Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-22, 22:39
  #1
Medlem
Axel-Foleys avatar
Hej!

Har problem med "flimmer" på skärmen. Har absolut ingen aning om vad orsaken kan vara, så jag hoppas att ni kunniga här på Flashback vet vad problemet kan vara.

Skärmdump hittar ni här.

Skärm #1 är en Asus VS278H.

Skärm #2 är en ViewSonic VA703b.

Grafikkort är ett AMD Radeon R7 200 Series


Skärm #1 är ansluten via HDMI.

Skärm #2 är ansluten via VGA kabel - DVI-D(?) adapter in i grafikkortet.

Satte nyligen i skärm #2 igen. Då började det "flimra" på skärm #2 istället för skärm #1 (hittills iallafall). Flimret på skärm #1 såg exakt likadant ut som det som är på bilden som jag länkade längre upp.

Det kommer oftast efter en viss stund spelande alt. efter en längre stunds surfande.

Har försökt lämna så mycket information som jag är förmögen till att ge ut (är inte den mest kunniga inom datorer, även om datorer är ett av mina främre intressen).

Tacksam för svar.

Ha en fortsatt trevlig vecka och en oerhört bra kommande helg!

/Foley
Citera
2015-01-23, 15:37
  #2
Medlem
MrInnocents avatar
Det där se mer ut som antingen ett trasigt grafikkort elller att grafikkortet matas med för lite ström. Sen finns ett annat alternativ och det är att kortet ger ut för låg gpu spänning men det ska inte hända med ett så pass nytt kort ändå. Så mitt tips är att lämna in grafikkortet alternativt se om samma problem händer på någon annan dator med det grafikkortet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback