Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-23, 18:45
  #1
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...ds-propaganda/

Detta kan vara den vidrigaste och osmakligaste attacken någonsin hittills på SD.
Emerich Roth är en mycket gammal herre, och jag beklagar djupt de fasor han fått genomgå
under Nazisternas förbrytelser för 70 år sedan.

Men denna vidriga sammankoppling som han gör med dagens enda förnuftiga part, som vill
begränsa invandringen till Sverige till hållbara Europeiska nivåer, är vidrig och falsk. Det enda
man kanske kan säga till Emerich Roths försvar är att alzheimers lätt drabbar en när man är
90 år gammal.

Bland annat skriver han så här:
När jag ser en propagandabild för Sverige*demokraterna, där Jimmie Åkesson står uppställd mitt emellan två mörkhyade människor, vänder det sig i magen.

Detta föranleder mig att fråga, är den gamle mannen rasist? Vad är det som är så farligt med
att se två mörkhyade människor på bild??

Och detta?

Och Jimmie Åkesson tillskrivs äran för Sverigedemokraternas framgång. Åkesson, vars retorik har förbluffande likheter med en upphakad grammofonskiva. Han är skicklig, sägs det. Vad krävs för att locka hungrande människor in i en matsal?

Vad menar den gamle mannen? Jag läser det som att han menar att vi Svenskar har en stor hunger
för en förnuftig invandringspolitik. Är det inte det man läser in? Och givetvis är det så. Vi vill
ha en hållbar invandringspolitik (från MENA) som inte raserar våra skolor, som behåller vårt
välstånd och välfärd, som inte skickar på oss en massa "hemvändande" ISIS-terrorister.
Är det detta han menar med att "locka in hungrande människor i en matsal?".
Citera
2015-01-23, 18:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...ds-propaganda/

Detta kan vara den vidrigaste och osmakligaste attacken någonsin hittills på SD.
Emerich Roth är en mycket gammal herre, och jag beklagar djupt de fasor han fått genomgå
under Nazisternas förbrytelser för 70 år sedan.

Men denna vidriga sammankoppling som han gör med dagens enda förnuftiga part, som vill
begränsa invandringen till Sverige till hållbara Europeiska nivåer, är vidrig och falsk. Det enda
man kanske kan säga till Emerich Roths försvar är att alzheimers lätt drabbar en när man är
90 år gammal.

Bland annat skriver han så här:
När jag ser en propagandabild för Sverige*demokraterna, där Jimmie Åkesson står uppställd mitt emellan två mörkhyade människor, vänder det sig i magen.

Detta föranleder mig att fråga, är den gamle mannen rasist? Vad är det som är så farligt med
att se två mörkhyade människor på bild??

Och detta?

Och Jimmie Åkesson tillskrivs äran för Sverigedemokraternas framgång. Åkesson, vars retorik har förbluffande likheter med en upphakad grammofonskiva. Han är skicklig, sägs det. Vad krävs för att locka hungrande människor in i en matsal?

Vad menar den gamle mannen? Jag läser det som att han menar att vi Svenskar har en stor hunger
för en förnuftig invandringspolitik. Är det inte det man läser in? Och givetvis är det så. Vi vill
ha en hållbar invandringspolitik (från MENA) som inte raserar våra skolor, som behåller vårt
välstånd och välfärd, som inte skickar på oss en massa "hemvändande" ISIS-terrorister.
Är det detta han menar med att "locka in hungrande människor i en matsal?".

Låter som han inte skrivit detta själv utan det har blivit lagt i hans hand av någon med avsikt att lura stackaren.
Citera
2015-01-23, 18:55
  #3
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleshspeck1
Låter som han inte skrivit detta själv utan det har blivit lagt i hans hand av någon med avsikt att lura stackaren.

Dessutom måste det ju dessvärre vara något fel på honom, nu med ålderns rätt. Han attackerar ju på detta osmakliga sätt det i särklass mest Judevänliga parti som finns i Svensk politik. I stort sett det enda parti som verkar vilja sträva efter Israels rätt att existera som en demokratisk kraft i Mellanöstern... suck säger man ...
Citera
2015-01-23, 18:57
  #4
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bland annat skriver han så här:
När jag ser en propagandabild för Sverige*demokraterna, där Jimmie Åkesson står uppställd mitt emellan två mörkhyade människor, vänder det sig i magen.

Detta föranleder mig att fråga, är den gamle mannen rasist? Vad är det som är så farligt med
att se två mörkhyade människor på bild??
Är detta seriöst din tolkning? Om du inte gör någon form av satir här tycker jag synd om dig.

Citat:
Och Jimmie Åkesson tillskrivs äran för Sverigedemokraternas framgång. Åkesson, vars retorik har förbluffande likheter med en upphakad grammofonskiva. Han är skicklig, sägs det. Vad krävs för att locka hungrande människor in i en matsal?

Vad menar den gamle mannen? Jag läser det som att han menar att vi Svenskar har en stor hunger
för en förnuftig invandringspolitik. Är det inte det man läser in? Och givetvis är det så. Vi vill
ha en hållbar invandringspolitik (från MENA) som inte raserar våra skolor, som behåller vårt
välstånd och välfärd, som inte skickar på oss en massa "hemvändande" ISIS-terrorister.
Är det detta han menar med att "locka in hungrande människor i en matsal?".
Nej, det är inte det han menar...
Citera
2015-01-23, 19:01
  #5
Medlem
LeifD2s avatar
Sällsynt låg nivå, och DN visar åter vad dom står för när det gäller sådant som Sanning och Hederlighet (troligen grova skällsord på DNs illaliktande redaktion).
Citera
2015-01-23, 19:01
  #6
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Och detta:

Sverigedemokraterna består av en hård kärna av företrädesvis unga män, negligerade av sina pappor. (Om detta kan jag berätta mycket för den som vill höra på, men det ska jag inte göra nu.)

Jag tycker det låter lite tragiskt faktiskt. Emerich Roth har säkert levt ett starkt och viktigt liv efter det att han undsluppit nazisternas fasor, men nu borde någon ha stoppat honom från att skriva sådana här pinsamheter.

Den bild som eftervärlden får av en person kan tyvärr så lätt bli färgad av galenskaper som man gör/skriver under sin allra sista tid och det är synd. Han är säkert så mycket bättre än detta egentligen , och det är det som vi bör ta med oss och komma ihåg tycker jag.
Citera
2015-01-23, 19:02
  #7
Medlem
KonungHonungs avatar
Att vara med om något som Auschwitz sätter självklart djupa spår i vemsomhelst, och leder sannolikt till en livslång paranoia, dvs man börjar se faror överallt som egentligen inte existerar.

Den till åren komna herren växte även upp i en tid utan alternativ media, och litar kanske fortfarande blint på vad som står i tidningarna. Denna källnaivitet kanske tar sig uttryck i att han blint sväljer den, något smala, bild av SD som MSM anno 2015 producerar?
__________________
Senast redigerad av KonungHonung 2015-01-23 kl. 19:07.
Citera
2015-01-23, 19:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshspeck1
Låter som han inte skrivit detta själv utan det har blivit lagt i hans hand av någon med avsikt att lura stackaren.
Njae, jag tror nog snarare att han ffe är tillräckligt klar i knoppen & för klartänkt för att låta sig luras.
Däremot så kke minnen och ivrighet visar sig så hos honom?
Tråkig kombination då...


(när jag känner och tänker mer på detta, börjar jag undra om den tiden kke ledde till ett för stort trauma för honom.)
__________________
Senast redigerad av EnStoltFegis 2015-01-23 kl. 19:28.
Citera
2015-01-23, 19:31
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dessutom måste det ju dessvärre vara något fel på honom, nu med ålderns rätt. Han attackerar ju på detta osmakliga sätt det i särklass mest Judevänliga parti som finns i Svensk politik. I stort sett det enda parti som verkar vilja sträva efter Israels rätt att existera som en demokratisk kraft i Mellanöstern... suck säger man ...


Du menar de människor som tillhör den judiska nationen i Sverige?
Citera
2015-01-23, 19:44
  #10
Medlem
cunthunters avatar
Har inte mycket till övers för judar generellt men det är ju hans åsikter och dom ska han ju få ha.
Juden blir intervjuvad angående 70-års jubilium av befriandet av judar i auschwitz och han säger ju vad han tycker.

Det finns ju folk som i säger att Gud och Jesus finns.

Ni måste förstå att Nazister och Sverigedemokrater inte är omtyckta, precis som judar och muslimer..
Citera
2015-01-23, 19:56
  #11
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Har inte mycket till övers för judar generellt men det är ju hans åsikter och dom ska han ju få ha.
Juden blir intervjuvad angående 70-års jubilium av befriandet av judar i auschwitz och han säger ju vad han tycker.

Det finns ju folk som i säger att Gud och Jesus finns.

Ni måste förstå att Nazister och Sverigedemokrater inte är omtyckta, precis som judar och muslimer..
Var sjätte svensk sympatiserar med SD enligt senaste Novus så de är nog rätt omtyckta.
Citera
2015-01-23, 20:07
  #12
Medlem
svensktpeddos avatar
Det blir mer tydligt för varje dag att judar och judiska föreningar inte vill ha med SD att göra. Wiesenthalcentret har inte mycket till övers för SD.
Det kanske är dags att ompröva den Israelvänliga politiken? Tydligen har opinionssiffrorna gått upp trots judisk kritik, SD kan stå på egna ben utan judevurmande.
Partiet borde ta intryck av omgivningen, kapa banden till judarna och stå på egna ben, det verkar ju vara bra.

Tack för ordet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback