Citat:
Ursprungligen postat av
TokenOfTime
Hur kan det finnas seriös info om Ryssland när landets ledning är oseriös.
Såg dock att fonderna gått upp 4-5% idag. Tippar på att kursen åker berg och dalbana den närmaste tiden.
Seriös och seriös, en indikation är en indikation även om Putin är en galning. Det är en variabel som gör det hela osäkert, men då Rysslands ekonomi också till viss del är bunden till oljepriset är det väl mer den variabeln jag siar om samt hur det går med eventuellt fortsatta sanktioner mot Ryssland. Det är nämligen inte nödvändigtvis så att sanktionerna har samma utvecklingskurva som Putins galenskaper. Har funnits gott om galningar i historien som inte haft sanktioner på sig eller fått lättade sådana efter en viss tid.
Tippar också på berg och dalbana och såg också +4-5% idag.
Känner personligen att botten nåddes i december och att det kan röra sig om viss stabilisering nu vilket skulle göra en investering vettig. Tvekar bara då jag inte läst om någon annan överhuvudtaget som verkar tänka i de banorna (när man inte pratar om småbelopp a 10 000 kr som folk här på FB verkar gilla att leka med).
Edit: Funderar även på att gå in i någon fond som har mycket oljebolag då även oljan står på ett all time low, men även där finner jag att det är väldigt ovisst för tillfället.