Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-14, 12:41
  #13
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Varför i helvete finns det inga serier baserade på Marvel Cinematic Universe. Är cheferna på Marvel Comics helt dumma i huvudet?

Tack för ordet!
Kanske för att filmerna är löst baserade på storyarcs från serierna. (I alla fall när det gäller Captain America) Tänk dig att basera en serie på en film som är baserad på en serie -Hade det inte varit enklare att ge ut originalserien? Tittar man utseendemässigt på karaktärerna där emot, så blir de mer och mer lika sina motparter i filmerna. -Hawkeye, Star Lord och Nick Fury är bra exempel.
Citera
2017-06-14, 13:27
  #14
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Kanske för att filmerna är löst baserade på storyarcs från serierna. (I alla fall när det gäller Captain America) Tänk dig att basera en serie på en film som är baserad på en serie -Hade det inte varit enklare att ge ut originalserien? Tittar man utseendemässigt på karaktärerna där emot, så blir de mer och mer lika sina motparter i filmerna. -Hawkeye, Star Lord och Nick Fury är bra exempel.

Naturligtvis hade det enklaste bara varit att publicera Iron Man-serier med Tony Stark som Iron Man, som det brukade vara. Då skulle serieintresserade mugglare som sett filmerna känna igen sig.
Citera
2017-06-14, 14:02
  #15
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Naturligtvis hade det enklaste bara varit att publicera Iron Man-serier med Tony Stark som Iron Man, som det brukade vara. Då skulle serieintresserade mugglare som sett filmerna känna igen sig.
Absolut. Jag missuppfattade din frågeställning, verkar det som...
Citera
2017-06-14, 15:29
  #16
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Absolut. Jag missuppfattade din frågeställning, verkar det som...

Nej, det tror jag inte. Jag tycker det borde vara logiskt att göra serier baserat på hjältarna så som de ser ut i filmerna, just eftersom exemplet Star Wars visar att det går att sälja sådana serier. Att filmerna från början var baserade på serier borde inte spela någon roll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback