Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-02-12, 05:43
  #25
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Jag har väl mer eller mindre landat i att bara bita ihop och förlika sig med tanken på att man förmodligen kommer få förslitningsskador av alla måsvingar man skriver för eller senare. Jag genom åren experimenterat lite med olika layouter och binds och visst... US layout är ju softare och att ha Esc på typ Tab gör ju ens Vim-upplevelse lite trevligare. Men sedan tvingas man arbeta i en miljö där man inte har alla dom där godsakerna (och i mitt fall inte ens har möjligheten att byta layout utan att blanda in root - yay, enterprise!) och då är man ju körd ändå. Så ja, bit ihop!
Fast att tvingas byta layout, det får man ju göra i alla fall om man byter mellan Mac och PC, vilket säkert är rätt vanligt när det kommer till hemma/jobb.

Håller dock med om att man inte ska sitta och mappa bort sig från standard allt för mycket. Sen att jag har en högst personlig ~200+ rader .vimrc som jag kanske inte kommer att kunna förlita mig på överallt, det får man väl ta, men det är ett problem på en annan nivå.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback