Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-17, 21:27
  #1
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Det enda partiet jag känner till som vore bra är nog Piratpartiet. Dom stödjer avkriminalisering av alla droger (http://www.piratpartiet.se/narkotika/) och Christian Engström är väldigt vokal med att just legalisera cannabis, han var med i SVTdebatt om Spice för inte så länge sen. (http://www.svt.se/debatt/se-program/...autostart=true)

Vänsterpartiet stödjer avkriminalisering av cannabis (http://www.vansterpartiet.se/politik/narkotika) men dom verkar väldigt negativa till cannabis-legalisering.

Miljöpartiet vet jag inte hur det står till med, men jag har för mig att dom inte är glada i det heller.
Citera
2015-01-17, 21:28
  #2
Medlem
teflonpannan69s avatar
Liberala Partiet

www.liberalapartiet.se https://www.facebook.com/liberalapartiet

Det är det helt klart största och mest cannabisvänliga partiet. Visst, de är inte så stora, men de arbetar för en fullskalig legalisering. Din röst gör ändå ingen skillnad för större partier, så du kan lika gärna stödja de små men seriösa.
Citera
2015-01-17, 21:29
  #3
Avstängd
Haschpartiet
Citera
2015-01-17, 21:40
  #4
Medlem
LegaliseItNows avatar
klassiskt liberala partiet eller Piratpartiet, båda är starkt för en legalisering. Jag kommer rösta på denna ^
Citera
2015-01-17, 22:00
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
klassiskt liberala partiet eller Piratpartiet, båda är starkt för en legalisering. Jag kommer rösta på denna ^
Eller så röstar samtliga bara på haschpartiet som förespråkar fritt hasch till alla, alla tjänar ju på det
Citera
2015-01-17, 22:33
  #6
Medlem
Skruvadskruvs avatar
Från vänsterpartiets hemsida:

Citat:
"Vi anser inte att det ska vara kriminellt att ha använt narkotika. Det är det idag men det finns inga tecken på att lagen fungerar som avsett. Det minskar inte missbruket. Vi vill inte att någon ska använda narkotika, men vi tycker att det är vare sig rätt eller effektivt att i efterhand straffa dem som har gjort det."
Citera
2015-01-17, 22:51
  #7
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Va säga om att kanske se förbi själva partiet och personrösta istället? Jag själv röstade på SD men inte på Åkesson då jag vet andra inom partiet som är för en legalisering... Får dessa personer tillräckligt många röster kommer partiprogrammet att omformuleras,
Citera
2015-01-18, 00:26
  #8
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Din röst gör ändå ingen skillnad för större partier, så du kan lika gärna stödja de små men seriösa.
Hur tänkte du där? Det är ju precis med dom mer etablerade partierna som det finns en poäng att rösta, för dom har makten att genomföra sin politik. Jag vet redan att Liberala Partiet är för cannabislegalisering men jag tyckte inte ens dom var värda att nämna för att dom får så lite röster. :/ Isåfall är det bättre att rösta på PP som faktiskt har en chans att komma in i riksdagen.
Citera
2015-01-18, 10:38
  #9
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Liberala Partiet

www.liberalapartiet.se https://www.facebook.com/liberalapartiet

Det är det helt klart största och mest cannabisvänliga partiet. Visst, de är inte så stora, men de arbetar för en fullskalig legalisering. Din röst gör ändå ingen skillnad för större partier, så du kan lika gärna stödja de små men seriösa.
En del har svårt att förlika sig med var liberalapartiet står för, även om de är för en legalisering.
Tror nog PP står cannabisrökaren närmare än liberalapartiet gör.
Tror det har med att göra att PP inte har fastnat i höger/vänster än.
Citera
2015-01-18, 14:52
  #10
Medlem
Herr Larssons avatar
CUF (Centerpartiets UngdomsFörbund) med förbundsordförande Hanna Wagenius i spetsen stödjer öppet både avkriminalisering och legalisering av Cannabis. Detta är enligt mig där en röst ska läggas. Förvisso delar inte moderpartiet denna åsikt ännu, men Annie Lööf har tidigare förespråkat avkriminalisering av Cannabis, vilket om något visar att det parti som kommer bära frågan i slutändan förmodligen kommer att bli Centerpartiet.

Att rösta piratpartiet, liberala partiet, haschpartiet eller annat enfrågeparti markerar förvisso missnöjet, men det väger något otroligt mycket mer när ett etablerat flerfrågeparti kan lyfta vårt missnöje även i riksdagen. En organiserad stöttning är det som skulle kunna ge genomslag, och ett bättre läge än nu har vi inte haft hittills.

Jag personligen hade varit villig att byta block till fördel för det parti som faktiskt skulle öppna upp för en seriös diskussion kring avkriminalisering och legalisering
Citera
2015-01-18, 16:07
  #11
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Hur tänkte du där? Det är ju precis med dom mer etablerade partierna som det finns en poäng att rösta, för dom har makten att genomföra sin politik. Jag vet redan att Liberala Partiet är för cannabislegalisering men jag tyckte inte ens dom var värda att nämna för att dom får så lite röster. :/ Isåfall är det bättre att rösta på PP som faktiskt har en chans att komma in i riksdagen.

Jag tänker som så att en enda röst kommer ändå inte göra skillnad, inget parti har någonsin vunnit eller förlorat pga en enda röst. Så då är det lika bra att rösta på det partiet man faktiskt gillar bäst av alla, även om det partiet råkar vara chanslöst. Därför röstar jag på Liberala Partiet varje val. Dessutom hade kanske LP haft en chans om alla som stödjer dem vågat rösta på dem, nu väljer istället de flesta som egentligen gillar partiet att rösta på något annat för att de inte vill slösa bort sin röst. Och genom att inte rösta på dem så bidrar de till att göra dem chanslösa.
Citera
2015-01-18, 17:58
  #12
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Hur tänkte du där? Det är ju precis med dom mer etablerade partierna som det finns en poäng att rösta, för dom har makten att genomföra sin politik. Jag vet redan att Liberala Partiet är för cannabislegalisering men jag tyckte inte ens dom var värda att nämna för att dom får så lite röster. :/ Isåfall är det bättre att rösta på PP som faktiskt har en chans att komma in i riksdagen.

Att din röst på något sätt skulle avgöra ett större val är i praktiken lika med noll. För ett parti med tusentals röster gör dock varje liten röst skillnad för dem. Poängen är att man alltid skall rösta efter hjärtat och inte "lesser of two/some devils".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback