Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-18, 15:14
  #1
Medlem
makan747s avatar
Ehh .. aa.. Som tråden lyder, syrran min spillde cider över min macbook air, det var igår kväll, hon valde att inte säga något först idag på morgonen när jag tog den så var den fortfarande helt kladdig. Enligt henne så har hon torkat den strax efter de hände.

Jag har nu försökt torka den med allt möjligt, läst på interent men inget hjälper.

När jag startar datorn så händer inget, jag kanske inbillar mig men jag ser väldigt väldigt VÄLDIGT svagt apple märke, men när jag stoppar i laddaren så händer inget heller. 1/100 så laddar den, men kan fortfarande inte starta den.

Är det kört för mig eller? Och filerna, om de inte går att rädda datorn, gåre på nått sätt rädda filerna?

Säg till ifall ni behöver mer information!
Citera
2015-01-18, 16:13
  #2
Medlem
Fleptuts avatar
Gå till en serviceverkstad. Sluta ladda den och försök inte starta den igen.

/Flep
Citera
2015-01-18, 16:23
  #3
Medlem
makan747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleptut
Gå till en serviceverkstad. Sluta ladda den och försök inte starta den igen.

/Flep

Jag tror endå tangentbordet är helt slut, funderar på att bara rädda hårddisken o köpa ny dator..
Citera
2015-01-18, 16:41
  #4
Medlem
Vad var det för cider?
Citera
2015-01-18, 16:50
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makan747
Är det kört för mig eller? Och filerna, om de inte går att rädda datorn, gåre på nått sätt rädda filerna?

1. (som redan sagts) dra ur laddkabeln.
2. Plocka _genast_ ur batteriet.


Jo, gissningsvis är den helkörd (reparationskostnaderna kommer att överstiga kostnaden för en ny)

Filerna är nog okej om man plockar ur hårddisken och monterar den i en USB-vagga och läser ut dem den vägen.
Citera
2015-01-18, 16:58
  #6
Medlem
makan747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
1. (som redan sagts) dra ur laddkabeln.
2. Plocka _genast_ ur batteriet.


Jo, gissningsvis är den helkörd (reparationskostnaderna kommer att överstiga kostnaden för en ny)

Filerna är nog okej om man plockar ur hårddisken och monterar den i en USB-vagga och läser ut dem den vägen.

Mjoo, har nästan kommit fram till de. Måste bara antingen köpa eller hitta såndär speciall skruvmejsel till macbooken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback