Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-03-17, 19:02
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Enligt vad jag läst och hört, var han ett psykiskt vrak redan under avtjänandet av straffet för mordet. Han ska ha blivit söndervårdad, som termen lydde. Under det glada 70-talet prövade kriminalvården allehanda humanitära "vård"insatser på honom, bl. a. ska han ha givits en dyr dator - som han i sitt förvirrade tillstånd helt sonika kastade ut i korridoren. Han lär ha haft 300.000:- på sitt kriminalvårdkonto - inte en krona hade han spenderat under fängelsetiden.

Att ingen intervju finns är nog troligen beroende på att den inte hade ansetts genomförbar.

Det finns en notis i tidningen SE från 1975 där står det:
” Gunnar Norgren ringde till SE och bad: Kom till mig på ’sjukhuset’...
Men ledningen stoppade oss i porten.
’Ingen får se honom!’
Vad händer med Gunnar Norgren?”
Citera
2022-05-21, 13:51
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-travel
Jag bodde granne med Gunnar i ett år i Norrköping. Hans ångest ljöd i hela kvarteret, han skrek på hjälp varje dag, öppnade sin dörr och fönster, tunna väggar var det också. Jag visste inte vem han var första tiden, han ringde på hos mig dag 1 och bad mig ringa en ambulans, vilket jag gjorde...inte bara en gång kan jag säga, det var fruktansvärt jobbigt. Ett sånt skrik "HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP" "JAG DÖÖÖÖÖR" kan inte beskrivas i versaler, när jag sedan fick veta vad han gjort och att han suttit i isoleringscell förstod jag. Det var som att hela huset vibrerade nästan. Det bara pågick. Han var dement då. Vanvårdad så in i. De sket i honom fullständigt. Jag ringde socialen, polisen, ambulanser, psykakuten, allt, ingen kunde göra nåt. Vår hyresvärd försökte också säkert lika mycket. Detta pågick i ETT ÅR. Tills han äntligen flyttade, vet inte var.
Gunnars liv är minst sagt en tragedi.
Det han gjort är fruktansvärt! Men han hade ändå avtjänat sitt straff plus att han var 23 år vid polismordet. 1966.
Han var inte direkt enkel att ha o göra med. Han var psykiskt sjuk och dement. Så jävla sorgligt ändå, att han inte fick vård tidigare..
RIP Gunnar Norgren

Clark serien gör ju att man googlar lite. "RIP Gunnar Norgren" så jävla "Annie Lööfpinsamt"
Han var Polismördare! 23år då är som 43år nu. Polismördare och du skriver RIP till honom. Du är vad som är felet i vårat samhälle nu..
Citera
2022-05-22, 06:51
  #51
Medlem
gorillaglues avatar
Han var djupt alkoholiserad under största delen av sitt liv. Mötte honom otaliga gånger i "peking" och han var alltid trevlig och vänlig mot mig. Satt ofta i kaktusparken eller vid biblioteket och avnjöt lite alkohol. Hade GN styrt omständigheterna hade det tragiska aldrig hänt, GN var inte en "riktig" kriminell utan en psykiskt svag man som tyvärr inte kunde kontrollera "avtryckarfingret" under lite stress och press. Sorglig historia hur man än ser på det.
Citera
2022-05-22, 09:41
  #52
Medlem
Kan det vara som så att Gunnar Norgren, fick ta skit för saker som Clark, egentligen var skyldig till?
Clark är ju en ledartyp och förmodligen också psykopat och sådana kan ju konsten att skjuta skulden på andra.
Citera
2022-05-22, 13:11
  #53
Medlem
Skaraborg2s avatar
GN - inte en "riktig" kriminell.

Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Han var djupt alkoholiserad under största delen av sitt liv. Mötte honom otaliga gånger i "peking" och han var alltid trevlig och vänlig mot mig. Satt ofta i kaktusparken eller vid biblioteket och avnjöt lite alkohol. Hade GN styrt omständigheterna hade det tragiska aldrig hänt, GN var inte en "riktig" kriminell utan en psykiskt svag man som tyvärr inte kunde kontrollera "avtryckarfingret" under lite stress och press. Sorglig historia hur man än ser på det.

Har också träffat GN.

Du har rätt i att han var psykiskt svag och hade inte det rätta sinnelaget för att bli en "riktig" kriminell. Till skillnad mot CO. Ett mycket sorgligt levnadsöde gällande Norgren.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback