Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-01-20, 19:58
  #25
Medlem
Provocative2.0s avatar
För det första så kan varken du eller din tjej vara lyckliga tillsammans. Så där bör du göra slut om du nu är gay o inte bi.
Sedan vad gäller din syn på traditionella bögar så är du ute o cyklar i snöstorm.
Din syn på den traditionella bögen är den syn som jag hade förr på de jag då betecknade som fjollor.
Genom åren har jag varit bekant med sju bögar. De två första hade tur som inte kommit ut då det fortfarande var under min tid som inskränkt tonåring i ett brukssamhälle.
Den första var en klasskamrat som jag borde förstått då han bara umgicks med tjejer o var fjollig med en normalt utseende. Var först när jag fick veta av att han dött i en släng av AIDS jag fattade.
Den andra är en kusin. Jag hade inte en aning fören han gifte sig.
Det som fick mig att börja tänka om ang bögar var när jag började arbeta med hundar.
Där blev jag bekant med två bögpar. Även dessa personer var precis som vilka killar som helst bortsätt från att de gillade bögskämt
Sedan har vi den sista.
En singelkille som vad jag själv tror beror på hans framtoning. Han är för mkt bög. Han är den första bög jag känner till som springer på pride samt spökar ut sig.
Således är min statistik sådan att en av sju bögar, traditionella bögar.

Du som gay kommer må bäst av att lämna tjejen o utifrån det leva som singel eller skaffa en partner vilket i sin tur innebär att du måste komma ut.
Citera
2015-01-28, 10:29
  #26
Medlem
SirSkalles avatar
Känner du att du måste berätta det för folk i din omgivning så gör det.
Jag var rädd för att mina vänner inte skulle acceptera så jag höll det för mig själv väldigt länge. En dag bestämde jag mig för att berätta för min närmaste vän som i flera år gått runt och sagt hur äckligt det är. Hur som helst, han tog det hur bra som helst, kläckte ur sig ett par bögskämt och det var det. Efter det har jag låtit det stanna vid "om någon frågar så svarar jag ärligt", med några få undantag på fyllan då jag varit lite mer högljudd med det hela.
Citera
2015-01-28, 10:42
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOttosson
Hej,

precis som titeln säger så har jag börjat inse att jag är gay. Jag har haft tjej ett tag men har väl aldrig riktigt varit lycklig. Och har först nu börjat erkänna för mig själv att det beror på att jag är gay. Men jag är liksom inte traditionellt gay. Färgglad, tjejig o så. (Tänk Pride-gay). Utan jag är en helt vanlig snubbe... Är där någon av er som haft samma känsla? Och isåfall vad behöver jag tänka på innan jag berättar för folk? Behöver jag ens berätta?

/ Sven

Egentligen ska man ju rent "politiskt" stå upp för sig själv, för att kunna normalisera sexualiteten. När jag för första gången blev kär i en tjej för några år sedan och insåg att jag var bisexuell (är tjej) kändes det lätt och naturligt att berätta för alla, att nästan stoltsera och vara nöjd med det. Några år innan hade jag inte varit så självsäker. Men det där med att outa sig själv förändrades när jag insåg att andra heterosexuella tjejer, framförallt bekanta och nya potentiella vänner, kunde bli osäkra på mig. Det har tyvärr blivit så att jag nuförtiden håller inne på den informationen, ofta, för att jag inte litar på kvinnors reaktioner.

Fast mitt ideal är egentligen att man alltid borde vara naturlig med det, på ett omärkligt sätt, samtidigt som jag vet att det kan bli svårt i vissa situationer. Dock, framförallt, kan du nog vara ärlig med dina närmaste... och det är kanske det som är viktigast för dig?

Lycka till
Citera
2017-01-03, 16:35
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Bara låt bli att göra en stor grej av det, det bästa du kan göra är att inte hålla det hemligt, men heller inte göra någon affär av det.

Skylta inte med det, spring inte och berätta det för alla. Men om någon skulle få för sig att fråga så bara säg att "Ja, jag är gay" utan att lägga någon mer energi på det.

På så vis kommer snart många i din bekantskapskrets veta om det, utan att bry sig. Samt att du slipper ljuga för dina vänner och/eller dig själv.

Är man "normal" till sättet är det inte många om bryr sig om ens sexualitet, det är när man är "bögig" (pridebög som du säger) vissa människor börjar ha problem med det.
Vad är normkritisk? Man måste leva på ett heteronorm? Eller?
Citera
2017-01-03, 16:57
  #29
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOttosson
Hej,

precis som titeln säger så har jag börjat inse att jag är gay. Jag har haft tjej ett tag men har väl aldrig riktigt varit lycklig. Och har först nu börjat erkänna för mig själv att det beror på att jag är gay. Men jag är liksom inte traditionellt gay. Färgglad, tjejig o så. (Tänk Pride-gay). Utan jag är en helt vanlig snubbe... Är där någon av er som haft samma känsla? Och isåfall vad behöver jag tänka på innan jag berättar för folk? Behöver jag ens berätta?

/ Sven
Nja, du har väl inte gått runt och sagt att du är straight till folk tidigare? Så det behövs ju knappast nu heller. Var dig själv och så blir det som det blir helt enkelt. Det tycks ju ibland finnas någon outtalad press från någon gaylobby att man aktivt ska skylta med att man är gay för att på nåt sätt bli accepterad.

Du är en vanlig snubbe som råkar gillar andra vanliga snubbar, that's it.

Edit: Jaja, en bumpad tråd... så kan det gå.
__________________
Senast redigerad av ChristianX 2017-01-03 kl. 16:59.
Citera
2017-01-03, 17:06
  #30
Medlem
Disko-Bosses avatar
Du låter lite kluven. Du kanske ska böga lite först och känna efter (no pun) om det verkligen är vad du dras åt eller om det är någon tillfällig förvirring alt. att du är bisexuell?

Har inte kollat din historik men du verkar ju ha vissa issues att reda ut?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback