Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-10-27, 22:31
  #37
Medlem
SD vill i sin Svenska musik-kanon premiera band som
Ebba Grön.
Mörbyligan.
Nationalteatern.
Dag-vag.
och en massa dansband.
Citera
2016-10-27, 22:34
  #38
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
SD vill i sin Svenska musik-kanon premiera band som
Ebba Grön.
Mörbyligan.
Nationalteatern.
Dag-vag.
och en massa dansband.

SD har ingen "musik-kanon".
Citera
2016-10-27, 22:45
  #39
Medlem
Inte officiellt men alla Sverigevänner i SD har någon Svensk pop-favorit. Allt annat vore mig främmande.
Citera
2016-10-27, 22:48
  #40
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Inte officiellt men alla Sverigevänner i SD har någon Svensk pop-favorit. Allt annat vore mig främmande.

Jo, men vad skulle det ha med SD:s kulturpolitik att göra?
Citera
2016-10-27, 22:54
  #41
Medlem
Det får framtiden utvisa. Nu går det snabbt. Nästa kulturminister heter inte Bah kunke.
Citera
2016-10-27, 22:59
  #42
Medlem
dacks avatar
Skulle inte SD börja dansa folkdans ute i gettotona som ett steg i att förena dom olika kulturerna.
Citera
2016-10-27, 23:03
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Skulle inte SD börja dansa folkdans ute i gettotona som ett steg i att förena dom olika kulturerna.
Huvvaligen, ett helt verklighetsfrämmande förslag som taget ur Grönköpings Veckoblad.
Citera
2016-10-27, 23:36
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Nästa kulturminister heter inte Bah kunke.
Björn Söder skulle passa bra.
Citera
2016-10-28, 00:24
  #45
Medlem
Fredrik R´s favvo band var Da buzz så allting kanske funkar?
Citera
2018-07-28, 18:37
  #46
Medlem
Ördögs avatar
Än en gång tar jag och länkar till en artikel från ETC, väl medveten om de magsura reaktioner sådana texter brukar väcka här. Den värda tidningen har gjort en genomgång av hur SD vill utforma kultur- och utbildningspolitiken. Man får förmoda att ETC:s syfte är att avskräcka vankelmodiga väljare från att rösta på SD, men jag tycker inte att den bild som målas upp känns speciellt oroande eller skrämmande.

Så ser kulturpolitiken ut i SD:s Sverige

https://www.etc.se/inrikes/sa-ser-ku...-i-sds-sverige
Citat:
Vad händer med kultur- och utbildningspolitiken om SD får gehör för sin politik efter valet?

Dagens ETC har granskat de politiska förslagen, som bland annat handlar om minskat kulturstöd på minst en miljard kronor, utländska medborgare stängs ute från biblioteken, avskaffad modersmålsundervisningen och att nyanlända placeras i särskilda förberedelseskolor.
Citera
2018-07-28, 18:45
  #47
Medlem
Peter jezewski från the Boppers spelar gärna när SD bjuder upp så tja SD gör helt rätt där.
Citera
2022-10-14, 20:31
  #48
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag tycker att förslaget om en kulturkanon låter synnerligen lovvärt, men avvecklandet av stöd till världskulturmuseer sällsport korkat. Vad för åsikter har ni?
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Vilka böcker bör ingå i en svensk litteraturkanon, tycker du?
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Kulturkanon vore utmärkt som något slags garant för allmänbildningen. (Det finns många slarviga lärare i det här landet.) Mer pengar till friluftsliv, natur- och kulturvård samt särskilt rot-bidrag till kulturhistoriskt värdefulla byggnader är också lovvärda förslag.

Kanske även denna kan tråd kan vara värd ett återupplivande, då den nya regeringen säger att den ämnar ta fram en kulturkanon. Mer här.

(FB) Tidöavtalet med SD och regeringen - hela texten
__________________
Senast redigerad av Ördög 2022-10-14 kl. 20:33.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback