Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-03-02, 20:50
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Om du har ett annat syfte än att tjäna pengar så är det riktigt korkat

Haha, bra svar
Citera
2017-03-20, 12:49
  #62
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Tackar 2016 för uppgången i Ryssland... Men nu börjar jag minska och ta hem lite likvider
Citera
2018-09-10, 21:37
  #63
Medlem
Nickmaisters avatar
Vill väcka tråden till liv lite

Har senaste tiden suttit och lurat på att köpa ryska fonder...
Någon som har koll på läget idag?
Får uppfattningen att det är dags att köpa?
Ni som har ryss fonder, vad har ni för något?

Alla siffror visar rött senaste tiden och samtidigt så känns det som varannan artikel på utländsk media involverar ryssarna, som sagt får vibbar av att det är dags att köpa.

Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2018-09-13, 13:39
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickmaister
Vill väcka tråden till liv lite

Har senaste tiden suttit och lurat på att köpa ryska fonder...
Någon som har koll på läget idag?
Får uppfattningen att det är dags att köpa?
Ni som har ryss fonder, vad har ni för något?

Alla siffror visar rött senaste tiden och samtidigt så känns det som varannan artikel på utländsk media involverar ryssarna, som sagt får vibbar av att det är dags att köpa.

Eller är jag ute och cyklar?

Intressant att du väckte denna tråd vid liv. Jag funderar nämligen på samma sak. ska följa detta .
Citera
2018-09-14, 14:40
  #65
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotten82
Intressant att du väckte denna tråd vid liv. Jag funderar nämligen på samma sak. ska följa detta .

Då jag personligen följer relativ momentum för bl a Ryssland är det inte ett särskilt gott läge att investera för tillfället. Ryssen var förut på väg att hamna bland de andra i den övre regionen för toppresterande fonder men sjönk sedan tillbaka. En tolkning man kan göra är att det inte riktigt bar hela vägen fram och att man gör bäst i att agera avvaktande.

Här är en tabell som visar relativ momentum ("styrka" kan man säga) mellan olika index sorterat på avkastning a 3 månader:
https://i.imgur.com/r3Bp8ez.png

Vi ser att ryssen gått starkt den senaste veckan (därav bumpningen av denna tråd förmodligen), men vi ser också viss annan negativ data och att vissa andra börser är något mer stabilare samtidigt som de har gått bra de senaste perioden.

Om man likt förbannat måste in på börser som är mer riskfyllda ser vi även att Indien för tillfället är något mer intressant än Ryssland.

OT: Tråden är från 2015, vad fan ... sluta lyfta mina gamla trådar.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback