Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-18, 22:34
  #1
Medlem
Har en Dell Latitude E5430 som fungerat normalt i några år, fram tills nyligen. Den stängdes bara av och startar inte längre. När jag trycker på strömbrytaren lyser CTRL-tangenten och batteriindikatorn i någon sekund innan den släcks igen. Trycker jag många gånger på knappen kommer kommer jag ibland längre, så att fläkten hinner starta i några sekunder. Sedan släcks den igen. Har haft problem med att när jag ibland bär datorn med endast en hand, så att all press hamnar på ett visst ställe, så stängs datorn av. Då har jag alltså handen i närheten av ESC-tangenten. Någon som kan hjälpa mig?
Har testat det som står i länken, men det fungerar inte.
http://www.dell.com/support/article/...9/SLN128763/SV

EDIT: Jag har alltså kört Windows 7, och behöver hjälp med diagnos!
__________________
Senast redigerad av hejduhej 2015-01-18 kl. 22:41.
Citera
2015-01-19, 07:08
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tänkbara alternativ är strömadaptern eller batteriet. Kör du med enbart med batteriet nu så plockar bort batteriet och kör endast med strömadaptern. Blir det samma sak då?
Citera
2015-01-19, 19:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tänkbara alternativ är strömadaptern eller batteriet. Kör du med enbart med batteriet nu så plockar bort batteriet och kör endast med strömadaptern. Blir det samma sak då?
Tack för svar!
Jag har testat att ta ur batteriet och koppla datorn till laddaren. Innan datorn blev knas så brukade det att funka att starta datorn så, men det gör inte det nu.. Den slocknade bara när jag använde den. Vid tillfället stod den på ett bord utan att jag rörde den eller något. Synd, för det är en extra tålig dator med extra bra batteritid och sköna tangenter. Passar en student som mig. Svårt att få en likadan dator för det priset (2500:-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback