Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-19, 16:52
  #1
Medlem
Tjenare! Tänkte hoppa på min allra första kur inom kort, skulle vilja har era synpunkter på upplägget både kur samt PCT. Har bestämt mig för att använda bamses produkter då jag läst mycket gott om dem.

Ålder: 30ish

Vikt: 73-74

Längd: 179

Uppskattad BF%: Uppskattat enl kaliper ca 15%

Medicinska problem: Inga vad jag vet om

Styrkestats, bänk, böj och mark: 120/140/170

Nuvarande kostupplägg: Siktar på 3000kcal varav 40% kolhydrater, 35% protein och 25% fett. Kolhydraterna kommer uteslutande från Havregryn, Sötpotatis, Ris någon frukt osv... inget vitt bröd eller socker. Största proteinkällorna är kyckling, magert kött, fisk, ägg och casein & whey-protein. Fett från fet fisk nötter och olja.

Träningserfarenhet: Aktiv större delen av mitt liv inom idrott. Styrketränat i ca 5år varav 2 sista riktigt seriöst

Tidigare kurer: Inga

Eget förslag till kur: Bamses Testo-e 250mg E5D i 12v. Eventuellt 0,5md adex EoD mot bloaten om det blir för mycket. Även funderingar på att slänga in Bamses Anavar eller primo sista 6-7v i kuren beroende på hur jag reagerar på testot. Letro kommer finnas hemma ifall det kommer gynokänningar, men om jag dessutom kör 0,5mg adex eod så borde östrot hållas i styr

Eget förslag till PCT: 2v innan sista sticket : 500iu HCG e3d fram tills sista sticket
Direkt efter sista stick 1500iu samt 500iu EoD i ytterligare 2v.
15dagar efter sista sticket så börjar jag med nolvadex 40mg ED i 2v, sedan 20mg ED i ytterligare 2v.

Mål med kuren: Lägga på mig så mycket massa jag kan. Prio kommer läggas på främst ben/vader och armar då de är de muskelgrupper som släpar efter de andra i mina ögon.

Vad tycker ni om det upplägget? Anledningen till funderingarna om Anavar/primo är mer för att "tona" till kroppen och är medveten om att den bygger måttligt med massa. Om allt går enligt planerna så blir kurstart under februari.
__________________
Senast redigerad av mrniceguy987 2015-01-19 kl. 17:44.
Citera
2015-01-19, 16:57
  #2
Medlem
k4ktuss avatar
Äntligen var det dags
Kommer givetvis att följas och lycka till!
Citera
2015-01-20, 07:50
  #3
Medlem
Ser bra ut av det jag kan se kommer köra exakt lika pct om 3 veckor. Kör hårt
Citera
2015-01-20, 19:58
  #4
Medlem
Snarlik min kommande kur så jag slänger in en prenumeration här!
Citera
2015-01-22, 15:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrniceguy987
Tjenare! Tänkte hoppa på min allra första kur inom kort, skulle vilja har era synpunkter på upplägget både kur samt PCT. Har bestämt mig för att använda bamses produkter då jag läst mycket gott om dem.

Ålder: 30ish

Vikt: 73-74

Längd: 179

Uppskattad BF%: Uppskattat enl kaliper ca 15%

Medicinska problem: Inga vad jag vet om

Styrkestats, bänk, böj och mark: 120/140/170

Nuvarande kostupplägg: Siktar på 3000kcal varav 40% kolhydrater, 35% protein och 25% fett. Kolhydraterna kommer uteslutande från Havregryn, Sötpotatis, Ris någon frukt osv... inget vitt bröd eller socker. Största proteinkällorna är kyckling, magert kött, fisk, ägg och casein & whey-protein. Fett från fet fisk nötter och olja.

Träningserfarenhet: Aktiv större delen av mitt liv inom idrott. Styrketränat i ca 5år varav 2 sista riktigt seriöst

Tidigare kurer: Inga

Eget förslag till kur: Bamses Testo-e 250mg E5D i 12v. Eventuellt 0,5md adex EoD mot bloaten om det blir för mycket. Även funderingar på att slänga in Bamses Anavar eller primo sista 6-7v i kuren beroende på hur jag reagerar på testot. Letro kommer finnas hemma ifall det kommer gynokänningar, men om jag dessutom kör 0,5mg adex eod så borde östrot hållas i styr

Eget förslag till PCT: 2v innan sista sticket : 500iu HCG e3d fram tills sista sticket
Direkt efter sista stick 1500iu samt 500iu EoD i ytterligare 2v.
15dagar efter sista sticket så börjar jag med nolvadex 40mg ED i 2v, sedan 20mg ED i ytterligare 2v.

Mål med kuren: Lägga på mig så mycket massa jag kan. Prio kommer läggas på främst ben/vader och armar då de är de muskelgrupper som släpar efter de andra i mina ögon.

Vad tycker ni om det upplägget? Anledningen till funderingarna om Anavar/primo är mer för att "tona" till kroppen och är medveten om att den bygger måttligt med massa. Om allt går enligt planerna så blir kurstart under februari.

Bör jag fronta de 2 första sticken nu när det trots allt är min första kur? Vet ju inte hur kroppen reagerar riktigt och hurvida jag är gynokänslig eller ej.
Citera
2015-01-22, 16:08
  #6
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrniceguy987
Bör jag fronta de 2 första sticken nu när det trots allt är min första kur? Vet ju inte hur kroppen reagerar riktigt och hurvida jag är gynokänslig eller ej.

Snyggt upplägg, märks att du har koll på vad du ger dig in på. Vi är snarlika till det mesta bortsett från att jag väger 12kg mer så ska bli kul att följa din framgång. (Uppfriskande att läsa om rookies som faktiskt har koll på va de sysslar med )

Personligen tror jag att du kan börja på 0.25mg adex eod, höj till 0.5 om det behövs, men jag tror 0.25 räcker för att kontra östro och minska vätskeretention som sagt.
Jag vill också påpeka att du inte bör förvänta dig alltför mycket ur en 15v lång kur, alltså satsa på massan med testot och spara primo till nästa kur. Med rätt kost och träning, vilket du också verkar ha koll på, så kommer du få till en bra look ändå. Skynda långsamt broder.

Lycka till!

/aKAY

Edit: ja fronta de första två sticken så når du steadystate snabbare.
Citera
2015-01-22, 23:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Snyggt upplägg, märks att du har koll på vad du ger dig in på. Vi är snarlika till det mesta bortsett från att jag väger 12kg mer så ska bli kul att följa din framgång. (Uppfriskande att läsa om rookies som faktiskt har koll på va de sysslar med )

Personligen tror jag att du kan börja på 0.25mg adex eod, höj till 0.5 om det behövs, men jag tror 0.25 räcker för att kontra östro och minska vätskeretention som sagt.
Jag vill också påpeka att du inte bör förvänta dig alltför mycket ur en 15v lång kur, alltså satsa på massan med testot och spara primo till nästa kur. Med rätt kost och träning, vilket du också verkar ha koll på, så kommer du få till en bra look ändå. Skynda långsamt broder.

Lycka till!

/aKAY

Edit: ja fronta de första två sticken så når du steadystate snabbare.

tack för input! Jo jag har funderat på detta länge och hoppas att jag ska lyckas bra! har fått tips om att förlänga kuren vilket troligen kommer bli av, så istället för ovannämnda 12v blir det troligen 16v.
Citera
2015-01-22, 23:52
  #8
Medlem
Fenjal888s avatar
Ser gött ut, kör hårt!
Citera
2015-01-22, 23:53
  #9
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrniceguy987
tack för input! Jo jag har funderat på detta länge och hoppas att jag ska lyckas bra! har fått tips om att förlänga kuren vilket troligen kommer bli av, så istället för ovannämnda 12v blir det troligen 16v.

Okej, låter bra. Du lär tacka dig själv för det beslutet om 8v när du börjat ånga igång ordentligt namsayn.

Lycka till!

/aKAY
Citera
2015-01-23, 00:02
  #10
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrniceguy987
tack för input! Jo jag har funderat på detta länge och hoppas att jag ska lyckas bra! har fått tips om att förlänga kuren vilket troligen kommer bli av, så istället för ovannämnda 12v blir det troligen 16v.

Ett ganska dåligt beslut... Finns ingen bra anledning att dra iväg 16v på sin första testo runda
Citera
2015-01-23, 00:03
  #11
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Okej, låter bra. Du lär tacka dig själv för det beslutet om 8v när du börjat ånga igång ordentligt namsayn.

Lycka till!

/aKAY


Varför är 16v bättre än 12 v här?
Citera
2015-01-23, 00:23
  #12
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Varför är 16v bättre än 12 v här?

För att man verkligen har kommit upp i ånga mellan 6-8v in i kuren och då vill man ju gärna ha tid att träna lugnt och sansat å inte hetsa upp vikterna alltför hårt. Således är det ju bättre med 8v på sig att slutföra ett bra träningsprogram innan PCT. Vad jag anser att man har att förlora i mån av svårighet för kroppen att återhämta sig är marginellt och helt klart värt de extra 4 veckorna av underbar träning. Sen finns ju hCG om man vill ge kroppen en extra skjuts tillbaka.
Men som jag var noga med att poängtera; detta är min åsikt och det jag finner vara vettigt. Kräver inte att någon måste hålla med mig.

Mvh

/aKAY
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback