Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-17, 19:07
  #1
Medlem
exquisitelys avatar
Body Shop känns lite lätt bortglömd när det gäller inköp av hudvård och/eller make up. Det blir alltid NK, Åhléns, apotek eller Kicks. Jag kan inte minnas att jag använt något från BS, så det vore intressant att få veta vad ni tycker om deras hudvård/make up, priser osv.

Ur ett etiskt perspektiv känns BS väldigt bra med tanke på att det inte är djurtestat, mycket fairtrade och dylikt.
Citera
2015-01-17, 19:21
  #2
Medlem
norrlandsguldares avatar
Jag har i flera år använt mig av deras body butters. De är helt fantastiska och luktar väldigt gott! För några dagar sedan införskaffade jag mig även deras coconut-parfym som luktar gott och doften försvinner dessutom inte efter någon timme. En hundralapp för en parfym som räcker i minst sex månader är inte speciellt dyrt.

Vad gäller deras lip balm så rekommenderar jag dem inte. Det verkar vara parfym i dem som torkar ut läpparna och gör att det kan svida till rejält.
Citera
2015-01-17, 23:42
  #3
Medlem
Isets avatar
Älskar deras parfymer...

Förr hade de även en babyvård-serie som var perfekt för barn med känslig hy, men den har tyvärr utgått.

Just nu är doftutbudet på bodybutters etc lite dåligt, tråkigt.

De har ofta fina presentkorgar som brukar vara uppskattade.
Citera
2015-01-19, 19:00
  #4
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Generellt är deras produkter bra. De har flera olika hudvårdsserier - minus för att många krämer säljs i burkar man ska ner och gräva i - annars är de flesta klart godkända. Hårvårdsprodukterna också OK, fin inpackning bl a. Många olika duschtvålar och hudvårdande produkter.

Möjligen tycker jag en del smink och dofter håller lite låg kvalitet men smaken är ju delad.
Citera
2015-01-20, 00:31
  #5
Medlem
VaticanCameoss avatar
Är rätt såld på deras mangoprodukter.
Köpte deras body mist med mango för ett tag sen, har dock ej använt den så kan inte säga nåt om hållbarheten, men den luktade nice ändå!

Samt deras shower gel med mango är fantastisk! Dock är den ju svindyr så brukar unna mig en sådan ibland.
Men nej, deras lip balms är uttorkande som attan, iallafall på mina läppar!

Rent generellt är jag nöjd. Har ingen Body shop i närheten av mig (eller ja, nu när jag flyttat har jag en i grannstaden) så har inte hunnit kolla så mycket!

Min kärlek för mango-produkterna är från att jag fick ett presentförpackningen förra julen!
Citera
2015-01-21, 05:28
  #6
Medlem
Sheneys avatar
Har någon provat det där hair butter? Verkar intressant! Slagit sönder ett antal håroljor så misstänker att burkar skulle passa lite bättre.
Citera
2015-01-21, 14:58
  #7
Medlem
Jag använder en del från The Body Shop, och tycker att det är rätt bra grejer. Har till exempel duschcremer, body lotions, ansiktskräm samt någon grej för torra läppar. Helnöjd, förutom att jag köpte fel ansiktskräm senast och införskaffade en för fet variant.
Citera
2015-01-21, 20:00
  #8
Medlem
Jag har användt deras body skrubb body butter och deras hudvård produkter är okej bra priser
Citera
2015-02-07, 19:26
  #9
Avstängd
Fugglarns avatar
Själv avskyr jag deras body butter som alla andra verkar älska. Det har aldrig fungerat för mig utan lägger sig bara utanpå som någon äcklig hinna som efter ett tag går att gnugga bort. Har testat flera olika sorter och att ta olika mycket men det blir äckligt, torrt och kliar ändå men jag kanske har extra känslig hud.

Har en jättegammal ögonskuggs.. quadro(?) från dem som är helt okej med fina och pigmenterade färger, tyvärr kan jag inte läsa innehållsförteckningen (bortskavd) så jag vet inte om det är något att ha egentligen. Tycker mest att Body Shop verkar vara som all annan billig skit men eftersom de har naturmaterial i inredningen får folk för sig att de skulle vara miljövänliga och naturliga. Är man intresserad av det på riktigt finns det annat, eleven.se har tex. en hel sektion med bara eko-grejer men kan vara värt att läsa innehållsförteckningarna ändå.

Att de inte testar på djur är vettigt men det finns många andra produkter som inte heller är det.

Från deras egen sida:

FULLSTÄNDIGA INGREDIENSER
Aqua (Solvent/Diluent), Butyrospermum Parkii (Skin-Conditioning Agent/Emollient), Theobroma Cacao Seed Butter (Emollient), Glycerin (Humectant), Cyclopentasiloxane (Skin-Conditioning Agent/Emollient), Orbignya Oleifera Seed Oil (Emollient), Glyceryl Stearate (Emulsifier), PEG-100 Stearate (Surfactant), Cetearyl Alcohol (Emulsifier), Cyclohexasiloxane (Conditioning Agent), Cera Alba (Emulsifier/Emollient), Lanolin Alcohol (Stabiliser/Emollient), Phenoxyethanol (Preservative), Parfum (Fragrance), Methylparaben (Preservative), Propylparaben (Preservative), Xanthan Gum (Viscosity Modifier), Benzyl Alcohol (Preservative), Disodium EDTA (Chelating Agent), Linalool (Fragrance Ingredient), Coumarin (Fragrance Ingredient), Alpha-Isomethyl Ionone (Fragrance Ingredient), Limonene (Fragrance Ingredient), Sodium Hydroxide (pH Adjuster), Caramel (Colour), CI 19140 (Colour).

http://www.thebodyshop.se/kropp-bad/...y-butter.aspx#

De fetmarkerade är silikoner och parabener, man får själv avgöra om man vill använda det, jag gör det inte. Sen var det några alkoholer i också men orkade inte kolla upp dem.
Citera
2015-02-07, 19:32
  #10
Medlem
VaticanCameoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Själv avskyr jag deras body butter som alla andra verkar älska. Det har aldrig fungerat för mig utan lägger sig bara utanpå som någon äcklig hinna som efter ett tag går att gnugga bort. Har testat flera olika sorter och att ta olika mycket men det blir äckligt, torrt och kliar ändå men jag kanske har extra känslig hud.

Har en jättegammal ögonskuggs.. quadro(?) från dem som är helt okej med fina och pigmenterade färger, tyvärr kan jag inte läsa innehållsförteckningen (bortskavd) så jag vet inte om det är något att ha egentligen. Tycker mest att Body Shop verkar vara som all annan billig skit men eftersom de har naturmaterial i inredningen får folk för sig att de skulle vara miljövänliga och naturliga. Är man intresserad av det på riktigt finns det annat, eleven.se har tex. en hel sektion med bara eko-grejer men kan vara värt att läsa innehållsförteckningarna ändå.

Att de inte testar på djur är vettigt men det finns många andra produkter som inte heller är det.

Från deras egen sida:

FULLSTÄNDIGA INGREDIENSER
Aqua (Solvent/Diluent), Butyrospermum Parkii (Skin-Conditioning Agent/Emollient), Theobroma Cacao Seed Butter (Emollient), Glycerin (Humectant), Cyclopentasiloxane (Skin-Conditioning Agent/Emollient), Orbignya Oleifera Seed Oil (Emollient), Glyceryl Stearate (Emulsifier), PEG-100 Stearate (Surfactant), Cetearyl Alcohol (Emulsifier), Cyclohexasiloxane (Conditioning Agent), Cera Alba (Emulsifier/Emollient), Lanolin Alcohol (Stabiliser/Emollient), Phenoxyethanol (Preservative), Parfum (Fragrance), Methylparaben (Preservative), Propylparaben (Preservative), Xanthan Gum (Viscosity Modifier), Benzyl Alcohol (Preservative), Disodium EDTA (Chelating Agent), Linalool (Fragrance Ingredient), Coumarin (Fragrance Ingredient), Alpha-Isomethyl Ionone (Fragrance Ingredient), Limonene (Fragrance Ingredient), Sodium Hydroxide (pH Adjuster), Caramel (Colour), CI 19140 (Colour).

http://www.thebodyshop.se/kropp-bad/...y-butter.aspx#

De fetmarkerade är silikoner och parabener, man får själv avgöra om man vill använda det, jag gör det inte. Sen var det några alkoholer i också men orkade inte kolla upp dem.

Är inte jätteförtjust i body buttern jag heller, men har en burk i kylen och vill ogärna slänga den
Citera
2015-02-07, 19:54
  #11
Avstängd
Fugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaticanCameos
Är inte jätteförtjust i body buttern jag heller, men har en burk i kylen och vill ogärna slänga den

Jag gav bort mina till folk som jag vet tycker om dem och de blev asglada även fast de var begagnade haha, fråga först bara så att de inte blir besvikna.
Torka/skrapa av översta lagret där du har varit och petat med dina fingrar så ska det nog inte vara några problem.
Citera
2015-02-07, 20:32
  #12
Medlem
VaticanCameoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Haha, säkert.

Hittar du ingen i den här delen kan du säkert hitta någon i till exempel sex-delen, då slipper du säkert ta bort det övre lagret också, win -win

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback