Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-17, 00:36
  #361
Medlem
Hela dagen i Malmö har det varit snabbutryckningar och sedan de muslimska horderna har dykt upp så blir det bara värre och värre. Det är en riktig skitstad och det är politikernas fel. Hade jag haft ett överkott i min kommun hade jag bett alla dra åt helvete och behållt överskottet istället för att ge bort det till Malmö så att de kan elda upp pengarna till hetsiga, aggressiva och kriminella muslimer. Det är roligt att en kommun måste lämna ifrån sig sitt övrskott och sedan tvingas ta emot muslimer så att de kan skapa ett enormt underskott. Muslimer är en prioriterad grupp men de som jobbar och bidrar i skatt de får inte ens riktiga mediciner när det gäller. Kidsen får dras med "lärare" som är landets bottenskrap och tvingas dras in när aggressiva muslimer får spel för att de inte klarar av att följa med på lektionerna. Lektionerna som redan är urvattnade för att man har patrask och vänsterdrägg som blivit lärare för något annat klarar de inte av att komma in på och dessa lärare har inte ens klarat av alla kurser.....

I Malmö får man inte ett jobb på meriter utan vem mn knullat eller vem ens kusin är. Det är därför det är många som har fabricerade cv:ar inom Malmö stad och om någon nu blir upptäckt att man är korrupt så flyttar man bara om dem till en annan tjönst tills det lugnat sig. det är så man gör i Malmö för alla är korrupta och alla känner varandra...det är som i en inavlade släkt. Retards när det verkligen kommer till att tänka logiskt. Klarar man av att tänka logiskt är man autistisk för att man är smartare än dem.
Citera
2015-10-17, 14:54
  #362
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralDetektiven
Nu går vi inte plus, nej. På långsikt, ja.

Tack o hej.
Jo, men tack vara subventionen och i så stor utsträckning så träffar jag arb. givare som endast anställer med subvention och när den tar slut tar man bara nästa. Ja jag vet att arbetsförmedlingen ska ha koll över detta men så är det inte i verkligheten.
Citera
2017-12-11, 19:06
  #363
Medlem
GenesisPs avatar
En intressant text, och många länder i Afrika och Mellanöstern gör som Castro gjorde - tömmer fängelser och spolar bort avfallet till Europa/Sverige, så inte konstigt att landet svämmar över av muslimska mentalfall, grovt kriminella och afrikanska djungelartister. Att de sedan har en genetiskt ökad risk att drabbas av psykiska sjukdomar och andra slags mentala kollapser gör ju inte saken bättre eller framtiden ljusare med fortsatt asylinvandring av detta slag.

http://katerinamagasin.se/om-asylinv...-av-den-varan/

Citat:
Om asylinvandringen är sådan vinst – varför kampanjar då inte rika länder för att få mer av den varan?”

Citat:
”Den kravlösa asylinvandringen kostar skattebetalare enorma summor och är en påfrestning på samhället. Ibland har jag lekt med tanken att alla som ogillar den nu förda migrationspolitiken (oavsett politisk hemvist) sjukskriver sig samtidigt under en hel vecka. Det skulle åtminstone ge en föraning om hur Sverige kommer att se ut om hårt arbetande skattebetalare ger upp och lämnar landet för gott.” Det skriver idag författaren och krönikören Eva-Lisa Dezmin, som även tar upp Marielkrisen 1980 som ett exempel på hur illa det kan gå med en stor, okontrollerad migrantström.

Citat:
Det finns egentligen bara ett ord som kan sammanfatta vad den här feministiska och SuMPiga regeringen lyckats åstadkomma hittills med skattebetalarnas pengar, och det är svin(dl)eri. Jag är mest förvånad över att inte fler insett det. Fortfarande kommer det upp diskussioner på min Facebook där asylinvandringsförespråkarna, med en dåres envishet, hävdar att det här är en vinst på sikt. Jag vet att de är lättlurade människor som vägrar ta till sig fakta, men man tycker ändå att de borde ha förmågan att analysera det närmare. De kunde t till exempel ställa sig frågan: Om asylinvandringen är en sådan vinst på sikt, varför går då inte mäktiga och rika länder som USA ut med kampanjer och lockar de här människorna till just deras land? En god investering vill ju ingen missa.

Citat:
USA har antagligen lärt sig av historien. Under 1980, när Jimmy Carter var president, inträffade en massinvandring från Kuba, ”Mariel boatlift” (även känt som Marielkrisen på svenska). Mellan 15 april och 31 oktober 1980 kom uppskattningsvis 125 000 kubaner till Florida. I dessa emigrantströmmar fanns inte bara människor som ville skaffa sig ett bättre liv och som kunde bidra med arbetskraft, där fanns också interner från kubanska mentalsjukhus och fängelser som Fidel Castro passat på att tömma. Smart va? Det kostar ju skattebetalarna pengar att ha folk inlåsta och nu löste Castro det genom att ”spola sin toalett i Miami”, som han uttryckte det.
Det här är vad som händer när ett land kör med öppna armar och hjärtan, men samtidigt blundar. Trots att man uppskattade att ”bara” ca 5 000 av dessa kubaner var kriminella, sköt brottsstatistiken i höjden i Miami under de närmaste månaderna.

Citat:
Jag ser flera likheter med ovan nämnda händelse och asylinvandringen vi har i Sverige, vilken började under Reinfeldts tid och som Löfven glatt beslutade sig för att fortsätta med. Man har noll koll på vilka man släpper in och tror gott om alla.

Citat:
Asylinvandringsförespråkarna har ännu inte insett att för att något sådant här ska gå med vinst, krävs ordentliga kontroller vid gränserna och tuffa tag när migranterna ska integreras i samhället. Att kravlöst dela ut bidrag utan fordringar på motprestation, kommer att bli en enorm förlust i slutändan. Vi behöver inte ens räkna in den belastning på välfärden som befolkningsökningen utgör, för att inse det.
De lättsvindlade måste inse är att det ligger en stor skillnad i arbetskraftsinvandring och asylinvandring. Det första är något väldigt bra, för där bidrar människor med arbetskraft på områden där det råder brist på just arbetskraft. Det andra kan bara bli av godo om det sker med ordentliga gränskontroller där den som inte har asylskäl skickas tillbaka och där det ställs krav på att anpassa sig till landet, komma in i samhället, lära sig språket och skaffa sig ett jobb, för den som beviljas asyl. Visar det sig att man är här för att begå grövre brott, ska man givetvis utvisas. För överfulla ”toaletter” kostar pengar.
Det finns absolut inget rasistiskt med sunt förnuft eftersom det vägleder de flesta i sin vardag. Ytterst få släpper in vilt främmande människor i hemmet vind för våg, bara för att den som knackat på säger att vederbörande vill in. Det fungerar på precis samma sätt vid gränserna.

Citat:
Jag vet inte om det är bristen på logisk slutledningsförmåga, eller ren naivitet, som får folk att blint lita på politikernas godnattsagor. Oavsett vilket, hoppas jag att även dessa tänker till inför nästa val. Bara tänk, okej? Hur gör ni med era egna barn? Ställer ni inga krav på dem heller? Har ni ingen tanke på att de en dag ska flytta hemifrån och livnära sig själva? Ni kanske känner er bekväma med att försörja dem livet ut? Hur ni gör med era barn bryr jag mig inte om, för det drabbar inte skattebetalarna. Det gör däremot den här kravlösa och mjäkiga asylinvandringen vi har idag. Det kostar hisnande summor, samtidigt som det ställer de allra svagaste grupperna i samhället mot dem som kommer hit och också gör anspråk på välfärden. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att förstå.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-11 kl. 19:21.
Citera
2017-12-11, 19:09
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkonny
Nej, invandringen kommer aldrig bli lönsam när vi tar in låg-IQ människor från mellanöstern och nordafrika. Svenska skattebetalare tvingas betala bidrag för 250 miljarder till dem för att de inte vill jobba.
http://www.friatider.se/node/8958

plus de 12 miljarder (2017) som man ger bort till korrupta och kriminella i malmö för att hålla ihop ett korthus.
Citera
2017-12-11, 22:23
  #365
Medlem
Pungsvings avatar
Är Somalia lönsamt i längden?
Citera
2017-12-11, 22:34
  #366
Medlem
GenesisPs avatar
Frågan är hur länge ska vi behöva vänta på "lönsamheten"? Invandringens siffror har stått stilla eller blivit värre i över trettio års tid. Vad skulle framtiden förändra med en ännu tuffare arbetsmarknad, lågkonjunkturer och ett aldrig sinande inflöde som bygger hela Sverige till ett enda stort Malmö - demografiskt, ekonomiskt, kriminellt och primitivt sett. Med alternativa rättsväsenden för varje bostadsområde, islams cementering med allt som det innebär i praktiken, oprovocerat våld, rasliga och kulturella konflikter och uppgivna och deprimerade medborgare.

Vad som står i en lagbok betyder ingenting om ingen implementerar och upprätthåller det över hela landet. På pappret gäller svensk lag i Sverige men definitivt inte i verkligheten. Man vet om att ett land håller på att falla samman när inte alla är lika inför lagen utan vissa på förhand bestämda så kallade utsatta grupper favoriseras och ursäktas och visas förståelse för vidriga brott och skändningar mot andra människor. Tror PK att muslimerna i förorterna bryr sig det minsta om det svenska rättsväsendet om en konflikt uppstår eller någonting allvarligt händer som påkallar polis och domstol?

En skattebetalare i dag skiter nog fullständigt i om invandringen faktiskt är lönsam på sikt, han har skattat under sin livstid och vill ha någonting för det då, som gäller honom, inte vad som möjligtvis kan hända om 50 år. Varför ska vi ens bry oss om att invandringen är lönsam på sikt? Vi lever ju här och nu och då är det våra liv som svenskar som ska vara i fokus och politikernas främsta uppgift. Mena och muslimer har aldrig tillfört något konstruktivt, civiliserat och utvecklande för ett samhälle, varför skulle detta historiska faktum ändras för att de kommer till Sverige? Sverige ger dem redan allt ändå kaosar de vidare som om tiden alltid står stilla i deras hjärnor.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-11 kl. 22:46.
Citera
2018-10-28, 13:39
  #367
Medlem
FarbrorBerits avatar
När började det här idiotargumentet (invandring lönsamt i längden) dyka upp egentligen? Vad jag kan Googla mig fram till så verkar det vara runt 2010-2011.

Någon som vet var den här masspsykosen började?
Citera
2018-10-28, 13:46
  #368
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
När började det här idiotargumentet (invandring lönsamt i längden) dyka upp egentligen? Vad jag kan Googla mig fram till så verkar det vara runt 2010-2011.

Någon som vet var den här masspsykosen började?

Jag minns en tid när politiker motiverade invandring med att 40-talisterna det beryktade köttberget snart går i pension. Nu sådär 16 år senare när nästan alla 40-talister gått i pension kom jobben eller förändras marknaden med tiden. Politiker ljuger och skjuter fram för att motivera dagens förda politik.

Nu svarade det inte på din fråga jag kom att tänka på det när jag läste ditt inlägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback