Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-13, 16:37
  #121
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Jaså, hur kan du vara så säker på det?



Intressant, men borde inte denna vers ta ut den du just citerade?

2:111 And they say: None entereth paradise unless he be a Jew or a Christian. These are their own desires. Say: Bring your proof (of what ye state) if ye are truthful.

Eller hur funkar det nu igen, profeten sa väl något i stil med att nya verser har företräde över äldre?




Ok, tack!



Nej, det är fakta. Öppna en bok om ämnet, om din tro är stark så kan den säkert motstå lite andra perspektiv och åsikter.

Citat:
Jaså, hur kan du vara så säker på det?

Säker på vad? Vad jag talar om är att jag har en intention att isolera mig från FB och andra internetforum under en tid nu, och för att göra det så måste jag avsluta existerande diskussioner så att inte få den andra att tro att jag lämnar bara för att jag är intellektuellt underlägsen, men även av personliga anledningar då jag själv inte vill lämna detta utan att ha klargjort vissa saker.

Citat:
Intressant, men borde inte denna vers ta ut den du just citerade?

2:111 And they say: None entereth paradise unless he be a Jew or a Christian. These are their own desires. Say: Bring your proof (of what ye state) if ye are truthful.

Eller hur funkar det nu igen, profeten sa väl något i stil med att nya verser har företräde över äldre?

Vad pratar du om? Denna versen har inget med det att göra. Versen talar om den rasistiska och exklusiva idén hos judarna och kristna att dem är dem enda som kommer nås av Guds barmhärtighet, att dem är Guds specifikt utsända som är överlägsna alla andra människor och i egenskap av detta är garanterade Guds nåd medan andra är underlägsna dem.

Judarna hävdar till exempel att dem är Guds utsända och utvalda över alla andra människor, att dem har en reservation hos Gud så att säga. Kristna tror att alla deras synder och handlingar är förlåtna och dem är garanterade Guds nåd.

Då detta är allvarliga uttalanden om Gud så kräver Gud i Koranen att dessa personer ska bevisa det dem säger, att detta kommer från Gud, för annars hittar man på saker om Gud som inte är sanna, och detta är en av dem största synderna. Gud säger i Koranen att alla som är troende och som gör goda gärningar kommer hamna i Paradiset. Så när någon jude eller kristen säger att endast dem kommer hamna i Paradiset och ingen annan, så har dem bevisbördan här då dem hävdar någonting om Gud. Så det finns ett krav hos dem att visa upp en text i Guds uppenbarelse där något sådant sägs, vilket dem såklart inte kommer hitta.

Versen säger att det är deras egen lust som säger detta. Alltså dessa personer säger det dem vill säga och det dem vill höra, inte det som dem har bevis på.

Citat:
Nej, det är fakta. Öppna en bok om ämnet, om din tro är stark så kan den säkert motstå lite andra perspektiv och åsikter.

Det är knappast fakta, till och med Darwinister har förkastat detta, därför dem kommer upp med modifierade teorier hela tiden. Hela denna tron att att en encellig organism som inte ens kan ses utan mikroskop har via naturligt urval gått från att vara encellig organism till att bli en brachiosaurus eller Apatosaurus är ju bara direkt löjlig. Speciellt då fossilbevisen visar att organismer som lever idag varit exakt samma för hundratals miljoner år sen. Titta på boken Atlas of Creation till exempel.

Då kan vi ju säga samma om dig också, att om din tro på Darwinismen är så stark så borde du inte kunna motstå lite andra perspektiv och åsikter och läsa dem böcker jag länkade åt dig tidigare, inkluderat denna om Atlas of Creation.
Citera
2015-02-14, 22:54
  #122
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Edit: har kommit en bit in nu, han säger uttryckligen att det inte handlar om att klandra alla muslimer för terror, och säger samtidigt att muslimska samhället måste reformera sig själva i ett "war of ideas".

Vilket är det jag skrev, man kan inte kritisera alla muslimer för terror men man kan kritisera muslimer för att tillhöra en statisk idéföreställning som inte gör mer för att motverka den.

Citat:
Jag saxade detta från american atheists hemsida:
Atheism is usually defined incorrectly as a belief system. Atheism is not a disbelief in gods or a denial of gods; it is a lack of belief in gods.

...vilket kräver en definition av begreppet "tro" som utgår från att personen inte kan avgöra skillnaden på ett eller annat sätt. Om en person kan verifiera att Gud existerar på ett sätt som inte rör det fysiska planet klassas det som tro på samma sätt som du skulle klassificera avsaknaden av tro eftersom vetenskap idag enbart pysslar med det fysiska universumet vi existerar i även om kvantfysiken beskriver en värld bortom den fysiska.

Citat:
Det största problemet med att säga att ateister "tror på något" är att religiösa mongon i debatter ofta försöker utmåla ateism som en religion i sig självt, och återkommer ständigt till "jaha var för ni eran moral ifrån om inte gud då?", vilket är en aning irriterande.

Vet inte om du har någon fungerande definition av "religion" heller. Religion och kunskap var samma ord förr i tiden (på hebreiska är det fortfarande samma). Det är först på senare tid religion blivit associerat med irrationell tro på övernaturliga saker. Jag fattar om du tycker att tro och avsaknaden av tro är olika saker men för mig är det samma sak. Antingen tror man på något eller så tror man inte på något, men det finns ingen avsaknad av tro eftersom du fortfarande inte vet.
Citera
2015-02-15, 01:44
  #123
Medlem
stone_sleepers avatar
Det judiska extremhögern (Netanyahu och andra) är en guldgruva för en komiker/satiriker. Samma gäller de muslimska extremisterna, typ ISIS.
Skämt mot bevisat elaka typer uppskatas alltid av mig. De som siktar på att förlöjliga människors tro, historia eller etnicitet är inget värda för mig.
Citera
2015-02-27, 02:43
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Det finns ca 14 miljoner judar i världen. Tror du verkligen de har "makten"?

Det finns 349 riksdagsledamöter i Sverige. Tror du verkligen de har makten?
Citera
2015-02-27, 07:43
  #125
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Du får skämta om vad du vill, men om du skämtar om Förintelsen så skickas du ut ur klassrummet
Citera
2015-02-27, 09:28
  #126
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TikkunOlam
Det finns 349 riksdagsledamöter i Sverige. Tror du verkligen de har makten?

Nope inte alls. De har dock generellt mer makt än medelsvensson
Citera
2015-02-27, 13:32
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Nope inte alls. De har dock generellt mer makt än medelsvensson

Öhh, Jo
Citera
2015-03-18, 18:57
  #128
Avstängd
Dieudonné döms till 2 mån fängelse för att på Facebook ha skrivit ”i kväll, för egen del, känner jag mig som Charlie Coulibaly”

http://www.svt.se/kultur/terrorinlag...fransk-komiker
Citera
2015-03-19, 11:42
  #129
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TikkunOlam
Öhh, Jo
I teorin ja men otaliga riksdagsledamöter har påtalat toppstyrningen och en framträdande moderat kallade hennes tillhörighet för "knapptryckarkompaniet" under Reinfeldts hegemoni.
Citera
2015-03-21, 18:15
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Dieudonné döms till 2 mån fängelse för att på Facebook ha skrivit ”i kväll, för egen del, känner jag mig som Charlie Coulibaly”

http://www.svt.se/kultur/terrorinlag...fransk-komiker

Ännu ett bevis på vilka som står högst upp på pyramiden. Får vi läsa detta på Avpixlat måntro? Måste nog vara muslimernas fel. Kanske är det tiggarnas fel? Sossarnas fel? Nej, det är nog Mona Muslim och Eurabia som konspirerar. Det är ju vad Jimmie Åkesson, Geert Wilders, Robert Spencer och Pamela Geller har sagt oss.

Det klockrena ordspråket "To find out who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" är en tankeställare för de som tvivlar på judarnas makt och inflytande i våra samhällen. Har de makt att sätta dit en mörkhyad profil för en kommentar på Twitter har de också makt att driva igenom beslut som gynnar deras egna intressen. För vem säger att dem inte skulle göra det om de nu har makten och möjligheten? Pamela Geller? Benjamin Netanyahu? Lena Posner Körösi? Judepolaren på fyllan?
Citera
2015-03-21, 20:24
  #131
Medlem
Det ska drivas med judar, se bara hur dom sköter USAs ekonomi (16 av 19 på ledande poster i FED är judar, ja), eller hur dom pressar mångkultur på människor över hela världen.
Citera
2015-03-21, 22:51
  #132
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Enligt riktig yttrandefrihet får man skämta om alla.

Länder som påstår sig bedriva yttrandefrihet men fängslar människor för att de skämtar om eller talar illa om judar, muslimer eller vilken religiös eller etnisk folkgrupp som helst ljuger om yttrandefriheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback