Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-02-17, 15:58
  #25
Medlem
DeMo_Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviant-Doll
Kan vara lite svårt att bestämma vad organiserad brottslighet är. Måste ju även innefatta tiggarligor och sånt.... Jag tror du menar nån typ av maffia eller 1% MCklubb?

Antingen visar du upp nån typ av svaghet dom kan utnyttja. En svaghet som gör att du drar dig för att berätta för bängen. Sexköp, drogtorsk på krogen, spelmissbruk på spelklubbar eller liknande. Du blir pressad på pengar eller utföra tjänster åt dem via ditt jobb. Ju högre rang i arbetet desto mer attraktivt offer. Skulden till dem kommer aldrig att försvinna.

Vill du joina dem så växer du upp med personer i den kretsen. Har du inga sådana så får du räkna med att behandlas som i stycket ovanför om du inte kan leverera någon riktigt bra egenskap för gruppen, framförallt drivkraften att begå brott och trampa på andra människor.

Har du en affärsidé och pengar att investera ? Men det är lite shady och du behöver kriminell backup i form av indrivare eller do'ers`? Räkna med att bli fuckad på stålarna om du inte har ett garanterat långsiktigt paketlösning. Din backup är nämligen inte backup till dig. Dom backar sig själva. Ska du gå till snuten ifall samarbetet skiter sig ?

Mina 5 pesetas om detta. Dog eat dog...


Bra skrivet!
Citera
2015-02-17, 16:55
  #26
Medlem
Tungsvensks avatar
Hamna på anstalt
Citera
2015-04-24, 22:56
  #27
Medlem
Folk verkar inte ens veta hur det funkar, hur kommer det sig? Ändå vill de sken av att de vet att om någon är kriminell, ja då ska det vara på ett visst vis.

Varför yttra sig, när man inte vet?
Citera
2015-04-25, 12:12
  #28
Medlem
Allting börjar i barnsben. Helst ska din pappa dö i ung ålder och du bör även växa upp i valfri svensk förort. Men du kan vara lugn, detta är inget krav för ett liv i kriminalitet! Men om en aftonbladets-journalist undrar varför du blev kriminell även fast du hade två föräldrar och det bra hemma så mumla gärna ord som "utanförskap".

När du har blivit cirka 9 år, så ska du helst ha sparkat, slagit och bitit många av dina dagiskamrater. Det är nu dags att bli kung på riktigt! Var skolgårdens tyrann och kasta gärna stenar och pingisrakets på dina oskyldiga kamrater. Efter denna perioden och du börjar bli kring 13 år så gäller det att ligga i för att skaffa dig ett rykte som odåga. Nu kommer någon fråga dig om du vill röka "cigg". Tacka ja! Se även till att dra ett munbloss, annars är du en fegis. Se även till att sno några mopeder under denna perioden. Skaffa dig en diger utbildning hur man klipper upp cykellås, tjuvkopplar bilar m.m.

Några år senare kommer någon fråga dig om du vill testa att röka "hasch". Tacka ja! Nu börjar en intensiv period i ditt liv. Någonstans här gör du säkert ditt första inbrott, kanske i ett förråd och snor din första bil. Här någonstans så kommer du på att du inte behöver gå i skolan, när du kan röka hasch och göra inbrott i förråd hela dagarna! Det enda du gör där ändå är ju att äta mat där.

Här någonstans så börjar du livnära dig på att sälja hasch och cannabis med skumraskfasoner. Nu är du säkert runt 15 år och du känner att skolan är ganska trist och du behöver hitta på något. Det är dags att välja karriär! Nu hamnar du i en väldigt viktig period i ditt liv. Ska jag bli drogförsäljare? Ska jag bli våldsbrottsling? Ska jag bli företagsskurk?

Om du vill bli drogförsäljare så gäller det att ligga i. Du får antagligen börja med att åka till Christiania och försöka prata teckenspråk till någon tvivelaktig dansk och köpa ett hekto hasch utbankat med bildäck och arsenik. Sen raka vägen över sundet med din nybaxade fiat med dina andra påtända kompanjoner. Har du tur så kommer du få en helt ok inkomst framöver och flera givande kontakter om du inte får en kniv i buken, polisskjuts eller blir förrådd av dina "bröder" någon gång i framtiden.

Om du istället vill bli våldsbrottsling så gäller det att pumpa skrot som en galning. Det är inte bara skrot som skall pumpas, utan testosteron och steroider i mängder! Se även till att skaffa dig ett medlemsskap hos din lokala supporterförening och leta upp och misshandla folk som har fel sorts färger på sig. Din inkomst som inte är baserad på diverse hot och stölder kanske till och med kan vara en tvivelaktig anställning på ett bygge, verkstad eller kanske en dörrvaktsposition?

Vill du bli en företagsskurk? Då gäller det att sticka tillbaks till skolan och "lesa i bocken" ett tag. Om du lyckas med det så försök gärna ta dig in på en juristlinje eller dylikt och öppna massa företag i Malta eller andra länder med tvivelaktig företagslagstiftning. Se även till att vara en rejäl skitstövel mot alla dina anställda och rent allmänt vara en riktigt hal jävel.

Har du valt någon av dessa vägar så har du antingen en hel del goda kontakter av flertalet missbrukare, kriminella och rent allmänt gränslösa och impulsiva individer som du (förhoppningsvis) kan lita på att göra ett och annat. Till exempel hota suppleanten i din bostadsförening.

Utöver detta så har du säkert en inkomst, som man kan beräkna till ett ungefär:

Nolltaxering + soc-bidrag och sjukpension + cirka 100 000 från diverse skumraskaktivteter = Ungefär 170 000 om året.

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av xczr 2015-04-25 kl. 12:59.
Citera
2015-04-25, 12:38
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xczr
Allting börjar i barnsben. Helst ska din pappa dö i ung ålder och du bör även växa upp i valfri svensk förort. Men du kan vara lugn, detta är inget krav för ett liv i kriminalitet! Men om en aftonbladets-journalist undrar varför du blev kriminell även fast du hade två föräldrar och det bra hemma så mumla gärna ord som "utanförskap".
Läs och lär.

Citat:
När du har blivit cirka 9 år, så ska du helst ha sparkat, slagit och bitit många av dina dagiskamrater. Det är nu dags att bli kung på riktigt! Var skolgårdens tyrann och kasta gärna stenar och pingisrakets på dina oskyldiga kamrater. Efter denna perioden och du börjar bli kring 13 år så gäller det att ligga i för att skaffa dig ett rykte som odåga. Nu kommer någon fråga dig om du vill röka "cigg". Tacka ja! Se även till att dra ett munbloss, annars är du en fegis. Se även till att sno några mopeder under denna perioden. Skaffa dig en diger utbildning hur man klipper upp cykellås, tjuvkopplar bilar m.m.
Fantastisk beskrivning av den brutala övergångsperioden från lill-kille till tokig tonåring. Klockrent.


Citat:
Några år senare kommer någon fråga dig om du vill testa att röka "hasch". Tacka ja! Nu börjar en intensiv period i ditt liv. Någonstans här gör du säkert ditt första inbrott, kanske i ett förråd och snor din första bil. Här någonstans så kommer du på att du inte behöver gå i skolan, när du kan röka hasch och göra inbrott i förråd hela dagarna! Det enda du gör där ändå är ju att äta mat där.

Här gör du en snabb vändning, men det är så det är, pang, så sitter man där med haschet i fickan och pga det enorma, elaka, sötsuget, så tar man sig in i vilka förråd som helst.
T.om folk med diabetes kan uppvisa denna sjukliga fixering på frosseriet som det grava haschmissbruket leder till.

Citat:
Här någonstans så börjar du livnära dig på att sälja hasch och cannabis med skumraskfasoner. Nu är du säkert runt 15 år och du känner att skolan är ganska trist och du behöver hitta på något. Det är dags att välja karriär! Nu hamnar du i en väldigt viktig period i ditt liv. Ska jag bli drogförsäljare? Ska jag bli våldsbrottsling? Ska jag bli företagsskurk?

Om du vill bli drogförsäljare så gäller det att ligga i. Du får antagligen börja med att åka till Christiania och försöka prata teckenspråk till någon tvivelaktig dansk och köpa ett hekto hasch utbankat med bildäck och arsenik. Sen raka vägen över sundet med din nybaxade fiat med dina andra påtända kompanjoner. Har du tur så kommer du få en helt ok inkomst framöver och flera givande kontakter om du inte får en kniv i buken, polisskjuts eller förrådd av dina "bröder" någon gång i framtiden.

Om du istället vill bli våldsbrottsling så gäller det att pumpa skrot som en galning. Det är inte bara skrot som skall pumpas, utan testosteron och steroider i mängder! Se även till att skaffa dig ett medlemsskap hos din lokala supporterförening och leta upp och misshandla folk som har fel sorts färger på sig. Din gemonsnittliga inkomst som inte är baserad på diverse hot och stölder kanske till och med kan vara en tvivelaktig anställning på ett bygge eller kanske en dörrvaktsposition?

Vill du bli en företagsskurk? Då gäller det att sticka tillbaks till skolan och "lesa i bocken" ett tag. Om du lyckas med det så försök gärna ta dig in på en juristlinje eller dylikt och öppna massa företag i Malta eller andra länder med tvivelaktig företagslagstiftning. Se även till att vara en rejäl skitstövel mot alla dina anställda och rent allmänt vara en riktigt hal jävel.

Har du valt någon av dessa vägar så har du antingen en hel del goda kontakter av flertalet missbrukare, kriminella och rent allmänt gränslösa och impulsiva individer som du (förhoppningsvis) kan lita på att göra ett och annat

Du visualiserar denna tragiska resan spikrakt ner i helvetet med en makaber träffsäkerhet.
Citat:
Till exempel hota suppleanten i din bostadsförening.
Jag skrattar först, men sen övergår det till lång tystnad, för det är här man börjar se det urarta rejält.

Citat:
Utöver detta så har du säkert en inkomst, som man kan beräkna till ett ungefär:

Nolltaxering + soc-bidrag och sjukpension + cirka 100 000 från diverse skumraskaktivteter = Ungefär 170 000 om året.

Lycka till!

Hur grymt skrivet är inte detta, han fångar upp alla detaljer, lyckas väva ihop det, fenomenalt.


EDIT: Ja, jag erkänner, tydligen är man inte så stark psykiskt som man trodde, för denna vidrigt ärliga verklighetsbaserade förortsvardag var gripande, den etsade sig faktiskt fast, och jag tror att de som ex föreläser för unga om sitt förflutna, skulle köra denna typen av naken sanning istället. Tror att det skulle få en starkare effekt på ungdomarna. Det är så rått, så kallt, så rakt på, att jag tror de inte skulle kunna värja sig.

Tok-Erik vet ju detta, men väljer att linda in det i en mildare och en något förljugen förpackning där man kan ana vindar av skinnjacka och boots, Iron Maiden och ryska posten. Och det kan få en omvänd effekt, om samhället har otur.

Han måste gå rakare mot gränden, utan boots, utan vänner, och en känsla av utanförskap pga misstanken om hans bisexualitet. Det är där du når fram till lyssnarna.

Kan ta mig själv som exempel, när jag fick reda på att han hette Erik, och att han bara lagt till Tok (som jag trodde var ett fornnordiskt dubbelnamn) så såg jag en annan människa, och när han lite trevande berättade, mumlade fram att de hittat bögtidningar på kåken i hans cell, så såg jag det han var, flinten, Erik, osäker, ruskigt glad i tjacket, mjuk, och att hon vi alla trodde var hans flickvän var en transa som tydligen både var med i att krita tjack och som satte den där tydliga hetero-stämpeln, som han krigade för, för hon var tjejig, men när sanningen kom fram, efter en husrannsakan, så fick jag den äkta bilden av Erik, en vanlig kille som förvisso var ruskigt udda, men inte på det sättet vi alla trodde. Det var en svår sanning att bära, det vill jag lova. Från Tok_Erik till Bög-Erik, ja det tog år innan man förstod.

Fruktansvärt jobbigt.
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2015-04-25 kl. 13:12.
Citera
2015-04-28, 06:07
  #30
Medlem
Adolf.Bin.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Från Tok_Erik till Bög-Erik, ja det tog år innan man förstod.

Lägg till epitetet "Garage-Erik", han bor i ett garage i en Stockholmsförort nuförtiden...
Citera
2015-04-28, 09:40
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Bin.Amin
Lägg till epitetet "Garage-Erik", han bor i ett garage i en Stockholmsförort nuförtiden...
När jag skrev det där så var jag på ett jävla barnsligt humör, men samtidigt så vet jag ju att han blev bögig på E på kåken (tror han ville duscha med någon, minns inte riktigt)=, och att de hittade Eriks favvo-porr i cellen.

Men är det så illa så killen bor i ett garage? Jag är inte skadeglad så det var trist, vad fan, han hade ju styrt upp det. Men han måste haft en stark kärlek till pulvret, att den var så stark kunde jag inte ana. Nu har han ju ingen möjlighet att återfå sin trohet igen bland soc, och ungdomar, för för dem har han ju ljugit. Med facit i hand.

Jag känner inte honom så och jag vet inte, men helvete vad han sabbat för sig.
Citera
2015-04-28, 14:48
  #32
Medlem
Adolf.Bin.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
När jag skrev det där så var jag på ett jävla barnsligt humör, men samtidigt så vet jag ju att han blev bögig på E på kåken (tror han ville duscha med någon, minns inte riktigt)=, och att de hittade Eriks favvo-porr i cellen.

Men är det så illa så killen bor i ett garage? Jag är inte skadeglad så det var trist, vad fan, han hade ju styrt upp det. Men han måste haft en stark kärlek till pulvret, att den var så stark kunde jag inte ana. Nu har han ju ingen möjlighet att återfå sin trohet igen bland soc, och ungdomar, för för dem har han ju ljugit. Med facit i hand.

Jag känner inte honom så och jag vet inte, men helvete vad han sabbat för sig.

Det cirkulerade fup etc (tror det var här på fb) och där stod det bla att det sket sig mellan honom och flickvännen (frun?) han fick flytta ifrån lägenheten i Fruängen, höll till i / hade tillgång till en källarlokal i Bagarmossen där det gjordes husrannsakan och förutom en kvinna med missbruksproblem så påträffades det amfetamin.
Erik var hyvens och tog på sig allt "allt olagligt som finns i denna lokal tillhör mig, hon vet ingenting, vi har bara haft sex".

Detta är vad jag minns från polispapperna, kan minnas fel på någon detalj men försök att luska reda på dom, det var en del underhållande detaljer

Jag fick ett samtal förra veckan där en kamrat talade om att han hade hört att Erik var död och undrade om jag hört något, ringde runt lite och dom flesta sade samma sak "han lever, han bor i ett garage i Mälarhöjden".

Det är ju det satans pulvret, med ålder så kommer självinsikt ang bokstavskombinationer och apor på ryggen och man tar tag i sig själv och sin situation.
Det funkar inte att medvetet eller omedvetet självmedicinera eller leva fan bara för att man är rastlös, har x antal bokstavskombinationer och har myror i byxorna och noll impulskontroll..
En del kommer till insikt, en del trillar tillbaka för faktum är ju att man mår ju "bra" av skiten (tror man) och en del lyckas att styra upp livet permanent.

Stämmer snacket på stan så är han ute och cyklar rejält, det är synd för dom yngre talangerna lyssnade på honom, oavsett bakgrundshistoria osv så behövde dom bara se på han för att förstå att det var en gammal rövare hahaha
Citera
2015-05-23, 12:10
  #33
Medlem
TS, hur har det gått för dig?
Citera
2015-05-24, 22:37
  #34
Medlem
thewilddukes avatar
Beror på hur du menar och vad du menar med innebörden organiserad brottslighet.
Kriterierna i Sverige för benämnas som organiserad är tre personer som har tydliga roller och för att klassas som organiserad brottslighet med internationell anknytning räcker det att du och dina kumpaner inhandlar cannabis eftersom det kommer utifrån ex Danmark så klassas det som internationell anknytning, enligt Kriminalvården och åklagarmyndigheten.

Min personliga uppfattning är att många kriminella är djävligt ointressanta typer men oftast de som inom anstalterna ex. avtjänar 10 år för grovt narkotikabrott brukar vara ganska vanliga killar som är lite drivna. Därigenom har de under årens lopp också fått ett kontaktnätverk som de förmodligen inte ens reflekterar över att de har.
Invandrargängen som består av unha kepskillar är ju ganska ocharmiga, gamla HA snubbar, är grabbiga svennar, rånare är ofta djävligt oglamourösa i verkliga livet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback