menar?

Alltså hur kan ni missförstå mig? Många tjejer som går till gym får inte snyggare rumpa även om det är fullt teoretiskt möjligt.
Citera
2015-01-23, 21:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Man kan lätt konstatera att 90% av kvinnorna motionerar och endast en bråkdel tränar faktiskt. Har ni aldrig undrat varför det kryllar av nätta 18-25 åringar med fantastiska rövar och nästan ingen när man tittar över 30-strecket. Det är ett sorgligt kapitel i våran utveckling.

Ja, det verkar som tjejer motilnstränar eller på något annat sätt gör fel så att inte deras träning blir mer synlig som jag nämnde här, att man får en snyggare rumpa.
Citera
2015-01-23, 21:24
  #10
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor
Alltså hur kan ni missförstå mig? Många tjejer som går till gym får inte snyggare rumpa även om det är fullt teoretiskt möjligt.

Likadant som hur många killar går till gymmet men inte blir muskulösa. Det tar tid och träning samt rätt näring. Det vill säga, de fåtal man ser på gymmet antingen har det från gener eller träning.
Citera
2015-01-23, 21:24
  #11
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor
Är det här förklaringen ligger?

Du får inte heller glömma dagens träningsbyxor som får en semla att se inbjudande ut. Det är i vanlig ordning ett vilseledande beteende där männen faller i fällen gång på gång.
Citera
2015-01-23, 21:26
  #12
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Du får inte heller glömma dagens träningsbyxor som får en semla att se inbjudande ut. Det är i vanlig ordning ett vilseledande beteende där männen faller i fällen gång på gång.

Yoga pants.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback