Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-01-25, 21:48
  #37
Medlem
Flickpojkens avatar
1FF: Jag kan säga de blev väldigt mycket bättre! hade samlat på mej skräp ett bra tag.


Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Men du vill väl stoppa malware ifrån att hamna på datorn överhuvudtaget antar jag och i sådana fall så behöver du skaffa dig en gratis bra/bättre skyddslösning . Vad har du nu ?

Hur är de med brandväggar? Microsoft security essentials. Finns de bättre?
Citera
2015-01-25, 21:57
  #38
Medlem
och angående add block program vad är bäst?
Citera
2015-01-25, 22:01
  #39
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
1FF: Jag kan säga de blev väldigt mycket bättre! hade samlat på mej skräp ett bra tag.




Hur är de med brandväggar? Microsoft security essentials. Finns de bättre?
Microsoft security essentials är den sämsta gratis antivirus program som finns där ute. Om jag vore du så skulle jag köra med Qihoo 360 internet Security eller Panda cloud antivirus. Om du vill ha en bra brandvägg så skulle jag köra med Comodo firewall.
Citera
2015-01-25, 22:02
  #40
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
och angående add block program vad är bäst?
Adblock.
Citera
2015-01-25, 22:03
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAE32
Microsoft security essentials är den sämsta gratis antivirus program som finns där ute. Om jag vore du så skulle jag köra med Qihoo 360 internet Security eller Panda cloud antivirus. Om du vill ha en bra brandvägg så skulle jag köra med Comodo firewall.

men antivirus och brandvägg är väll inte nödvändigtvis samma sak?
Citera
2015-01-25, 22:05
  #42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
1FF: Jag kan säga de blev väldigt mycket bättre! hade samlat på mej skräp ett bra tag.




Hur är de med brandväggar? Microsoft security essentials. Finns de bättre?

Det enklaste är att använda ett tilläggs program till windows utmärkta Bv som gör den lätthanterlig och som är tillräcklig om du även har en router . Det finns 3 bra tillägg som du kan Googla på - Windows 8 firewall control - Tinywall och Windows firewall notifier . Annars finns andra lämpliga Bv`s enligt detta test -
http://www.matousec.com/projects/pro...64/results.php . Comodo - Outpost och Privatefirewall finns som gratis alternativ .

Angående Av`en så läs post #8 andra stycket igen .
Citera
2015-01-25, 22:05
  #43
Medlem
sorry läste inte inte ordentligt.

men är brandväggen (MSE) dålig så borde de va viktigt som f*n.
Citera
2015-01-25, 22:09
  #44
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
sorry läste inte inte ordentligt.

men är brandväggen (MSE) dålig så borde de va viktigt som f*n.
MSE Är ingen brandvägg men ett antivirus program.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback