Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-22, 18:48
Medlem
hej jag undrar om man kan köra Msi gtx 770 twinfroze 4gb och ett Msi gtx 770 twinfroze 2gb tillsammans som sli
Citera
2015-01-22, 18:52
Medlem
SilentVictorys avatar
Kort svar: Nej.
Citera
2015-01-22, 19:11
Medlem
AmadeusKriegs avatar
SLI kräver vad jag förstått i princip allt lika på de två korten. Även minnet.
Crossfire har däremot lite lösare krav.
Citera
2015-01-22, 19:18
Medlem
NotBads avatar
Ja det måste vara samma modell, alltså lika mycket minne och allting.
Citera
2015-01-22, 19:21
Medlem
Boggas avatar
http://www.sweclockers.com/forum/125...h-ett-med-4gb/

Där kan man bland annat läsa följande:

Citat:
Can I mix and match graphics cards with different sizes of memory?

When purchasing a second graphics card, you should try to match the memory size so that you are ensured full value and performance from your purchase. However, while it is not recommended, NVIDIA does offer the flexibility to run graphics cards with different sized memory by using CoolBits. Using CoolBits (value set to 18), you can force both of the cards to use the lower of the two memory sizes and operate them together in SLI mode. When dissimilar memory sizes are enabled to work together using CoolBits, the effective memory size for each card becomes the smaller of the memory sizes.
Citera
2015-01-22, 20:43
Medlem
SilentVictorys avatar
Jag skulle nog inte chansa..
Coolbits verkade fungera förr i alla fall.

Såhär säger Nvidia SLI-faq
- All GPUs must have the same amount of VRAM and an identical Bus Width
-- You cannot use a "2GB" version with a "4GB" version or "3GB" version with a "6GB" version in SLI or a 1GB 192 bit bus with a 1GB 256 bit bus Etc.
Note: It used to be possible to enable SLI on cards with differing VRAM but this is no longer available.

https://forums.geforce.com/default/topic/469402/

Hittar ingenting om coolbits i FAQ längre.
Citera
2015-01-23, 01:16
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jag skulle nog inte chansa..
Coolbits verkade fungera förr i alla fall.

Såhär säger Nvidia SLI-faq
- All GPUs must have the same amount of VRAM and an identical Bus Width
-- You cannot use a "2GB" version with a "4GB" version or "3GB" version with a "6GB" version in SLI or a 1GB 192 bit bus with a 1GB 256 bit bus Etc.
Note: It used to be possible to enable SLI on cards with differing VRAM but this is no longer available.

https://forums.geforce.com/default/topic/469402/

Hittar ingenting om coolbits i FAQ längre.

Ja tråden är iofs 1½ år gammal snart... på den tiden hinner det hända mycket på gpu-fronten
Citera
2015-01-23, 15:39
Medlem
MrInnocents avatar
Och än om det skulle fungera så är det inget jag skulle rekommendera då du isf skulle få ut max 2GB VRAM.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback