Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 18:47
  #865
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tvivlar på det eftersom det finns Man O' War.

http://store.steampowered.com/app/34...Naval_Battles/

Att få TW:WH serien att konkurrera med ett annat IP tror jag inte kommer ske.
Just det, det hade jag helt glömt. Fast det är ju riktigt fult, ser ju ut som för 10-15 år sedan om inte mer. Hur som helst vill jag se naval warfare!

(och bättre belägringar)
Citera
2017-09-18, 20:55
  #866
Medlem
Korders avatar
Sjöslag i TW: Warhammer känns fullständigt ointressant, så jag är glad över att CA valt att prioritera annat.
Citera
2017-09-18, 21:19
  #867
Medlem
adadglgmuts avatar
Om jag köper till Wood Elves nu innan tvåan släpps, har jag den factionen i tvåan också? Eller var det bara ett erbjudande som gällde Norsca vid pre-order?
Citera
2017-09-18, 21:58
  #868
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adadglgmut
Om jag köper till Wood Elves nu innan tvåan släpps, har jag den factionen i tvåan också? Eller var det bara ett erbjudande som gällde Norsca vid pre-order?

Du kommer inte kunna spela varken Norsca eller Wood Elves från början, eftersom det är DLC till ettan och inte tvåan. En update nån gång efter lanseringen ska däremot lägga till en kampanjkarta som kombinerar ettans och tvåans, så att du även kan spela faktionerna från ettan i Warhammer 2.

Eller som det står i Steam store; "Shortly after launch, owners of both the original game and Total War™ WARHAMMER II will gain access to the colossal third campaign. Exploring a single open-world epic map covering the Old World and the New World, players may embark on monumental campaigns as any owned Race from both titles."
Citera
2017-09-19, 08:44
  #869
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Sjöslag i TW: Warhammer känns fullständigt ointressant, så jag är glad över att CA valt att prioritera annat.

Benägen att hålla med.
Ska de hålla på och pyssla med Man O' War roster också? TW:WH är massiva landbattles, ska de börja fokusera på en annan roster och mekanik i samma spel blir det bara meh. Ska de då t.ex även försöka balansera sjöslag för multiplayer?
Citera
2017-09-20, 11:51
  #870
Medlem
zBr9s avatar
Ändrat rubrik till:

Total War: Warhammer (Alla titlar i serien)

Då denna tråd ej bara gäller ett spel.

/moderator
Citera
2017-09-21, 08:48
  #871
Medlem
dhwss avatar
https://www.totalwar.com/blog/mortal-empires

Detaljer om den kombinerade kartan.
Citera
2017-09-21, 10:54
  #872
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhws
https://www.totalwar.com/blog/mortal-empires

Detaljer om den kombinerade kartan.

Det där kommer bli så djävla fett så det finns inte och jag är egentligen inte en single player spelare.

Dock, iom Skaven så ska jag lira igenom dem (och antagligen DE också). Tagit veckan efter release ledig för att nöta igenom single player och multiplayer.
Citera
2017-09-21, 15:13
  #873
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhws
https://www.totalwar.com/blog/mortal-empires

Detaljer om den kombinerade kartan.

Lite intressant med den första (?) "officiella" hinten om vad Warhammer 3 ska handla om också. "And a final word on the name. We know that not all the empires and characters featured in Mortal Empires are ‘mortal’ in the truest sense of the word. But compared with what may be stirring on the distant horizon…"

Låter onekligen som att det kan finnas lite sanning i teorierna om att trean ska handla om Chaos-gudarna etc.
__________________
Senast redigerad av Korder 2017-09-21 kl. 15:20.
Citera
2017-09-21, 15:23
  #874
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Lite intressant med den första (?) "officiella" hinten om vad Warhammer 3 ska handla om också. "And a final word on the name. We know that not all the empires and characters featured in Mortal Empires are ‘mortal’ in the truest sense of the word. But compared with what may be stirring on the distant horizon…"

Låter onekligen som att det kan finnas lite sanning i teorierna om att trean ska handla om Chaos-gudarna etc.

Nah, tror inte det är det han syftar på.

Mortal Empires - "And a final word on the name. We know that not all the empires and characters featured in Mortal Empires are ‘mortal’ in the truest sense of the word. But compared with what may be stirring on the distant horizon…"

Misstänker att det är Tomb Kings som antagligen kommer i TW:WH2
Citera
2017-09-21, 19:54
  #875
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Jag håller fan på å få dåndimpen! Det kommer vara så massivemegasupergigahardcoreblaffa att man kan spela från launch till jul utan att komma i närheten av slutet!

...å då har de inte ens nämnt DLC än!

...får nog ge upp tanken på att bli klar med Leon, Balthazar, Vlad och Throggy innan släppet på torsdag
Citera
2017-09-21, 20:36
  #876
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nah, tror inte det är det han syftar på.

Mortal Empires - "And a final word on the name. We know that not all the empires and characters featured in Mortal Empires are ‘mortal’ in the truest sense of the word. But compared with what may be stirring on the distant horizon…"

Misstänker att det är Tomb Kings som antagligen kommer i TW:WH2

Nä, det låter föga rimligt. Står fast vid mitt tidigare inlägg. Rätt oväsentligt oavsett, dock.

Bara en vecka kvar nu. Är sällan taggad inför spelsläpp, men Warhammer var så pass mycket mer underhållande än jag hade trott att jag inte kan undgå att vara hypad inför "tvåan". Lyckligtvis har jag Divinity 2 att fördriva fritiden med fram till dess.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback