Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-16, 03:09
  #997
Medlem
MeanMEs avatar
Ganska tröttsamt spel Warhammer imho.

Boosta upp ett par Heros ställ dem framför din armé, de suger upp minst en 8-10 enheter ibland mer, evt med lite missiltrupper som ger understöd om dina heros inte är boostade tillräckligt.
Ha någon typ av spellcaster som kan hela dem eller paja den lede fi som understöd.
Låt dina andra enheter fightas med det som inte anfaller dem 17 enheter mot 10-12 brukar gå lätt.
När de är klara med det ställ missiltrupperna runt fighten i mitten och skjut ner trupperna där.

Upprepas tills du vunnit spelet.
Det är faktiskt inte mycket svårare än så...
Citera
2017-11-16, 05:21
  #998
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Ganska tröttsamt spel Warhammer imho.

Boosta upp ett par Heros ställ dem framför din armé, de suger upp minst en 8-10 enheter ibland mer, evt med lite missiltrupper som ger understöd om dina heros inte är boostade tillräckligt.
Ha någon typ av spellcaster som kan hela dem eller paja den lede fi som understöd.
Låt dina andra enheter fightas med det som inte anfaller dem 17 enheter mot 10-12 brukar gå lätt.
När de är klara med det ställ missiltrupperna runt fighten i mitten och skjut ner trupperna där.

Upprepas tills du vunnit spelet.
Det är faktiskt inte mycket svårare än så...

Om man kör på normal kanske.
Citera
2017-11-16, 09:03
  #999
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Om man kör på normal kanske.
Very Hard.
Citera
2017-11-16, 10:20
  #1000
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Ganska tröttsamt spel Warhammer imho.

Boosta upp ett par Heros ställ dem framför din armé, de suger upp minst en 8-10 enheter ibland mer, evt med lite missiltrupper som ger understöd om dina heros inte är boostade tillräckligt.
Ha någon typ av spellcaster som kan hela dem eller paja den lede fi som understöd.
Låt dina andra enheter fightas med det som inte anfaller dem 17 enheter mot 10-12 brukar gå lätt.
När de är klara med det ställ missiltrupperna runt fighten i mitten och skjut ner trupperna där.

Upprepas tills du vunnit spelet.
Det är faktiskt inte mycket svårare än så...

Börja spela online, det är där utmaningarna är.
Citera
2017-11-16, 10:33
  #1001
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Börja spela online, det är där utmaningarna är.
Jag är en gammal gubbe men gillar strategispel, typ Schack och Go mm.
Man hinner tänka efter där...


Total War spelen brukar jag behöva dra ner på "slow motion" allt som oftast för att hänga med.

Online skulle jag åka på så mycket storstryk så det skulle inte vara klokt.
Så det överlåter jag till de yngre förmågorna.
Mig, mig skulle de köra över i sömnen med armarna bakbundna.
Citera
2017-11-16, 10:39
  #1002
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag är en gammal gubbe men gillar strategispel, typ Schack och Go mm.
Man hinner tänka efter där...


Total War spelen brukar jag behöva dra ner på "slow motion" allt som oftast för att hänga med.

Online skulle jag åka på så mycket storstryk så det skulle inte vara klokt.
Så det överlåter jag till de yngre förmågorna.
Mig, mig skulle de köra över i sömnen med armarna bakbundna.

Är 40+ själv och älskar online.

Tröttnar alltid på kampanjen när jag lirar eftersom striderna är för lätta även om fienden har en större/bättre armé.
Däremot att bygga ihop lite olika builds och gå upp mot en människa som faktiskt har en plan och en förmåga att kontra din build och game plan. Det är skoj.
Vissa battles när det är så där löjligt tajt är så underbara.
Citera
2017-11-16, 12:06
  #1003
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Är 40+ själv och älskar online.

Tröttnar alltid på kampanjen när jag lirar eftersom striderna är för lätta även om fienden har en större/bättre armé.
Däremot att bygga ihop lite olika builds och gå upp mot en människa som faktiskt har en plan och en förmåga att kontra din build och game plan. Det är skoj.
Vissa battles när det är så där löjligt tajt är så underbara.
Jo det är oftast det jag tycker blir så tråkigt i längden.
Spelade och spelar ibland även idag Empire TW.
Det jag hatar mest är när man skall banka befästningar.
Har en taktik där jag sällan förlorar mer än 100-200 man.
Har jag haubitsar eller vad de kallas, mindre än så.
Men det är numera efter alla belägringar så jävla tråkigt att göra det...
Så jag brukar belägra tills de kommer ut så jag slipper 30 minuters strid.
Oftast förlorar man ju inte mer ändå då, för man har ju ett värn att stå bakom.
Och så länge de inte stormar över värnen är de helt körda.

Och det är ju där TW misslyckas totalt.
Allt blir tillslut så jäkla repetitivt.
Spelar ingen roll att deras tech-tree och deras personliga traits-tree är aldrig så stort.
Slutar ändå med att fienden bara kommer traskandes emot en för att bli döda pixlar.
Med alla uppgraderingar så går det iofs. lite snabbare.
Men AIns taktik är alltid den samma, rakt på möjligen flanka med någon typ av kavalleri.
Citera
2017-11-26, 01:48
  #1004
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Har just nu igång W2 kampanjer: Tyrion, Teclis, Queek, Malekith, Kroq-Gar och Mazdamundi. Och Skrolk i Mortal Empires.

I W1 har jag Balty, Leon och Von Carstein.

Har jag tid att spela? Nej. Men imorgon blir det mer Tyrion, skall dra igång den fjärde ritualen. Den kampanjen går som på räls.

Skall nog ta en i taget tills jag är klar.
Citera
2017-11-26, 17:33
  #1005
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Vad tycker ni om mortal empires då vilken faction kör ni som ?
Skulle säga helt okej , kör dock inte någon faction från warhammer 2 , utan spelar som Empire samt vampire counts.
Är bara något med dom två som känns bra
Sen har jag planer på en ny chaos invasion samt lite dwarf gameplay.
Over and out
Citera
2017-11-26, 18:44
  #1006
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Vad tycker ni om mortal empires då vilken faction kör ni som ?
Skulle säga helt okej , kör dock inte någon faction från warhammer 2 , utan spelar som Empire samt vampire counts.
Är bara något med dom två som känns bra
Sen har jag planer på en ny chaos invasion samt lite dwarf gameplay.
Over and out
Spelar Skrolk i ME, blev sugen att testa spela på den "Sydamerikanska" kontinenten eftersom jag spelar Vortex på de övriga och Old World har jag spelat igenom ändå.

Inte kommit så långt i och med att jag har så många andra kampanjer men det är faktiskt riktigt kul. Som Skaven behöver man inte heller bry sig om tröttsamma Archaon utan kan mest lira på och dominera. Massa krig mot ödlorna just nu.

Min HE Vortexkampanj tog ett stort steg framåt idag i och med att jag startade den fjärde ritualen, har massa arméer och har konfedererat upp alla utom Teclis och håller hela Ulthuan plus öarna i i söder, de tre söder om "Afrika" och den mellan "Afrika" och "Sydamerika".

Teclis har tagit ordentligt med mark och när jag konfedererar med honom kommer jag få en bra bas att slå ut Dork Elves.
Citera
2017-12-05, 17:33
  #1007
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Updatering angående Norsca och DLC för W2:

Norsca blir försenat till maj (sic!) och ett första DLC kommer redan i januari, mums mums!
Citat:
Not to seem too… cryptic… but It’s a hugely characterful and significant addition to both Eye of the Vortex and Mortal Empires,
Det är ju alldeles uppenbart Tomb Kings och Nagash som åsyftas här. Kul! Ser fram emot att lira mer Undead.

https://www.totalwar.com/blog/warham...lopment-update
Citera
2017-12-05, 18:59
  #1008
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Updatering angående Norsca och DLC för W2:

Norsca blir försenat till maj (sic!) och ett första DLC kommer redan i januari, mums mums!

Det är ju alldeles uppenbart Tomb Kings och Nagash som åsyftas här. Kul! Ser fram emot att lira mer Undead.

https://www.totalwar.com/blog/warham...lopment-update

Haha, ja de gjorde inte ens ett försök till att dölja att det var Tomb Kings det handlar om. Gött mos.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback