Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-08, 13:37
  #409
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Några frågor:

Tror du att man gör det med en spade?
Vad får dig att tro att de skulle vilja arbeta alls?
Vad tror du facket säger om det?
Varför inte låta de arbetslösa göra detta?

Irrelevanta frågor.

Antingen gör man som jag säger eller så har man det som det är idag.

Men för att förtydliga hur hård min politik är så:

Tro gör man i Kyrkan. Vi lever inte i en fantasi-robot värld där en grävmaskinist klarar att gräva vägar bara med sin grävmaskin. Det finns mycket arbetsuppgifter för en person utan särskilt mycket utbildning eller maskiner. Mycket går att genomföra med gammalt hederligt grovt handarbete.

Man sätter dem dessutom i tvångsarbetsläger. De får bara arbetsmaterial som de klarar av att hantera. Facket har inget att säga till om då det inte är medborgare det rör sig om. Vi måste använda beväpnade vakter för att hålla dem under kontroll givetvis. Vägrar de arbeta kastar vi ut dem ur landet eller ut i havet.

Arbetslösa medborgare har rättigheter att vägra spade och kräva grävmaskin och semester, vilket inte fungerar. Dessutom innefattar mitt förslag inte svenska medborgare, men jag är öppen för liknande tvångsåtgärder för de som är långtidsarbetslösa med avsikt att leva på bidrag. Det är ju en form av tiggeri.
Citera
2015-04-11, 10:49
  #410
Avstängd
Applejackss avatar
Jag tror att vårat enda hopp i den här frågan är nysvenskarna.
Möjligt scenario: Rumänska tiggare väller in och invandrare ifrån MENA börjar diskrimineras liksom svenskarna då rumänska tiggare prioriteras. MENA-invandrarna kommer inte dalta lika mycket som svenskarna utan ta hand om problemet med sina egna händer, och det kommer att bli våldsamt.

Ärligt talat, alla invandrare jag träffat är emot tiggeri och stör sig på tiggarna. Svenskar erkänner det inte och vågar inte göra något åt det med rädslan för att bli kallade rasister, men invandrare behöver inte oroa sig för att bli kallade rasister då de kan göra något och öppet uttrycka åsikter om tiggarna.

Jag hoppas på något sätt att muslimerna börjar se tiggarna som haram, om det händer så blir det en mycket större press på politikerna och då kommer man börja prata om tiggeriproblemet.

Jag vill inte romantisera religion eller patriarkala kulturer, men jag tror att det här är en möjlig lösning.
Citera
2015-04-11, 11:05
  #411
Medlem
problemet är inte tiggarna i sig utan alla dumma jävlar som ger dom pengar! Prova att ge dom mat eller kläder istället så ser ni själva deras reaktion. Prägeln här i närområdet köpte en familjepizza till 2 tiggare och då vägrade dom att ta emot pizzan, så synd är det om dom......
Citera
2015-04-12, 09:53
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Möjligt scenario: Rumänska tiggare väller in och invandrare ifrån MENA börjar diskrimineras liksom svenskarna då rumänska tiggare prioriteras.

Varför skulle det bli så? Jag ser inte att tiggarna har högre status än andra nysvenskar i kulturelitens ögon.

Möjligen föredrar de tiggare framför t.ex en iranier som arbetar och sköter sig, men det har mer att göra med samhällsledningens allmänna längtan efter kaos, våld och förfall. En småkriminell våldsam MENA med vissa narkotikaproblem har nog ungefär samma status som en "rumänsk" tiggare. Alltså en positiv förebild som vi behöver få hit så många som möjligt av, för att Sverige ska få en spännande framtid.


Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
MENA-invandrarna kommer inte dalta lika mycket som svenskarna utan ta hand om problemet med sina egna händer, och det kommer att bli våldsamt.

Du har säkert en poäng i att det kommer att bli fler våldsamma konflikter mellan olika folkgrupper. Titta på hur det ser ut i de länder där den nya befolkningen kommer ifrån. Mycket möjligt att en sådan konfliktlinje kommer att gå mellan zigenare och andra nysvenskar, zigenarna är ju inte speciellt populära i något land.


Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Ärligt talat, alla invandrare jag träffat är emot tiggeri och stör sig på tiggarna. Svenskar erkänner det inte och vågar inte göra något åt det med rädslan för att bli kallade rasister, men invandrare behöver inte oroa sig för att bli kallade rasister

Det är en av förklaringarna. Den andra är att etniska svenskar tyvärr brukar vara konflikträdda. Det är en lyx vi har kunnat kosta på oss i ett fredligt, homogent samhälle, men som inte alls fungerar i det nya Sverige vi lämnar över till nästa generation.


Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag hoppas på något sätt att muslimerna börjar se tiggarna som haram, om det händer så blir det en mycket större press på politikerna

Tror jag inte alls. Svenska politiker verkar inte känna sig pressade av andra konflikter mellan olika grupper i det moderna Sverige. Kurder/IS, shia/sunni, turkar/armenier...nej, locket på är det som gäller. Hör ihop med konflikträdslan jag nämnde ovan. Enda undantaget är när den ena parten i konflikten är etniska svenskar, för då vet vi vad vi ska göra: lägga oss på rygg och snyfta "förlåt förlåt förlåt, vi ger oss".



Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
och då kommer man börja prata om tiggeriproblemet.

Nej. Det kommer aldrig att hända. En armé av tiggare skulle kunna marschera genom Riksdagshuset, TV-huset och DN-redaktionen, stjäla all lös egendom, bränna ned byggnaderna och dräpa invånarna, utan att någon skulle säga ett enda litet pip. För då skulle det ju uppstå en konflikt, och det är väldigt farligt.
Citera
2015-04-12, 19:06
  #413
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Varför skulle det bli så? Jag ser inte att tiggarna har högre status än andra nysvenskar i kulturelitens ögon.

Jo då, gypsy is the new black. I det politiska klimatet som jag märker av så börjar tiggare hoppa längre och längre upp på stegen.

Men om du nu har rätt så har jag en utmärkt idé eftersom politiker ändå inte bryr sig. Man flyttar ett gäng tiggare till Rosengård där de kommer att reta upp människor som Laserturken och de som kastar bomber mot polisen, hur tror du kaosblattarna i Rosengård reagerar emot tiggare som kommer dit och "baxar" kaosblattarnas saker och gör inbrott. Du kan nog räkna ut resultatet... och när kaosblattarna i Rosengård fixat första gruppen så... kör man med ännu en grupp

Om du har rätt så kommer politikerna inte att bry sig öht. och låta kaosblattarna "kaoza" bort tiggarna.
Citera
2015-05-26, 18:14
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
Tiggeriförbud är ingen lösning.
Man kan inte förbjuda fattigdom.


Man ser ofta denna typ av retorik från de som inte vill förbjuda tiggeri.
Men jag menar att den är felaktig.
Jag har aldrig hört någon förorda tiggeriförbud för att det skulle bekämpa fattigdomen.
Så det är tråkigt att politiker anammar samma retorik.

Man ser samma korkade retorik hela tiden. Det handlar inte om att förbjuda fattigdom. Det handlar om att sätta stopp för att andra länders problem väller in över gränserna - och helt plötsligt så är det just Vårt problem. Jag ser inte hur det kan vara en långsiktig och hållbar lösning att ignorera det heller. Det sjuka är ju när dessa individer får, i vissa fall, del av välfärdssystemet. Ska vi alla sätta oss utanför Coop eller ICA och få gratis tandvård t.ex.? Förbjudet skulle stoppa vansinnet som har pågått på tok för länge. Att det inte har stoppats Långt tidigare är ytterligare ett exempel på blåögdheten och hur slött, långsamt och politiskt korrekt det här landet är. Under tiden medan överbetalda dårar i fina kläder och kontor dricker kaffe och äter bullar, så pågår det här och mycket annat innan stenålderslagarna i landet ändras och uppdateras till 2000-talet, och verklighetsfrånvända imbeciller vaknar upp och gör skillnad - till den gruppen räknas inte korrumperade avskum.
Citera
2015-05-26, 18:32
  #415
Medlem
Av de politiskt korrekta har jag fått lära mig att all invandring är bra, för att inte säga enormt bra, för Sverige. Således är invasionen av romer från Rumänien också enbart av godo. Vi måste se det i ett långt tidsperspektiv. De svenskar som nu är i 20-30 års åldern och så småningom närmar sig pensionsåldern kommer att att vara tacksamma för den import av romer som skedde 40 år tidigare.

Jag tror att det kommer att bli så men helt säker är jag inte.

Varför blir de politiskt korrekta plötsligt oroliga för importen av romer då all invandring, per definition, enbart är av godo?
Citera
2015-10-03, 22:39
  #416
Medlem
Syskonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Bullgren
Daily Mail-artiklarna du länkar till handlar ju överhuvudtaget inte om det du insinuerar, nämligen att romerna skulle bli rika av att tigga på våra gator och torg.

Vad blev zigenarna rika på, tror du?
Citera
2015-10-03, 23:48
  #417
Medlem
Herregud nej det löser inte realiteten att vissa människor som faktiskt både är friska och arbetsföra drar runt och tigger , fattar du inte att vi har ett sådant samhälle att tiggeri är en onödig grej och att det är tigger med ena handen stjäl med den andra. dessa människor klarar sig säkert även om vi förbjuder det . jag tycker det ska förbjudas då försvinner de till ett annat land , dessutom det finns socialen men dit vill de inte gå , de ska ha dina matpengar inte sina . förbjud skiten och se ifall de går till sos eller åker till sitt land .Är inte detta uttjatat ämne ??
Citera
2019-08-24, 19:00
  #418
Medlem
Mindbusinesss avatar
Snubblade över detta. Från december 2018. Låter märkligt. Borde finnas gott om jobb på plats.
”Samtidigt råder arbetskraftsbrist i Rumänien. Landet tar numera in folk från Vietnam, Filippinerna, Nepal och Turkiet för att utföra enkla jobb. ”
https://www.expressen.se/ledare/tigg...ratt-riktning/
Citera
2019-08-24, 19:03
  #419
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Tiggeriförbudets syfte är att stävja tiggeri, inte fattigdom. Argumentet är en halmgubbe-fight.

Samma halmgubbe brukar användas av vänstern i fråga om brottslighet.

"Hårdare påföljder minskar inte brottsligheten...."

So what? Det är inte syftet heller. Syftet är rättvisa och upprättelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback