Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-12-11, 16:06
  #73
Medlem
winINCs avatar
Någon mer som bara sitter och väntar på att nästa patch ska droppa?
http://joinsquad.com/readArticle?articleId=240

Känns som hela spelet kommer bli 10 gånger mer strategiskt med färre rush-matcher etc.

Det har tagit dem en satans tid, tror vissa av dessa features blev publika för mer än ett halvår sedan(kommer inte riktigt ihåg), men det ser extremt bra ut med all polish de fått in. Synd att så många verkar ha gett upp på spelet pga förseningarna.
Citera
2017-12-13, 20:10
  #74
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Någon mer som bara sitter och väntar på att nästa patch ska droppa?
http://joinsquad.com/readArticle?articleId=240

Känns som hela spelet kommer bli 10 gånger mer strategiskt med färre rush-matcher etc.

Det har tagit dem en satans tid, tror vissa av dessa features blev publika för mer än ett halvår sedan(kommer inte riktigt ihåg), men det ser extremt bra ut med all polish de fått in. Synd att så många verkar ha gett upp på spelet pga förseningarna.

JAG JAG JAG JAG. Det är nu, snart, som spelet kommer börja leva upp till sin riktiga potential
Citera
2017-12-14, 15:17
  #75
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
JAG JAG JAG JAG. Det är nu, snart, som spelet kommer börja leva upp till sin riktiga potential
Skönt att det är någon mer som är positiv till spelet fortfarande

Jag håller helt med, hoppas att de kan få klart den innan Winter Sale på Steam och sedan få in massa nya spelare med updaten.
Citera
2018-04-20, 10:22
  #76
Medlem
Automatvapens avatar
bump!

Köpte Squad när det var 50% rea och har nu kört lite över 60h och det är verkligen otroligt givande med en bra SL och roliga/sociala squadmembers samtidigt som det kan vara sjukt frustrerande med folk som slösar bort lagets resurser direkt i början.

Körde nästan enbart BF1 innan jag testade Squad men nu är det omöjligt att gå tillbaka, Battlefields avsaknad av teamwork, leaning och proximity voicechat gör att det känns som man spelar med och mot botar =/

Tyvärr har jag inte den bästa datorn men efter väldigt mycket trial and error så har jag kommit fram till att stänga av HPET i bios (Äldre intel i7 cpu), ändra AA till Forced 4x i Radeon Settings (RX480) och INTE slå på "load all textures on start blabla" i Squad (trots att varenda tweakguide säger att det ger bättre fps när det är på) ger stabilast fps, resten av grafikinställningarna gör ju i stort sett ingen skillnad.

Brukar snitta 55-65 fps på de nyare banorna med 80 spelare och på de äldsta och sämst optimerade kan det sjunka till 30-40 vilket jag ser som ospelbart, Al-Bashra banan är en av dessa som brukar leda till att jag byter server. Håller tummarna för en framtida uppdatering med lite optimeringar, Fortnite som i botten drivs av samma grafikmotor har jag ju 150+ fps på ffs
Citera
2018-06-23, 12:15
  #77
Medlem
Automatvapens avatar
Två patchar senare och en överklockad cpu så flyter det på betydligt bättre.

Vill även tipsa om att det är free weekend för Squad på steam just nu, in och prova vetja! Nu kommer såklart spelupplevelsen bli något skev då alla servrar är fulla med nybörjare som springer runt som yra höns
Citera
2018-10-14, 14:18
  #78
Medlem
krillepilles avatar
Var med och testade nya patchen (V12) och fick äran att vara med i karmakuts squad och stream. Var en del buggar som störde och lite saker som måste fixas men squad börjar verkligen bli ett riktigt bra spel jag önskar fler gav en chans. Jag försöker tagga polare att börja spela med mig och lär få med mig någon men helst hade jag velat ha 7-9 pers som är svenskar att spela med. Målet hade varit att få ihop 9 stabila lirare som man kan köra lite events med och ha sin egna squad man känner väl, one life events etc. Är det någon mer här på flashback som skulle vara intresserad av det här och är sugen på att lira squad?
Citera
2018-12-11, 20:43
  #79
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Var med och testade nya patchen (V12) och fick äran att vara med i karmakuts squad och stream. Var en del buggar som störde och lite saker som måste fixas men squad börjar verkligen bli ett riktigt bra spel jag önskar fler gav en chans. Jag försöker tagga polare att börja spela med mig och lär få med mig någon men helst hade jag velat ha 7-9 pers som är svenskar att spela med. Målet hade varit att få ihop 9 stabila lirare som man kan köra lite events med och ha sin egna squad man känner väl, one life events etc. Är det någon mer här på flashback som skulle vara intresserad av det här och är sugen på att lira squad?

Spelar ganska mycket här!
12.1 uppdateringen var ju väldigt behövlig med buffar/nerfs på lite olika vapen och stabilare fps.
Kör mest som SL med mic eller kick och de som kör lone wolfs/inte lyssnar åker ur squaden direkt.

Dads eller Tactical realism är favvoservrarna just nu.
Undvik mumblerines-servern då den alltid kommer upp först på serverlistan och befolkas av mestadels idioter.

Kolla i squadops.gg om du verkligen vill ha struktured gameplay, krävs dock att man gör deras bootcamps med instruktörer innan man får vara med på onelife events.

Skicka PM med steamnick om du vill
Försöker också få med polare att spela men de klarar inte av något mer avancerat än CS tyvärr.
Citera
2019-05-11, 00:45
  #80
Medlem
yournotlikemes avatar
Nyss fått nys om detta FPS och det ser ju förbannat bra ut för en som jag som gillar OF och Arma 3 tex! Är det några som lirar detta fortfarande och är det värt ett köp?
Citera
2019-05-15, 05:55
  #81
Medlem
tinybitss avatar
Hur mycket folk som helst. En del svenska servrar men aldrig sett dom fulla. Rekommenderar Blood Bounds servrar. Om folk vill spela tillsammans släng iväg ett pm
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback