Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2020-12-03, 09:10
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Dom har väl valt att vara med själva utgår jag ifrån. Då får man väl bjuda till lite. Får dom medverkande betalt för att vara med i programmet?

Beteendet var ohövligt och nonchalant. Björn och hans fru verkade nästan avskärmade, som att de inte haft kontakt med omvärlden på flera år. Minsta lilla beslut om färg på dasset eller att svarva en bräda förstorades upp till livsavgörande beslut. Medan Björn tacklat av med åren verkade den 18 år yngre frun tagit ett järngrepp om parets vardag.

De framstod som osympatiska. När Anders frågade försynt hur de resonerat eftersom de ändå bjudit in honom till gården satt de tysta i 10 sek innan Pernilla utbrast ”det var ju du som ringde”. Som tvära femåringar.

I Björns nyutkomna bok går han hårt åt Los Falkman och Måns Zelmerlöw för att de ville byta ut Pernilla som regissör för Spök. De menade att hon saknade kompetens för uppgiften. I boken lät de som väldigt otrevliga. Men när man ser parets beteende i programmet klarnar bilden. Björn och Pernilla verkar vara medberoende. Hon kapitaliserar på hans karriär, han på hennes initiativförmåga.
Citera
2021-06-09, 15:27
  #98
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Fast Skifs själv har i intervjuer sagt att han trots att han inte är homofob tyckte att bögryktena från 70- och 80-talen var jobbiga. Det kan ju vara så att vännerna Palmers och Clabbe har något i garderoben fast inget har bevisats.

Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Från intervju i Dagens Arbete förra året där han bland annat pratade om ryktena:

– Ja, det var gott om olyckskorpar. Hur ska du kunna vara ihop med en 22-åring, sa de till mig. Och Pernillas polare sa till henne: Akta dig, han är ju bög! Hon bara: Vad säger ni? Så en dag frågade hon mig: Björn, jag måste fråga dig, är du homosexuell eller bisexuell eller nåt?

Det var ett efterhängset rykte vid den här tiden. Bland annat snackades det om att Björn och Clabbe af Geijerstam var ihop.

– Jag kände till det, men Pernilla förstod ju snabbt hur det låg till.


http://www.da.se/home/da/content.nsf/aget?openagent&key=jag_passar_inte_in_i_usa_jag_ar _for_trakig_1326289940597
BS har alltså i intervjuer bekräftat att det gått rykten om att han var bög/bisexuell och att han tyckte dessa rykten var jobbiga. Men, har han förnekat att han är bög? En garderobsbög som inte vill komma ut tycker ju naturligtvis att bögrykten är jobbiga.
Citera
2021-06-09, 23:33
  #99
Medlem
Helt otroligt att en sådan här skitsak kan beröra så många och hänga kvar i årtionden! Som om det skulle göra någon som helst skillnad vilka han lekt med i sänghalmen. Det här har förmodligen sin grund i den liberala och frigjorda tidseran som Sverige befann sig i under 70-talet och det faktum att killen hade det där pojk-aktiga utseendet rätt länge i livet, som folk på goda grunder uppfattar som "gayaktigt". Vi som sett många gayporrfilmer från 70 och 80-talet kan direkt se de visuella likheterna med Skifs i dåtidens porrstjärnor.

Vad är det som gör just Björn Skifs sexualitet så extremt laddad? Varför är detta så intressant? Många provar sig fram i unga år, det är fullt rimligt. Nu kan jag inte killens persona så exakt men han torde ha kommit till Stockholm ungefär vid 25 års ålder, ofta en tid när förnekelsen tar slut och man får börja inse hur saker förhåller sig. I Stockholm hade han allt inom räckhåll, hoppas innerligt att han tog för sig av allt vad storstaden erbjöd! Skifs blev tidigt känd och verkar vara en ganska privat person och jag ser honom till och med som aningen hämmad. Han är nog en kille som begränsat sig själv rätt kraftigt eftersom han så tidigt fick helylle-stämpeln på sig, en förväntad roll som kan bli tung att leva upp till. Men ingen skulle bli gladare än jag om han regelbundet sugit k** under sitt liv och inte fastnat i garderoben som många karlar av hans generation dessvärre gjort. Let your body decide, liksom! Det är förövrigt mycket skönare när killar gör det.
__________________
Senast redigerad av Lotusgul 2021-06-10 kl. 00:24.
Citera
2022-09-04, 14:34
  #100
Avstängd
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Helt otroligt att en sådan här skitsak kan beröra så många och hänga kvar i årtionden! Som om det skulle göra någon som helst skillnad vilka han lekt med i sänghalmen. Det här har förmodligen sin grund i den liberala och frigjorda tidseran som Sverige befann sig i under 70-talet och det faktum att killen hade det där pojk-aktiga utseendet rätt länge i livet, som folk på goda grunder uppfattar som "gayaktigt". Vi som sett många gayporrfilmer från 70 och 80-talet kan direkt se de visuella likheterna med Skifs i dåtidens porrstjärnor.

Vad är det som gör just Björn Skifs sexualitet så extremt laddad? Varför är detta så intressant? Många provar sig fram i unga år, det är fullt rimligt. Nu kan jag inte killens persona så exakt men han torde ha kommit till Stockholm ungefär vid 25 års ålder, ofta en tid när förnekelsen tar slut och man får börja inse hur saker förhåller sig. I Stockholm hade han allt inom räckhåll, hoppas innerligt att han tog för sig av allt vad storstaden erbjöd! Skifs blev tidigt känd och verkar vara en ganska privat person och jag ser honom till och med som aningen hämmad. Han är nog en kille som begränsat sig själv rätt kraftigt eftersom han så tidigt fick helylle-stämpeln på sig, en förväntad roll som kan bli tung att leva upp till. Men ingen skulle bli gladare än jag om han regelbundet sugit k** under sitt liv och inte fastnat i garderoben som många karlar av hans generation dessvärre gjort. Let your body decide, liksom! Det är förövrigt mycket skönare när killar gör det.

Det är inte en skitsak för en man om det går rykten att han är bög. Sannerligen inte för moderna och frigjorda kändisar, även om de med en dåres envishet hävdar motsatsen. Det är väl inget kul om kvinnor tror att man snaskar kotte i smyg och får sig lite i tarmen. Det tycker inte Björn eller någon heteroman överhuvudtaget.

P.S. Inte visste jag att det var ”extremt” intressant. Sånt är väl mest intressant för sexuellt avvikande, som tror att alla andra är sexuellt avvikande. Eftersom skammen är så stark och så plågsam. Då kan man ju fantisera om att Björn Skifs, eller John Wayne eller George Clooney också är bögar.
__________________
Senast redigerad av Black-butts-matter 2022-09-04 kl. 14:39.
Citera
2023-01-29, 10:08
  #101
Medlem
explorerss avatar
Hur var det med Skifs? Björn Skifs har nu fått ett museum.

https://www.tv4.se/klipp/va/20431232...nd-dinosaurier
Citera
2023-12-05, 16:42
  #102
Medlem
Tror ni han haft roligast med sin sångkarriär eller när han gjort filmer och sketcher?
Citera
2024-03-27, 07:57
  #103
Medlem
Crabby88s avatar
Såg karln igår käka hamburgare på Mister York, nere i Ystad. Otroligt liten och smal påg.
Citera
2024-03-27, 08:35
  #104
Medlem
Mazeppas avatar
Håller på än

Idag den 8 februari drar succéshowen En värld av Skifs igång på Rondo. Showen spelas hela våren tom 27 april.*

https://via.tt.se/pressmeddelande/34...951950&lang=sv
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback