Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 16:47
  #1009
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Mer om TW: Saga:

https://www.totalwar.com/blog/throne...ign-map-reveal

Karta och fraktioner. Ser ut att vara minst lika stor som Old World och grymt detaljerad. De har också lagt ned en massa tid och energi på att få det autentiskt. Ser fram emot att sätta tänderna i det här, blir det Q3 18?
Citera
2017-12-19, 16:28
  #1010
Medlem
Porryhatters avatar
Total War: WARHAMMER 2 - Tomb Kings Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=IpWqKme-g_4
Citera
2017-12-19, 17:33
  #1011
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Total War: WARHAMMER 2 - Tomb Kings Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=IpWqKme-g_4
Äntligen! Jag är taggad till tusen.
Citera
2017-12-19, 19:07
  #1012
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
23:e januari! Då är det bäst att man lägger på en rem och faktiskt klarar några kampanjer innan dess
Citera
2017-12-31, 21:49
  #1013
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Ja tjena, det där skrev jag för nästan två veckor sedan

Ok, news flash: Det finns ett sätt att baklåsa hela Vortex campaign som inte är en bugg: Besegra alla andra Vortex factions.

Gör man det och sedan startar sin femte ritual finns det ingen att slåss mot vid final battle och man kan inte klara kampanjen. CA har tydligen designat det så. Ok, har man pundat alla andra är det ju inte längre nödvändigt att slutföra ritualen men då borde man få en win när den sista Vortex faction är besegrad. Eller möta Chaos i final battle, men icke.

Så jag laddade om till när Dork Elves fortfarande hade lite. Fast då kom ödledjävlarna och mosade dem. Fan. Så till sist blev det krig mot ödledjävlarna för att jag skulle kunna komma vidare, men...

Såklart drar Malekith igång ritual 4 och så kommer Chaos och...

Ja, ni fattar. Bad move. Nu sitter jag här och belägrar Dork Elves så Chaos inte kan slå ut dem så de kan ta sig till final battle där jag kan besegra dem för att vinna..?

Bakvänt? Ja, men så är det. Så, läxan är: Besegra inte alla Vortex factions
Citera
2018-01-03, 14:20
  #1014
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Ok, liten edit av ovanstående:

Spelade klart HE Vortexkampanj och mixtrade runt lite med savegames. Det visade sig att om man äger alla andra vortex factions innan final battle så får man en Domination Victory när den femte ritualen löper ut och final battle quest cancelleras. Så det blir inget baklås, nice. Verkar f.ö. vettigt men jag hade ändå önskat att Chaos skulle dyka upp till sista striden eftersom det blir en liten plot twist mot slutet (no spoiler) så det hade varit vettigt.

Men men, nu har jag klarat den första av åtta kampanjer

Skall nog gå tillbaka till ettan och klara Brets nu.
Citera
2018-01-07, 16:57
  #1015
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Total War: WARHAMMER 2 - Tomb Kings Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=IpWqKme-g_4

Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Äntligen! Jag är taggad till tusen.

Det här ser vi fram emot.

Jävligt imponerad vad de gjort med TW sagan.

Kan de nu bara göra samma med 40K också blir jag jätteglad.
Citera
2018-01-11, 10:53
  #1016
Medlem
zBr9s avatar
Flyttade lite inlägg om ett kommande icke-warhammer spel till:

(FB) Total War: Three Kingdoms

Tack då

/moderator
Citera
2018-01-12, 17:06
  #1017
Medlem
OldFashioneds avatar
Aurgh vad det är spelet går en på nerverna. Tvinga fram fred med en fiende bara för att tre rundor senare få en fientlig faktion att dra in dem som allierade igen. Finns ingenting som är vettigt med det upplägget, speciellt inte i ME där man är omringad av fientligt inställda faktioner konstant.

DE i fråga den här gången.
Citera
2018-01-12, 19:32
  #1018
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Aurgh vad det är spelet går en på nerverna. Tvinga fram fred med en fiende bara för att tre rundor senare få en fientlig faktion att dra in dem som allierade igen. Finns ingenting som är vettigt med det upplägget, speciellt inte i ME där man är omringad av fientligt inställda faktioner konstant.

DE i fråga den här gången.
Jag vet inte, det är väl så diplomati funkar. Speciellt när man spelar HE kan man manipulera och ha sig. Men visst, fler än en gång har man skrikit åt olika fraktioner som helt plötsligt bestämmer sig för att rövknulla ens planer
Citera
2018-01-14, 18:31
  #1019
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Har någon i tråden några tips när det kommer till att spela Malekith/Dark Elves? Har just nu på turn 12 jättemycket problem med public order efter att jag utrotade den närmsta skaven fraktionen. Kan det vara mängden slavar? Har jag expanderat för fort?
Citera
2018-01-16, 17:28
  #1020
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelvonFarsen
Har någon i tråden några tips när det kommer till att spela Malekith/Dark Elves? Har just nu på turn 12 jättemycket problem med public order efter att jag utrotade den närmsta skaven fraktionen. Kan det vara mängden slavar? Har jag expanderat för fort?
För mycket slavar påverkar absolut, du kan även skicka slavar mellan provinser för att jämna ut eller begränsa tillväxten. En stor skillnad mot Warhammer som jag märkte tidigt är att man nästan måste ha en Public Order-byggnad i varje provins (brukar ha dem i provinshuvudstaden i och med att de går upp till tier 5), speciellt i början.

Det funkar också att lägga till followers som ger plus på PO till lorderna eller använda sig av commandment som boostar PO.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback