Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-18, 16:49
  #1
Medlem
Axells avatar
Hej!

Kollar på en resa i vår till en bekant i Karlstad och ser att Nextjet flyger den sträckan. Priset är överkomligt samt tidtabellen. I och med att jag är flygtokig så är det alltid första alternativet såvida priset inte skiljer allt för mycket jämfört med tåget.

Någon som har flugit berörda flugit berörda sträckan eller bara med Nextjet över huvud taget? Flygsträckan är inte så lång så är det något man stör sig på så slipper man ju iallafall störa sig på det länge. Så fram med Era erfarenheter nu.
Citera
2015-01-18, 16:51
  #2
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Hej!

Kollar på en resa i vår till en bekant i Karlstad och ser att Nextjet flyger den sträckan. Priset är överkomligt samt tidtabellen. I och med att jag är flygtokig så är det alltid första alternativet såvida priset inte skiljer allt för mycket jämfört med tåget.

Någon som har flugit berörda flugit berörda sträckan eller bara med Nextjet över huvud taget? Flygsträckan är inte så lång så är det något man stör sig på så slipper man ju iallafall störa sig på det länge. Så fram med Era erfarenheter nu.

Vilken sträcka? X till Karlstad?
Citera
2015-01-18, 17:00
  #3
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Vilken sträcka? X till Karlstad?
Förlåt, glömde skriva det i trådstarten men det är från Arlanda jag menar.
__________________
Senast redigerad av Axell 2015-01-18 kl. 17:23.
Citera
2015-01-19, 10:49
  #4
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Flyger den sträckan emellanåt. Nextjet är ett matarbolag i mängden som inte sticker ut åt nåt håll. Plan med halvsleten inredning, de ska ha betalt för all mat och dryck ombord oberoende av vad du betalt för biljetten. Använder det inte för upplevelsen utan för att det passar i min planering när jag reser.
Citera
2015-01-19, 10:51
  #5
Medlem
glodhetts avatar
Jag har inte flugit just den sträckan men flera andra med dem och kunde inte vara annat än nöjd.
Varken bättre eller sämre på någon punkt.
Citera
2015-01-30, 00:26
  #6
Medlem
Lightnights avatar
Flyger med Nextjet ibland. Inget speciellt dåligt, men heller inget man lägger på minnet.
Citera
2015-01-30, 13:05
  #7
Avstängd
Giffares avatar
Nextjet flyger med små SAAB problemplan har jag för mig . Om man är flygnörd är propellerplan en upplevelse.
Citera
2015-01-31, 10:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giffare
små SAAB problemplan

Vad är det för problem med SAAB?

Ironiskt att bolaget heter Nextjet... Eller betyder det att deras nästa plan blir jet?
Citera
2015-06-26, 19:18
  #9
Medlem
Ratis avatar
Dom gångerna jag har flugit med detta bolad har dom varit billigare än både SAS och Norwegian. Helt ok och duger gott om man flyger inrikes när flygtiden inte är längre än ett par timmar. Lite skumpiga och guppiga plan faktiskt så man får inte lida av åksjuka.
Kan rekommendera dom pga det låga priset.
Citera
2018-05-16, 13:37
  #10
Medlem
F3ttans avatar
Konkurs.

https://www.expressen.se/dinapengar/...er-om-konkurs/
Citera
2018-05-16, 18:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Konkurs.

https://www.expressen.se/dinapengar/...er-om-konkurs/


Inte direkt oväntat...
Citera
2018-05-19, 19:30
  #12
Medlem
Sqeptisks avatar
Synd! Uppenbarligen en del som får se sig om efter nya jobb. Men så är det i flygbranschen, på gott och ont! Misstänker starkt att det var miljöfacisternas nya flygskatt som satte sista spiken i Nextjets kista.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2511217

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback