• 30 751 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 090 070 inlägg

Elva nya nätdroger narkotikaklassas

flashback.se

Regeringen har beslutat att idag narkotiklassa elva nya nätdroger. Det rör sig om sex centralstimulerande ämnen, två smärtstillande och tre hallucinogena.

Läs hela artikeln
  • 1
  • 2
2015-01-17, 08:12
Medlem
Annonvengers avatar
Kaffe har inte heller några medicinska fördelar och är hälsofarligt. Cannabis har medicinska fördelar men är fortfarande narkotikaklassat. Förstår mig inte på narkotikalagarna, dom är så okonsekventa i deras tänk.
Citera
2015-01-17, 09:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Kaffe har inte heller några medicinska fördelar och är hälsofarligt. Cannabis har medicinska fördelar men är fortfarande narkotikaklassat. Förstår mig inte på narkotikalagarna, dom är så okonsekventa i deras tänk.
För det första så finns det studier som tyder på att det faktiskt finns medicinska fördelar med kaffe. För det andra förstår jag om det är svårt att förstå sig på narkotikalagarna om man bara kan processa en eller max två faktorer samtidigt.

Med det sagt så är narkotikalagarna helt vansinniga, men inte på grund av att de inte förbjuder kaffe.
Senast redigerad av kinesarsle 2015-01-17 kl. 09:20.
Citera
2015-01-17, 10:22
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Det gör inte jag heller. Dom är alldeles för långsamma med att förbjuda detta RC-skit.

Hur svårt kan det vara? Förbjud skiten omgående när dom kommit ut på nätsida.

Visst det kommer inte stoppa missbruk, men skulle i alla fall försvåra bruket av livsfarliga kemiska hopkok.
Citera
2015-01-17, 10:49
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
För det första så finns det studier som tyder på att det faktiskt finns medicinska fördelar med kaffe. För det andra förstår jag om det är svårt att förstå sig på narkotikalagarna om man bara kan processa en eller max två faktorer samtidigt.

Med det sagt så är narkotikalagarna helt vansinniga, men inte på grund av att de inte förbjuder kaffe.

Finns knappast några medicinska fördelar, det är knappast som att du tar kaffe för att dämpa någon syndrom som du har. Så som du tänker så har äpple också medicinska fördelar, vin har också medicinska fördelar, herion också, kokain också, lsd med... Ja listan är lång. Så länge alkohol är lagligt så ska alla andra droger också vara lagliga, allt annat är bara hyckleri.
Citera
2015-01-17, 10:51
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det gör inte jag heller. Dom är alldeles för långsamma med att förbjuda detta RC-skit.

Hur svårt kan det vara? Förbjud skiten omgående när dom kommit ut på nätsida.

Visst det kommer inte stoppa missbruk, men skulle i alla fall försvåra bruket av livsfarliga kemiska hopkok.

Det går inte att förbjuda substanser hur som helst. Hur skulle det se ut för andra industrier som tar fram nya kemikalier? Gör dom milda drogerna lagliga istället, så slipper snorungar stoppa i sig livsfarliga, oprövade lagliga droger.
Citera
2015-01-17, 11:02
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Finns knappast några medicinska fördelar, det är knappast som att du tar kaffe för att dämpa någon syndrom som du har. Så som du tänker så har äpple också medicinska fördelar, vin har också medicinska fördelar, herion också, kokain också, lsd med... Ja listan är lång. Så länge alkohol är lagligt så ska alla andra droger också vara lagliga, allt annat är bara hyckleri.
Om du vill göra ett bidrag i cannabisdebatten och faktiskt verka för att få till en förändring av vår helt vansinniga och kontraproduktiva narkotikapolitik gör du bäst i att vänta tills dina argument låter som något någon över femton år har tänkt fram.
Citera
2015-01-17, 11:05
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Det går inte att förbjuda substanser hur som helst. Hur skulle det se ut för andra industrier som tar fram nya kemikalier? Gör dom milda drogerna lagliga istället, så slipper snorungar stoppa i sig livsfarliga, oprövade lagliga droger.
Är du helt inrökt eller?

När nya kemikalier tas fram för att användas, ska dom genomgå en massa tester innan dom får användas. Tester som görs av b.la kemikalieinspektionen. Sedan ska dom miljötestas osv. Ska dom användas av människor är det ännu hårdare regler och tester.

RC-droger testas bara nyfikna och tyvärr på "snorungar", som sen kan få sina liv förstörda.

Dom har inget som helst berättigande och säljs på skitsidor på nätet, vars enda uppgift är att tjäna pengar till skumma kriminella.

Lämnar denna skittråd, finns hur många såna här som helst. Tillför absolut inget. Du försöker bara få till ytterligare en hyllning till CB, fast rubriken egentligen handlade om RC-droger.
Citera
2015-01-17, 14:59
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Är du helt inrökt eller?

När nya kemikalier tas fram för att användas, ska dom genomgå en massa tester innan dom får användas. Tester som görs av b.la kemikalieinspektionen. Sedan ska dom miljötestas osv. Ska dom användas av människor är det ännu hårdare regler och tester.

RC-droger testas bara nyfikna och tyvärr på "snorungar", som sen kan få sina liv förstörda.

Dom har inget som helst berättigande och säljs på skitsidor på nätet, vars enda uppgift är att tjäna pengar till skumma kriminella.

Lämnar denna skittråd, finns hur många såna här som helst. Tillför absolut inget. Du försöker bara få till ytterligare en hyllning till CB, fast rubriken egentligen handlade om RC-droger.

Nej jag är inte inrökt, har aldrig rökt. Skiter i cannabis fullständigt, men det är ett bra exempel. Så du tycker att alla substanser ska vara olagliga tills man har ett syfte med dom?
Citera
2015-01-17, 15:00
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Om du vill göra ett bidrag i cannabisdebatten och faktiskt verka för att få till en förändring av vår helt vansinniga och kontraproduktiva narkotikapolitik gör du bäst i att vänta tills dina argument låter som något någon över femton år har tänkt fram.

Nej vill inte tillföra något till cannabisdebatten, skiter i om det blir olagligt eller inte. Säger bara att narkotikalagarna är efterblivna.
Citera
2015-01-17, 18:13
Medlem
Det är bra att dom stoppar dessa nätdroger i alla fall då dom inte är testade ordentligt innan försäljning och försäljarna är tydliga med att dom inta ska intas av människor. Detta är för att försäljaren ska kunna fria sig själv från ansvar när någon blir skadad eller dör som resultat.

Cannabis kan jämföras med alkohol ja men man kan inte jämföra dessa vidriga nätdroger med alkohol.
Citera
2015-01-17, 18:39
Medlem
orrecrists avatar
Tråkigt med pcp´arna.
Citera
2015-01-18, 04:54
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Tråkigt med pcp´arna.
Ja helt klart... Speciellt 3an då den gett mig mycket i min meditation.

Att de inte inser att de stödjer mänskliga testkaniner när de gör droger olagliga.. då nya rc-droger kommer hela tiden och det är antingen det eller att bli "kriminell".

De sätter stämpeln "kriminell" på människor som inte gör något brott mot någon annan än sig själva.

Blir så förbannad på okunskapen som råder.
Citera
  • 1
  • 2