Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-20, 14:15
  #1
Medlem
Börjar störa mig så sjukt mycket på detta land och den där jävla "välfärden" och att vi ska ta hand om alla andra länder hela jävla tiden.

Det ända som händer i Sverige är att det kommer nya avgifter och högre skatter. Det måste ju finnas en gräns, Man kan ju inte bara höja skatten och hitta på nån ny dum avgift för att staten behöver mer pengar. Det är ju som jag skulle gå till chefen (mig själv tyvärr..) Hej, Jag skulle vilja ha 35% mer lön nu hädanefter för jag har köpt en ny bil och och fått en till unge. Det går ju inte? Det måste finnas en gräns, finns det inte pengar då måste man minska på utgifterna. Inte höja skatten och köra på som vanligt. #FuckSverige
Citera
2019-03-31, 15:48
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Börjar störa mig så sjukt mycket på detta land och den där jävla "välfärden" och att vi ska ta hand om alla andra länder hela jävla tiden.

Det ända som händer i Sverige är att det kommer nya avgifter och högre skatter. Det måste ju finnas en gräns, Man kan ju inte bara höja skatten och hitta på nån ny dum avgift för att staten behöver mer pengar. Det är ju som jag skulle gå till chefen (mig själv tyvärr..) Hej, Jag skulle vilja ha 35% mer lön nu hädanefter för jag har köpt en ny bil och och fått en till unge. Det går ju inte? Det måste finnas en gräns, finns det inte pengar då måste man minska på utgifterna. Inte höja skatten och köra på som vanligt. #FuckSverige

Exakt, men om alla kunder köper lika många skjortor för "två till priset av tre" så finns det ju ingen anledning att som regering ändra sig. Tvärtom.

Jag menar går det höja skatten så gör man det. Det är enkel ekonomi.
Citera
2019-03-31, 15:58
  #3
Medlem
Skulle vilja veta vilka alternativ jag har att protestera utan att ta till våld.
Rösta var fjärde år ger ju max 1/10000000 effekt på mitt liv.

Jag har flyttat alla tillgångar utomlands, då svensk skatt är som Rädda barnen för islamister och antikapitalister.

I övrigt får man väl stå för sin åsikt trots PC-kultur. Man har trots allt rätt att tänka och tycka (utom om det bryter mot yttrandefrihetsgrundlagen, tydligen)

Vet inte om det är en bra signal att sluta jobba och gå på bidrag i protest?
Det måste uppenbarligen till någon slags protest, men det ska ju helst vara med lite finess då. Förutom människooffren hade ju Breivik sina poänger. Samma demonstration utan offer, vad skulle det innebära?

Tror det kallas "seghet" eller "tröghet" i ekonomiska termer. Alltså det tar för lång tid för politiker att få återkoppling från sina väljare. "Kunderna" bryr sig inte om en prisändring för det finns bara så jobbiga alternativ. Det går inte flytta hur som helst (säga upp medborgarskap och allt).
Citera
2019-03-31, 16:03
  #4
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Skulle vilja veta vilka alternativ jag har att protestera utan att ta till våld.
Rösta var fjärde år ger ju max 1/10000000 effekt på mitt liv.

Jag har flyttat alla tillgångar utomlands, då svensk skatt är som Rädda barnen för islamister och antikapitalister.

I övrigt får man väl stå för sin åsikt trots PC-kultur. Man har trots allt rätt att tänka och tycka (utom om det bryter mot yttrandefrihetsgrundlagen, tydligen)

Vet inte om det är en bra signal att sluta jobba och gå på bidrag i protest?
Det måste uppenbarligen till någon slags protest, men det ska ju helst vara med lite finess då. Förutom människooffren hade ju Breivik sina poänger. Samma demonstration utan offer, vad skulle det innebära?

Tror det kallas "seghet" eller "tröghet" i ekonomiska termer. Alltså det tar för lång tid för politiker att få återkoppling från sina väljare. "Kunderna" bryr sig inte om en prisändring för det finns bara så jobbiga alternativ. Det går inte flytta hur som helst (säga upp medborgarskap och allt).

Rösta ger närmare bestämt exakt 0 effekt.

Nej, det är inte en bra protest att sluta jobba. Det är en försämring av det egna moraliska tillståndet.

Orkar inte utveckla men det lät som du ville ha svar, varsågod.
Citera
2019-03-31, 16:10
  #5
Medlem
Går det inte införa direktdemokrati som enskild medborgare inom ramarna för den demokrati vi har?


Alltså men borde kunna swisha till ett nummer om man är emot en specifik invandringsfråga , t.ex.
Soros modell (konspiration eller ej) borde funka i alla riktningar.

Eller kanske öppna en förvaltning med bara aktier i företag som vidtar åtgärder mot politiskt inflytande.
Citera
2019-03-31, 16:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Rösta ger närmare bestämt exakt 0 effekt.

Nej, det är inte en bra protest att sluta jobba. Det är en försämring av det egna moraliska tillståndet.

Orkar inte utveckla men det lät som du ville ha svar, varsågod.


Ok, det går inte höja moralen på något annat vis?
Tack, btw
Citera
2019-04-04, 11:10
  #7
Medlem
Om skatten går till något omoraliskt är det ju omoraliskt att betala skatt.
Hur kan man klaga på politiken och sedan snällt betala för den?

(Givet att skatten går till en sämre värld än den som uppstår om vi jobbar svart, vilket jag faktiskt tror.)
Ekonomisk kollaps är bättre än moralisk kollaps.
Citera
2019-04-04, 14:14
  #8
Medlem
Det enda "vår" regering med dess samarbetspartier C och L bryr sej om är att SD ska hållas borta från inflytande samt att fortsätta massimporten av valboskap. Detta är det allra viktigaste.
Citera
2019-04-05, 12:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Det enda "vår" regering med dess samarbetspartier C och L bryr sej om är att SD ska hållas borta från inflytande samt att fortsätta massimporten av valboskap. Detta är det allra viktigaste.

Exakt, så om detta är regeringens krigföring mot den egna befolkningen - vad gör man?
Citera
2019-04-05, 23:53
  #10
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Börjar störa mig så sjukt mycket på detta land och den där jävla "välfärden" och att vi ska ta hand om alla andra länder hela jävla tiden.

Det ända som händer i Sverige är att det kommer nya avgifter och högre skatter. Det måste ju finnas en gräns, Man kan ju inte bara höja skatten och hitta på nån ny dum avgift för att staten behöver mer pengar. Det är ju som jag skulle gå till chefen (mig själv tyvärr..) Hej, Jag skulle vilja ha 35% mer lön nu hädanefter för jag har köpt en ny bil och och fått en till unge. Det går ju inte? Det måste finnas en gräns, finns det inte pengar då måste man minska på utgifterna. Inte höja skatten och köra på som vanligt. #FuckSverige
Du borde ta bort Hur i rubriken... I så fall är svaret nej.
Citera
2019-04-07, 13:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Du borde ta bort Hur i rubriken... I så fall är svaret nej.

Den svenska regeringen tänker alltså inte, hur troligt är det egentligen?

Går att jämföra med slumpen. Skulle vi vara i den här situationen om regeringen styrdes av slumpen?
Politiker bör ju styras av sina väljare, men enligt SOM-institutet är det en svensk majoritet som velat minska invandringen i åtminstone sju val.

Säg att varje regering haft 0.5 chans att lyckas pricka rätt i sju val i sträck. Det är ju 0.5⁷=0,008.
Vad fan, oddsen är mindre än en på 128 att ha en så här odemokratisk regering - så här länge.

Regeringen är alltså med 99% säkerhet medvetet emot folket i åtminstone en fråga.

Skulle vara kul att se i hur många andra frågor som regeringen inte håller med väljarna.

Edit: Jag syftar till invandringsfrågan - och främst från farliga kulturer.
https://som.gu.se/digitalAssets/1693...-1986-2017.pdf
sidan 47
__________________
Senast redigerad av Ok-perfekt 2019-04-07 kl. 13:34.
Citera
2019-04-07, 21:31
  #12
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Den svenska regeringen tänker alltså inte, hur troligt är det egentligen?

Går att jämföra med slumpen. Skulle vi vara i den här situationen om regeringen styrdes av slumpen?
Politiker bör ju styras av sina väljare, men enligt SOM-institutet är det en svensk majoritet som velat minska invandringen i åtminstone sju val.

Säg att varje regering haft 0.5 chans att lyckas pricka rätt i sju val i sträck. Det är ju 0.5⁷=0,008.
Vad fan, oddsen är mindre än en på 128 att ha en så här odemokratisk regering - så här länge.

Regeringen är alltså med 99% säkerhet medvetet emot folket i åtminstone en fråga.

Skulle vara kul att se i hur många andra frågor som regeringen inte håller med väljarna.

Edit: Jag syftar till invandringsfrågan - och främst från farliga kulturer.
https://som.gu.se/digitalAssets/1693...-1986-2017.pdf
sidan 47
Såg att de skall satsa på nystartsjobb...hmm vilka kommer få ta del av dessa tro...
Ska höja skatten med hjälp av "grön" skatteväxling (att bilister kommer drabbas är väl en nobrainer här" och spara in på äldrevård och utbildning...

Svensken skall skänka mer pengar till muslimerna med andra ord..

https://www.expressen.se/nyheter/kal...a-4-miljarder/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback