Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-19, 22:55
  #1
Medlem
Jag hittade för ca. två veckor sedan programmet Hola, som gör att jag kan streama torrents direkt utan att ladda ner något till min dator. Blev givetvis glad, då detta är smidigt och det går snabbt att börja kolla på serier/filmer.

Problemet är dock att Internet slutar att fungera ibland när jag sitter och tittar. Det står att jag fortfarande är ansluten till den, men när jag försöker att öppna upp nya sidor i webbläsaren så står det att jag inte är ansluten. Om jag sätter datorn i flightmode-läge och sedan ändrar tillbaka så ligger mitt nätverk i listan med alla grannars nätverk.. Men det går inte att ansluta till den. Om jag stänger av och sätter på min router så kan jag återigen använda mitt Internet.

Vad är problemet? Jag har Bredbandbolaget. Stryper dem mitt Internet när jag använder Hola? Har aldrig haft problem med detta förut när jag laddade ner via BitComet. Någon som vet vad som orsakar detta?
Citera
2015-01-19, 23:07
  #2
Medlem
TheHmms avatar
Det är din router som får lite problem.

Se det såhär... vanligt surfande är som att sitta och småäta chips.

men att streama torrents är som att äta varmkorv med bröd under tidspress.

så din lilla billiga skräprouter du fått från BBB är som en liten 13årig flicka som försöker trycka ner tre varmkorvar på en gång i halsen... efter ett tag så börjar hon gråta...

köp en ordentlig asus router för 1000kr+ så kan den fast ta 5 varmkorvar i arslet samtidigt.
Citera
2015-01-19, 23:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Det är din router som får lite problem.

Se det såhär... vanligt surfande är som att sitta och småäta chips.

men att streama torrents är som att äta varmkorv med bröd under tidspress.

så din lilla billiga skräprouter du fått från BBB är som en liten 13årig flicka som försöker trycka ner tre varmkorvar på en gång i halsen... efter ett tag så börjar hon gråta...

köp en ordentlig asus router för 1000kr+ så kan den fast ta 5 varmkorvar i arslet samtidigt.

Hahahahaha, kan inte bli en bättre förklaring än det här!
Citera
2015-01-19, 23:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Det är din router som får lite problem.

Se det såhär... vanligt surfande är som att sitta och småäta chips.

men att streama torrents är som att äta varmkorv med bröd under tidspress.

så din lilla billiga skräprouter du fått från BBB är som en liten 13årig flicka som försöker trycka ner tre varmkorvar på en gång i halsen... efter ett tag så börjar hon gråta...

köp en ordentlig asus router för 1000kr+ så kan den fast ta 5 varmkorvar i arslet samtidigt.

Haha, tydligt och bra så att man förstår, bra där!

En undran bara, borde det inte stängas av när jag laddar torrents direkt till datorn eller streamar på andra sidor också då? Eller är detta program en fet falukorv jämfört med dem?
Citera
2015-01-20, 10:16
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Ställ in i torrentprogrammet ett lägre värde på "Maximum number of connections". På µtorrent finns det under Preferences->Bandwith.
Citera
2015-01-24, 17:38
  #6
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Det är din router som får lite problem.

Se det såhär... vanligt surfande är som att sitta och småäta chips.

men att streama torrents är som att äta varmkorv med bröd under tidspress.

så din lilla billiga skräprouter du fått från BBB är som en liten 13årig flicka som försöker trycka ner tre varmkorvar på en gång i halsen... efter ett tag så börjar hon gråta...

köp en ordentlig asus router för 1000kr+ så kan den fast ta 5 varmkorvar i arslet samtidigt.
Haha det bästa jag har läst på länge!

Det är exakt som han säger. Din router pallar ijnte trycket. Ibland det värsta man kan utsätta en router för är torrents. Det är inte skadligt men den kommer stänga ner wifi först när den blir överbelastad.
Citera
2015-01-24, 19:02
  #7
Moderator
vhes avatar
Trådlösa förbindelser --> Hårdvara (Nätverk)
/Moderator
Citera
2015-01-26, 12:42
  #8
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Haha, tydligt och bra så att man förstår, bra där!

En undran bara, borde det inte stängas av när jag laddar torrents direkt till datorn eller streamar på andra sidor också då? Eller är detta program en fet falukorv jämfört med dem?

Jag har aldrig provat det programmet, men uppenbarligen överbelastar det routern för mycket.
Citera
2015-02-17, 14:17
  #9
Medlem
Antagligen får din router hantera för många connections och den blir överbelastad. Googla på din modell och se om du kan hitta hur många connections den max klarar av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback